סערה לקראת פתיחת החנות “המשביר לסטלן” בקדימה צורן

פוסט תמים שהועלה בפייסבוק, גילה כי בקרוב תפתח במרכז המסחרי בישוב חנות שנקראת "המשביר לסטלן" ותמכור מוצרי עישון

בעקבות מחלה ולאחר תהליך ארוך עם המון סבל וכאבים לפני כשנה עבדכם הנאמן קיבל רישיון לקנאביס רפואי. הכאבים הפכו להיות פחות גרועים והחיים הפכו להיות קצת יותר טובים.

נולדתי בשנת 1977 ובדיוק כמוכם, גם אני התחנכתי בבית הספר בידיעה שקנאביס הוא השטן. שום קו שמפריד בין הרואין, פטריות הזיה ועוד המון סמים שחלקם מסוכנים והרסניים אל מול אותו צמח טבעי שהפך בשנים האחרונות לאורח בביתם של ישראלים רבים.

עברו מספיק שנים בשביל לגלות שהצמח הזה הוא מתנה גדולה לחולים כמוני ולא פחות מזה, שהוא משמש כתחליף לא רע ליין, בירה או אלכוהול כבד יותר בשביל “לתפוס ראש” במיליוני בתים בישראל ובמאות רבות של בתים בקדימה צורן.

“השטן הגדול” הפך ללהיט – בזמן שבהולנד הוא ייצר הכנסות של טריליונים במהלך השנים, ארצות נוספות ובראשן ארצות הברית הפכו את הקנאביס לחוקי ויצרו מציאות שבה אם בא לכם להעביר נחמד עם חברים, אתם יכולים להחליט אם תלכו לשתות באיזה בר עם חברים או תלכו לקופי שופ מקומי “לעשן משהו”.

גדולי המשקיעים בארץ ובעולם (כולל אהוד ברק ראש ממשלת ישראל לשעבר) נכנסו לתחום, יצרו טכנולוגיות חדשות, סוגים שונים והפכו את הקנאביס לנורמה.

מנגד, ממשלת ישראל עדין לא יישרה קו ובישראל כמו בישראל, יצרו מצב שחולה סרטן שהיה רגיל לקבל כמות גדולה של קנאביס בכל חודש תמורת כמה מאות ש”ח, צריך להוציא עכשיו אלפי ש”ח בכל חודש בשביל התרופה שלו. ככה זה כשהלוביסטים של חברות התרופה והטבק עושים את כל מה שהם יכולים בשביל להפוך את התרופה שלנו למוצר יקר וכזה שמאד קשה להשיג בעקבות הרפורמה.

אלעד גזית, חבר טוב מהתיכון זיהה את הצורך ויחד עם חברו עודד בן דב, הוא הקים את אתר כאנביס שמקל על אוכלוסייה שמונה היום כבר מאות אלפים בישראל במציאת המוצר בצורה פשוטה. עד אותו רגע, הייתי צריך לעבור לפעמים 4-5 בתי מרקחת בשביל למצוא את הסוג שהותאם עבורי.

מאות אלפי ישראלים יכולים עכשיו למצוא את הקנאביס שלהם ואפילו לקבל אותו ישירות לביתם.

את ההשלמות שצריך עבור הקנאביס בדמות ניירות גלגול, טבק, וופורייזר, מכשירי אידוי, משאפים וציוד נוסף אפשר למצוא בבתי מרקחת שמוכרים קנאביס, בחנויות מתמחות באלכוהול וטבק ובאלפי אתרים ייעודים שנפתחו.

פוסט שהועלה בקבוצות הפייסבוק המקומית ע”י מנהל המרכז המסחרי, דיווח שבקרוב תפתח חנות מתמחה למוצרי עישון ונקראת “המשביר לסטלן” מסעיר את הישוב ביממה האחרונה.

המשביר לסטלן צפוי להיפתח במרכז המסחרי בצורן ב- 1.2.2021 ועל פי הפרסומים שונים, תוכלו למצוא בו מגוון כלי עישון, טבק, מתנות ועוד.

אתר האינטרנט של המקום כבר באוויר ומציג את המרכז המסחרי בישוב ככתובת החנות.

הפוסט האחרון שהחנות העלתה מציג מארז שוקולד איכותי בצורת פרחי קנאביס – אחלה מתנה כתוב בטקסט.

 

אני לא מכיר את הרקע של החנות, אני לא יודע אם ואיזה בדיקות הם ביצעו לפני שהם החליטו להיכנס לקדימה צורן, אבל בואו נהיה אמיתיים – שוק הקנאביס בקדימה צורן פורח ואני לא אופתע אם נגלה שבתדירות כזו או אחרת, במרבית הבתים בישוב בהם חיים תושבים בגילאי 25-50, עישנו קנאביס.

וכל זה בלי להוסיף יותר מדי מילים על מסיבת הצעירים שיצאה מהישוב לפני כשבועיים והשאירה מאחוריה כלי עישון ומיכלי גז שונים שהפכו לטרנד החדש בשנה האחרונה אצל הצעירים.

 

ועדין, מתקשה לקבל מצב שכשהבן שלי (כיתה ז’) יקפוץ לאכול שניצל במרכז המסחרי והבת שלי (כיתה ה’) תעצור רגע לקנות משהו מתוק בדרך לפארק החלומות, הם יראו חלון ראווה עם מוצר כזה, באנגים, ניירות ועוד בחלון הראווה.

כבר קראתם כאן לא מעט בעבר על סיפור המעבר שלנו לקדימה צורן ועל הבחירה לגדל כאן את הילדים שלנו – מקום קהילתי, בלי רמזורים ועם תחושה של מקום קטן ואיכותי.

אני מסכים עם מרבית התגובות של הפוסטים – אנחנו חיים במציאות מאתגרת, מדינת ישראל לא הצליחה ליצור לילדים סביבת חינוך ראויה כבר קרוב לשנה, טיקטוק מלמד את הילדים איך לעשות אתגרים מסוכנים, ערוצים שלמים ביוטיוב מלמדים אותם איך לעשות פארקור בקפיצה מגג לגג, נפצים עוברים מיד ליד ומשם לשמי הישוב בלילות ופוסטים על ילדים שמעבירים את אחר הצהריים בריצה על בד הצללה בגינות, במרחק רגע מפציעה או חלילה מוות, הם חלק מהשגרה שלנו.

יש לנו מספיק אתגרים, אנחנו לא צריכים מול העיניים שלהם גם חנות לסטלנים.

 

לנו בסיטי פורטל חשוב מאד לעזור לעסקי האזור (בעיקר בתקופה כזו) ובשנת 2021 אנחנו מתכוונים לעשות פעולות רבות, כדי לעודד את הקנייה המקומית. חשוב לנו לעזור לעסקי המזון שנדרשו להמציא את עצמם מחדש, לחנויות שבחודשים האחרונים היו יותר סגורות מפתוחות ולבעלי מקצוע שאחרי שנים רבות שהם חשבו שהמדינה תהיה שם בשבילם, גילו שהם נשארו לבד במערכה.

עסקים מסוג זה, לא יהיו חלק מסיטי פורטל כל עוד הם חלק ממרכז מסחרי בישוב. הם יכולים לעבוד מחנויות ביתיות בישוב, בלי חלון ראווה לילדים אבל עם שירות לשביעות רצון כל התושבים הרלוונטיים שוודאי יפרגנו בשמחה.

 

בשנה האחרונה קרן גרין, חבר המועצה נועם מולה ואנשי המועצה משקיעים משאבים רבים בשביל לקדם את העסקים בקדימה צורן. יחד עם רואי דינוביץ’ וצוותו בחברה לפיתוח כלכלה מקומית מנסים לבנות מציאות כלכלית אחרת בדמות מינהלת העסקים שהפכה להצלחה ומספקת מענה משרדי עם ערך לתושבי הישוב העצמאיים, קידום ופיתוח שטחי מסחר ועוד.

תושבים מהישוב שמכירים את האתגרים הכלכליים של הישוב שנובעים מחוסר בהכנסות ארנונה, מבינים שבשביל שלישוב שלנו תהיה היתכנות כלכלית, חייבים לטפל בנושא. הם עושים את זה.

ועדין, למרות המאמץ להגדיל את ההכנסות, גם ראש המועצה קרן גרין לא בעד חנות כזו במרכז המסחרי.

ראש המועצה קרן גרין, מסרה לפורטל כי עדין לא התקבלה פנייה לרישיון עסק, היא הנחתה את הגורמים המקצועיים לבדוק את הנושא במטרה לגבש המלצות ביחס לחוקיות העסק, המוצרים הנמכרים בו וסמכויות המועצה ביחס לעסק מסוג זה במרכז המסחרי ואף הדגישה כי בכוונתם לפנות למנהל העסקים של המרכז.

לדבריה, “מבלי לפגוע בחופש העיסוק או בפרנסתו של אף אדם, ברור כי יש עיסוקים שאינם מתאימים למרכז מסחרי בלב שכונת מגורים עם ילדים צעירים ונוער”.

 

שנת 2021 כאן. העולם השתנה. עסקים כאלו הם חלק מעולמנו כי לא חסר קהל צרכנים רלוונטי. ועדין, חשוב שעסק כזה יתאים את עצמו לישוב ולא יכריח את תושבי הישוב, להתאים את עצמם אליו.

חנות צנועה יכולה להתקבל בשמחה בישוב שלנו.

חנות במרכז שמאות ילדים מבלים בו בכל יום אינה מתאימה לישוב הזה שכולנו רוצים שיהיה מקום טוב לגדל בו את ילדינו.

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות