ההצלחה התקדימית של קרן גרין ומטה המאבק בתוכנית המתאר

כנראה שאלפי תושבים, מטה מאבק יוצא דופן בכישרונו וראש מועצה עקשנית במיוחד, יכולים לנצח לפעמים בדברים שגדולים ורבים מהם נכשלו.

דווקא בתקופה שיש לא מעט ביקורת על ההתנהלות האגרסיבית של המדינה מול הרשויות השונות, משהו טוב קורה לאחר הבחירות המקומיות האחרונות – המשהו טוב הזה מגיע מהצד של ראשי הערים והרשויות.

אנו רואים את זה ברעננה שראש העיר שם מתעקש לעצור את תוכנית הנת”צ (נתיב תחבורה ציבורית מהיר) שתוכננה ללא שיתוף התושבים וצפויה לפגוע במצב התחבורה בעיר.

אנו רואים את זה בטבריה שראש העיר מתעקש שתהיה תחבורה ציבורית ומסחר בשבתות בניגוד לרצון משרד הפנים.

ולשמחתנו אנו רואים את זה גם אצלנו בישוב כשראש המועצה שלנו קרן גרין התעקשה לא לקדם את תוכנית המתאר ואף הודיעה שתמנע בנייה למגורים במידה ולא יינתן פתרון תחבורתי מתאים לפיתוח.

בסופו של דבר ועם כל הכבוד למשרדי הממשלה השונים, אין אדם שמתאים יותר לייצג את התושבים ולהבין את הצרכים השונים יותר מראשי מועצה.

הגיע הזמן לשנות את המצב שבו פקיד במשרד ממשלתי מסוים יכול לקבל החלטות משמעותיות עבור ישוב שמעולם לא ביקר בו, למצב שבו מתנהל דיאלוג ראוי מול המועצות והתושבים.

ואכן, ההחלטה שהתקבלה השבוע עלולה להוות תקדים למאבקים ואין ספק שמדובר באחד ההישגים המשמעותיים ביותר שקרן השיגה מיום כניסתה לתפקיד.

כזכור תוכנית המתאר שאושרה כללה תוספת של 8,100 דירות בישוב, מה שצפוי להביא את כמות התושבים בישוב לכ- 50 אלף.

טרם אישור התוכנית, הובילה קרן יחד עם חבר המועצה תומר יעקב ותושבים נפלאים דוגמת עו”ד שני אוכמן, אבי בראון, אבי בוסקילה, יעקב כהן סקאלי, רון ליבר, איתי רכניץ ותושבים נוספים את המאבק וההתנגדות לתוכנית המתאר. למרות ההתנגדות, התוכנית אושרה לפני כשנה (אוגוסט, 2018).

בדצמבר 2018, מעט לאחר כניסתה לתפקיד, הודיעה קרן בכנס של גלובס כי היא לא תאפשר בניית דירות נוספות בישוב, עד שיינתן פתרון של תשתיות ותחבורה.

לפני מספר חודשים התעדכנו כי בעקבות הערר שהוגש ע”י המועצה והתושבים, מנהל התכנון ינהל משא ומתן עם המועצה על שינוי התוכנית.

השבוע הגיעה הבשורה שחיכינו לה – תוכנית המתאר של קדימה צורן תוחזר להתנגדויות הציבור למרות שאושרה.

ואכן השבוע התעדכנו שתוכנית המתאר תוחזר לדיון מחודש למרות שאושרה.

זהו לא סוף הסיפור, אך זה כבר לא סיפור רע כפי שהתבשרנו לפני כשנה. כולנו יודעים שקדימה צורן תגדל וזה קורה בכל הארץ, אך ההתעקשות של קרן ומטה המאבק, אולי יאפשר לנו לגדול נכון וחכם יותר מכל הבחינות.

תודה שוב לכל הנוגעים בדבר שעושים ימים ולילות בשביל לשמור על הישוב שלנו.

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות