מה נעשה בגנים ובבתי הספר בקדימה צורן במהלך הקיץ

הצטרפנו לקרן גרין, אמיר זהבי ומתן לסרי לסיור בבתי הספר בישוב לראות ולשמוע מה נעשה במהלך הקיץ, מה יעשה בחודשים הקרובים ומה יעשה בשביל שבקיץ הבא בתי הספר יגיעו מוכנים יותר.

החופש הגדול הסתיים וה- 1 בספטמבר הגיע. המוני ילדים מהישוב יגיעו לבתי הספר ולגנים ויפגשו שם סביבת לימודים שהושקעו בה המון אנרגיות וכספים בשביל שיקבלו את הטוב ביותר.

בשביל לשקף לכם את מה שצפוי לילדים שלנו בשנה הבאה, קיימנו סיור משותף בכל בתי הספר בישוב ובמספר גני ילדים. לסיור הצטרפו חבר המועצה ויו”ר ועדת חינוך אמיר זהבי וקב”ט הישוב מתן לסרי.

לפני שנספר לכם מה נעשה וכמה תלמידים יגיעו לבתי הספר ולגנים, מעט רקע מתבקש.

 

פרספקטיבה זה דבר חשוב. לפני כחמש שנים כשהובלתי כהורה את מחאת הסייעות בישוב, ראיתי נטו את הילדה שלי ואת ילדי הגן בישוב והיה לי ברור שהם חייבים סייעת נוספת. במסגרת “המלחמה” נחשפתי לראשונה לעולם התקציבים במועצה והבנתי כמה זה מורכב.

בסופו של דבר בחיים שלנו זה יותר פשוט. כולנו רוצים בית גדול יותר, רכב חדש, לטוס לחו”ל כמה פעמים בשנה ועוד אבל לא תמיד אנחנו יכולים ולכן אנחנו לא קונים בית גדול יותר או רכב חדש.

בניהול של מועצה, זה מורכב הרבה יותר. יש תקציב שמחולק לחלקים רבים שמגיעים ממקורות שונים שצריכים לאשר לעיתים את השימוש ולצערנו כמעט בכל ישוב בישראל, התקציב הנדרש הוא גבוה בצורה משמעותית יותר ממה שצריך.

בדרך כלל אנחנו שומעים את הטיעון הנצחי על הארנונה הגבווה שאנחנו משלמים אבל מעט תושבים מודעים לכך שהם עולים בסופו של דבר לישוב פי 3 מעלות הארנונה שהם משלמים.

בקיצור, לנהל תקציב של מועצה זה מלחמת עולם בין הרצוי למצוי.

את המלחמה הזו בין הרצוי למצוי ראיתי בעינייה של קרן לאורך כל הסיור. היא עוברת מטר אחרי מטר, מסתכלת, מבקשת להזיז מפגע פוטנציאלי, מרימה בעצמה מפגע לשטח בטוח ויותר מהכל חולמת על להשקיע עוד בחינוך שידוע שיקר לליבה.

לצידה לאורך כל השנה אגף חינוך קהילה ורווחה בהנהגת צביה שמע, אגף השפע בראשות יעקב כהן, עובדי מועצה רבים וכמובן מנכ”ל המועצה עמיקם לוי נגר שלכולם יש לקרן הערכה רבה על העבודה הקשה שנעשית מסביב לשעון.

 

בשנת הלימודים הקרובה ילמדו בישוב 1,066 ילדים בגני המועצה, 2,310 תלמידים בבתי הספר היסודי, 1,089 תלמידים בחטיבות הביניים ו- 980 תלמידים בתיכון.

הם יגיעו ל- 27 גנים, 5 בתי ספר יסודיים, 2 חטיבות ביניים ותיכון אחד.

פתחנו את הסיור בבית הספר היסודי הגדול בישוב – בית ספר לב-רן בצורן.

את התלמידים יקבל מבנה חדש וגדול מאד שנבנה בשנה האחרונה ויתן מענה לגדילה העצומה של בית הספר בעקבות השלמת האיכלוס ברמת אמיר. המבנה נראה טוב מאד ובצמוד אליו גינת משחקים לחט”צ שהילדים מאד יאהבו.

בנוסף, בוצע שדרוג של המערכות הטכנלוגיות והרשת מה שיאפשר לילדים לקבל חוויה טכנלוגית ורלוונטיות יותר לשנת 2019.

משם המשכנו לבית הספר היסודי יובלים הצמוד ללב-רן שבוצעו בו עבודות של תשתית תת קרקעית, שביל חדש, החלפה של הקירוי בכניסה לבית הספר ופעילויות נוספות.

בבית הספר היסודי ניצני השרון בקדימה ראינו את הקירוי החדש שהותקן ואת אולם הספורט שצפוי להיפתח בעוד כשנה.

בית הספר אור התורה שהמבנה בו ותיק מאד עבר שיפוץ ואין ספק כי אם רק היה תקציב גדול יותר, היה נבנה בבית הספר מבנה חדש. שוב … תקציב.

קרן מתכננת להשקיע בבית הספר במהלך השנה לא מעט בשביל שדרוג בית הספר ואף מתכננת לעשות חשיבה עם הצוות וההורים על המבנה.

אם כבר מדברים על תקציבים, המשכנו משם לבית הספר היסודי יגאל אלון שמשתרע על שטחים עצומים ועבר שדרוג גדול הקיץ ואף תכנס אליו מנהלת חדשה. בית הספר נצבע, המדשאות שודרגו, האמפי, ומגרש הקט רגל והכדורסל ישודרגו בקרוב. אין ספק שאם היום היו מתכננים את הבית ספר, הוא היה נראה אחרת לגמרי. התעדכנתי שכבר נעשית עבודה מול משרד החינוך בתקווה שיאשרו תקציב שיאפשר לקחת את בית הספר לעתיד.

משם המשכנו לחטיבת הרצוג בצורן שנהנית ממבנה חדש שנפתח בשנים האחרונות. התעדכנתי שהגדילה שמורגשת בבתי הספר היסודים תגיע אליו בשנים הקרובות ולצורך כך מתחילים לעבוד על תכנון מבנה נוסף בבית הספר. הפנטזיה היא לבנות מבנה בסגנון הייטק עם למידה חדשנית.

ראינו את העמודים שהותקנו לקראת התקנה של הצללה ברחבת בית ספר ואת מתקני הכושר שהתקנתם תושלם בקרוב.

בחטיבת הביניים גוונים בקדימה, בוצעו גם כן שיפוצים ותיקונים בחלקו הפנימי והחיצוני של בית הספר ובדומה לבית ספר ניצני השרון שצמוד אליו, גם שם יהנו בעתיד הלא רחוק מאולם הספורט.

סיימנו את סבב בתי הספר בתיכון עודד שגם כן עבר שידרוגים נדרשים במהלך הקיץ בדמות אודיטוריום בן 200 מקומות ומתקני כושר.

 

במקביל לסיור עברנו בגני ילדים רבים בישוב – מגן הילדים הותיק בישוב ברכה לפיד בקדימה שקרן ואמיר מקווים שיאושר לבנות בשנים הקרובות מחדש, דרך גנים לחינוך הדתי, ועד גנים חדשים דוגמת הגנים ברמת אמיר ו- 2 הגנים החדשים לילדים בחינוך ממלכתי חרדי.

כל הגנים עברו שדרוגים ואף הוחלפו הקולרים. קב”ט הישוב, מתן לסרי מספר שלרגל פתיחת שנת הלימודים הם השלימו מהלך חשוב במיוחד של התקנה וחיבור של לחצן מצוקה בכל גני הילדים אשר מחובר למוקד. בנוסף, כל מערכות האזעקה חוברו למוקד. המהלך יאפשר להם להגיב בזמן מיידי לכל קריאה שתתקבל.

 

גם נושא החינוך המיוחד נראה קרוב לליבה של קרן והיא מספרת בגאווה על כל גן וכיתת חינוך מיוחד בישוב עם דגש על מתן פתרון טוב לכל ילד מהישוב שיגיע לגן ולכיתה.

 

דיברנו על פרספקטיבה, אז התשתית התת קרקעית שנבנתה בבית ספר יובלים בצורן לדוגמא, תהווה פתרון לנזילה רבת שנים בעקבות גשמים באזור מגרש הכדורגל בבית ספר שבכל שנה מוצף לאורך כל השטח האחורי של בית הספר. מהצד זה נראה כל כך פשוט. מה הבעיה? לפתור את ההצפה, אבל לשמוע ולראות מקרוב את הפתרון עוזר להבין כמה מורכב לעיתים (ואני לא מדבר אפילו על העלויות) לתת פתרון למשהו שמהצד נראה פשוט כל כך.

דבר נוסף שלמדתי בסיור שגם אם הישוב חייב לבנות גן או מבנה חדש בבית ספר, נדרש אישור ותקצוב של משרד החינוך. במידה והמועצה תתחיל לבנות ללא האישור, משרד החינוך לא יתקצב את המבנה ולכן לא ניתן לקדם בניה בלי אישור של משרד החינוך. מבוך מורכב בישוב שגדל ללא הפסקה בשנים האחרונות.

בקיצור, תמיד אנחנו חוזרים לתקציב. אותו תקציב שמגיע ממשרדי ממשלה בשביל לעשות את החיים של כולנו טובים יותר. כנראה לא סתם אומרים שהבחירות המיותרות בקרוב יהיו על סדרי עדיפויות.

בסופו של דבר, קרן צריכה לקבל החלטות קשות. כנראה שאם היינו מדינה עשירה, כל אחד מבתי הספר היה עם מבנים חדשים, מתקנים מתקדמים וטכנולוגיה ראויה לשנת 2019, אבל זה לא המצב ובסוף צריך לוודא שכל בית ספר יקבל את המינימום ואין ספק שכל בית ספר קיבל בקיץ הזה יותר מהמינימום. הוא קיבל את המקסימום במה שאפשר תקציבית.

היעד שקרן מציבה לעצמה בכל מה שקשור לתחזוקת מבני החינוך בישוב הוא לטפל בתחזוקה ובשדרוגים במהלך השנה בצורה רציפה, מה שלא יצריך לעבוד בשיטת “שיפוצי קיץ” כפי שנעשה בכל השנים.

ככלל נראה שנושא המבנים של בתי הספר והגנים מטריד את קרן. היא דיברה על זה בביקור בבית ספר אור תורה, ביגאל אלון, בגן ברכה לפיד וגם בשני המבנים של בתי הספר החרדים נתיבות משה ושערי יהודית שחשוב שיהיה להם מבנה ראוי.

לאחר פגישות שהתקיימו עם משרד החינוך בנושא, מסתמן כי היא תוביל תהליך של חשיבה ישובית על נושאי המבנים בתקווה לשינוי. היא אומרת ששיתוף הפעולה הטוב עם גולברי שמחזיק את תיק ההנדסה יאפשר לעשות פריצת דרך בנושא.

 

היה מרשים לראות בעיניים את האכפתיות של הצוות. מקרן שבזמן אמת פוגשת צוותי בית ספר ושואלת האם צריכים עזרה בארגון, מקב”ט הישוב מתן לסרי שבזמן אמת מטפל בכל דבר שדורש פתרון בשטח ועד חבר המועצה אמיר זהבי שכנראה על חשבון הזמן שהשקיע ללא שום תמורה למען החינוך בישוב במהלך השנים, היה יכול להקים עוד איזה כמה עסקים מצליחים.

לצד הצוות שהתלוותי אליו ועובדים רבים במועצה ובבתי הספר, יש כמות גדולה של הורים מתנדבים בישוב המדהים שלנו והנהגות הורים שעושים לילות כימים למען הילדים של כולנו וקרן ואמיר ציינו את תרומתם לכל אחד מבתי הספר והגנים, לאורך כל הסיור.

יוצאים לדרך. בהצלחה לכל ילדי הישוב!

 

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות