הגיע הזמן להתקדם בקדימה צורן – בחשמל, בסלולר ובתשתיות

למשך כמה שעות, קדימה צורן חזרה אתמול לשנות ה- 70. השנה החדשה שמביאה איתה בחירות חדשות, חייבת לכלול טיפול בתשתיות בישוב. התפקיד שלנו כתושבים, זה לוודא שזה יתבצע.

אתמול קיבלנו תזכורת כואבת למצב התשתיות ביישוב.במשך שעות ארוכות, אצל חלקנו שעה, אצל אחרים שמונה (!) שעות ללא חשמל, בחלק מהזמן גם ללא רשת סלולרית.

אם מישהו חושב, כמו בחלק מהפוסטים שכבר ראיתי בפייסבוק, שאני מאשים את המועצה בהפסקת החשמל, אז התשובה היא לא. אבל אני בהחלט חושב שהתפקיד שלה זה לדאוג לתאורת רחוב בזמנים כאלו וגם לעבוד מול חברת החשמל.

הגיע הזמן להעביר את החשמל מתחת לאדמה בישוב שלנו. זה ידרוש המון עבודה קשה, המון פוליטיקה והמון כסף, אבל זה יוביל אותנו משנת 1970 שבה הרגשנו אתמול, היישר לשנת 2023 שיכולה וצריכה לאפשר העברה של תשתיות מתחת לאדמה.

עד שזה יקרה, תאורת הרחוב חייבת לעבוד בהפסקת חשמל. לא צריך לחכות לאסון כדי לפעול.

 

לכל תושב הישוב שמתגורר בצורן (וגם בחלקים מסוימים בקדימה), קצת היסטוריה – בשנת 2003 הסתיימה בהצלחה מלחמה של תושבי צורן להסרת אנטנות בצורן – מדובר בתחנת שידור של משרד הביטחון שהוקמה 50 שנה קודם עם עוצמות משדר משוגעות. עם השנים, החלו להגיע סיפורים של ריבוי מקרי סרטן בלתי מוסברים, כאבי ראש ובעיות רפואיות. אנשי מטה המאבק של התושבים הראשונים בישוב, עבדו מאד מאד קשה וניצחו.
ב- 1.1.2004 מכשיר מדידת הקרינה בבית הספר בצורן הראה לראשונה את התוצאה אפס.

הקרינה (כביכול) נעלמה מהישוב.

רגע לפני שאכתוב על מה שצריך לעשות כאן, זה המקום לכתוב כי המשדר שהיה בישוב, עוצמתו גדולה אלפי מונים יותר מכל אנטנה סלולרית.

מאז המלחמה החשובה הזו לפני קרוב ל- 20 שנה, אין בצורן אנטנות סלולריות. אך בזמן שכולנו מפחדים מקרינה של אנטנות, כמעט אף אחד לא עוסק בסכנות הקרינה של טלפון שמתאמץ למצוא אנטנה. קבלו את הציטוט הזה מאתר “תנודע”:

“בניגוד לדעה הרווחת בציבור, השימוש במספר רב של אנטנות בהספקים נמוכים לא מעלה את החשיפה הכוללת לקרינה אלא לרוב מצמצם אותה. בהעדר כיסוי הולם של אנטנות סלולריות, היכולת של הטלפון הסלולרי לשדר ולקלוט אותות, נמוכה. במצב זה, איכות הקליטה גרועה וכמות הקרינה הנפלטת מהטלפון ש”מתאמץ” לתקשר עם תחנת הבסיס גדלה וחושפת את המשתמש לקרינה גבוהה יותר מהטלפון הסלולרי, דהיינו לחשיפה מיותרת.”.

אז אם עד עכשיו חששתם מטלפון שמוטען ליד הראש בלילה, מהקרינה של חשיפה לתאורת Led ושחלילה לא תהיה לכם אנטנה סלולרית באזור הבית, כדאי שתפחדו ממה שבאמת מפחיד. למעשה כל תושב הישוב בכל גיל שמחזיק טלפון לצידו במשך רוב שעות היממה, בזמן שהטלפון “קודח קרינה” כי הוא לא מצליח להשיג אנטנה. כדי להיות ברור, הדבר הזה קורה 24 שעות ביממה בישוב שלנו (לפחות בחלקו) שצמא לאנטנות סלולריות תקניות ובטוחות שיקטינו את החשיפה של כולנו לקרינה.

אז האם המועצה אשמה שאין אנטנות? התשובה היא לא.

אבל המשימה שלה ביום הזה שאחרי הדבר הזה שחווינו, היא להתחיל לטפל בנושא הזה בצורה דחופה. אנחנו לא יכולים להרשות לבריאות שלנו, לביטחון שלנו ולחיים שלנו להמשיך להיות כך.

צריך לבצע את זה בצורה מסודרת ובטוחה מול חברות הסלולר, אבל אתמול היה ההוכחה שאי אפשר לדחות את הטיפול בדבר הזה.

 

עוד כמה ימים, שנת 2023 תגיע והיא באופן רשמי תהיה שנת הבחירות לראשות המקומית. אז הנה כמה דברים (מהקל לכבד) ברוח הפסקת החשמל שאנחנו התושבים צריכים לדרוש ממי שיבחר לרוץ:

  1. גיבוי של עמודי החשמל ברחובות הצדדים כך שימשיכו לעבוד בשעת הפסקת חשמל
  2. התקנת אנטנות סלולריות בישוב
  3. העברת החשמל בישוב באדמה במקום עמודי החשמל שיוצאים תקלות אין סופיות

 

מאחל לכולנו חורף ללא הפסקות חשמל, רחובות מוארים בכל מצב, קליטה סלולרית ראויה ובטוחה ועתיד טוב יותר.

 

מוזמנים להיות הראשונים שיודעים ולהנות מעדכונים של דברים טובים וחשובים בישוב בקבוצת הוואטסאפ שלנו: לחצו

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות