ההזדמנות האחרונה – כמה תושבים יחיו בקדימה צורן בעתיד

כמה תושבים יחיו בקדימה צורן בעתיד הלא מאד רחוק - 65 אלף תושבים? 45 אלף תושבים או 36 אלף תושבים - 48 שעות הקרובות יכולות לעשות את ההבדל ... בזכותכם ובאמצעות חתימה על העצומה של מטה מאבק התושבים.

ההורים שלי באו לבקר היום ורציתי להוציא את הרכב מהחנייה בשביל שהם יחנו ולא יצטרכו ללכת רחוק. תאמינו או לא, אבל מצאתי על גבי רחוב באורך של כ- 200 מטר חניה אחת פנויה באחד הצדדים. כמו שזה נראה “העתיד” כבר כאן בכל בוקר מחדש בכל מה שקשור לפקקים וצפיפות.

עכשיו קחו את המצב ותדמיינו שכמות התושבים מוכפלת ותתחילו לדמיין לבד את הסיוט שאנחנו הולכים אליו. הרבה דברים יהיו כאן, אבל איכות החיים הוא לא אחד מהם.

רגע לפני שתוכנית המתאר תתקדם לשלב הבא, הגיעה ההזדמנות האחרונה שלנו התושבים לנסות לתקן חלק מהנזק העתידי שצפוי להיגזר עלינו.

 

אחרי שלפני כארבע שנים הישוב כולו עסק בהתנגדות לתוכנית המתאר, אנחנו מוצאים את עצמנו בשבועות האחרונים במרדף אחר הזמן לנסות לשנות את תוכנית המתאר האכזרית שאמורה להיות ממומשת בקדימה צורן.

בלא מעט חזיתות מנסים לשנות את רוע הגזרה ולבצע מקסימום תיקונים בתוכנית וזה הזמן שלנו התושבים לעשות מעשה קטן שלוקח פחות מדקה בתקווה שזה ישפיע.

ביום שני הקרוב (29.11) תוגש באופן רשמי ההתנגדות של מטה המאבק אשר פועל כבר מספר שנים ע”י תושבי הישוב בהתנדבות מלאה.

במילים פשוטות ופחות משפטיות, אלו הדרישות של ועד המאבק לשינוי בתוכנית:

  1. הקטנה של יעד התכנון מ- 45 אלף תושבים ל- 36 אלף תושבים.
  2. מתן פתרונות תחבורה סביב נושאי תחבורה ציבורית, שינוי התנועה בכביש 561, הקמת מחלף אילנות, ביטול דרך נופית 2 בחלקה הצפוני של קדימה, חיבור מתחם A בדרום הישוב לכביש 553 (לצורך יציאה מהירה למחלף דרורים)
  3. הקטנת הצפיפות הממוצעת המתוכננת בכפר, מערב ומזרח קדימה וברמת אמיר)
  4. איחוד אמיתי של קדימה וצורן

מקריאה ראשונה של טיוטת ההתנגדות הצפויה, ניתן לראות כי אחת הטענות שעולות היא כי 1,700 יחידות הדיור שנבנות כיום בישוב (מתחם סופיה וסרמן A4 שכולל כ- 200 יחידות דיור ומתחם B שכולל כ- 1,500 יחידות דיור), לא נלקחו בחשבון, כך שמימוש התוכנית המקורית עלול להביא את קדימה צורן לישוב של כ- 60 אלף תושבים לכן מבקשים בהתנגדות: “מבוקש להקטין בהתאמה ובאופן משמעותי את מס יח”ד באזור היישוב הקיים אשר מצוי ממילא בהליך עיבוי קיים והתחדשות עירונית במתחמים החדשים A1, A2, A3 כמספר יח”ד שכבר התווספו כאמור”.

פרק נוסף עוסק בשלבי ביצוע התוכנית ומתאר את המחסור בשטחים הציבוריים, פיתוח תשתיות ציבוריות, דרכים, שטחי מסחר ואזורי תעסוקה מניבים.

כצפוי בהתנגדות גם נפגוש פרק משמעותי הקרוי “סוגיות תחבורתיות” ועוסק במצב הקיים ואף מתייחס לבניה המאסיבית בישובים הסמוכים (כבר יונה, לב השרון, תל מונד ועוד).

בפרק זה פגשתי את המשפט המסקרן “על פי מדד שנבדק עולה כי רמת השירות כבר היום הינה ברמת F-E אשר גורמת לפגיעה חמורה וקשה באיכות החיים של התושבים הקיימים והצורך לפרנסה” ומיד אחרו נימוק על הניתוק הפיסי בין קדימה לצורן בעקבות בעיות התחבורה “התוצאה של התוכנית במתכונתה זו היא כי החיבור בין הישובים הוא מלאכותי ואינו יכול להתממש ללא הסדרה של דרכי גישה פנימיות בין שני חלקי הישוב, הסדרת מעבירים עיליים ו/או תתי קרקעים לרכבים, הולכי רגל ורוכבי אופניים”.

 

לא מעט מילים ולא מעט טיעונים. ההצלחה של כולנו תהיה אם התוכנית תשתפר ותיושם בצורה יותר הגיונית ולא תהפוך את הישוב שידוע בשנה האחרונה “כישוב הפקוק בישראל” גם ל- “ישוב הצפוף בישראל”.

 

רגע לפני שתחתמו, חשוב לציין כי ההתנגדות שתוגש ביום שני באמצעות עו”ד מוטי גל ועו”ד שני אוכמן, היא התנגדות שמובילים מטה המאבק אשר פועל כבר מספר שנים ע”י תושבי הישוב בהתנדבות מלאה עבורנו וכל מה שנדרש מכם בשביל להצטרף, זה להיכנס ללינק העצומה ולחתום – לחצו לעצומה.

 

בימים האחרונים החל גם חבר המועצה תומר יעקב להוביל התנגדות מטעמו וביום שלישי היא תוגש על ידו.

 

רוצים לדעת עוד על תוכנית המתאר? אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקבוצת הוואטסאפ שפתחנו ובה נשלח עדכונים – חדשות בקדימה צורן, מצב הקורונה, ועדכונים חשובים אך לא מציקים  – רוצים להצטרף? לחצו

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות