אירוע “קהילה מדברת הורות” בקדימה צורן יוצא לדרך

3 ימים, 25 הרצאות בנושאי הורות

בחודשים האחרונים עובדות תושבות הישוב אורן זך ורוני לנגרמן-זיו, מנחות הורים מהישוב ליצור אירוע ייחודי שכל כך מתאים לקהילה שלנו – “קהילה מדברת הורות”. 

אל אורן ורוני הצטרפו החברה הטובים של המתנ”ס והחל ממחר (יום רביעי, 5.2.20) ועד יום שישי (7.2.20) יתקיימו 25 הרצאות על שלבים שונים בחיי המשפחה מתארחות בבתי תושבים ובמתחמי המתנ”ס בהתנדבות מלאה וללא עלות.

כל ההרצאות יתקיימו בבתי התושבים ובמתחמי המתנ”ס ובהתנדבות מלאה של אנשי המקצוע, כך שהכניסה היא ללא עלות.

האירוע הוגדר כבר כהצלחה יוצאת דופן ועוד לפני שהתחיל לאחר שכ- 1,000 תושבים כבר הבטיחו את השתתפותם.

ההרצאות עוסקות בשלבים שונים בחיי המשפחה. אם בשלבים הראשונים בהורות – פריון והריון, פגות, גמילה מחיתולים, גבולות, אווירה משפחתית, אמפתיה בהורות, איך לגדל ילדים מאושרים, ואם זה מגוון הרצאות להורים למתגברים: רפואה סינית, תזונה נכונה, מפגש אמהות ובנות, גיל טרום ההתבגרות בבית הדתי, תקשורת עם מתבגרים, ועד הכנה לצו ראשון; יש הרצאות המתייחסות לצרכים מיוחדים: קשב וריכוז, ויסות חושי ואוטיזם, וכן הרצאות על התמודדות עם חרדות, על הורות וזוגיות, ועל הקשר בין חמות וכלה.

חלק גדול מההרצאות מלאות וההרשמה להרצאות אלו היא על בסיס מקום פנוי.

להרשמה להרצאות – הקליקו

 

רוני לנגרמן-זיו, שמנחה את קבוצות ההורים מטעם מכון אדלר בצורן, מספרת: “זה מיזם שרציתי להביא ליישוב כבר תקופה ארוכה, ואני שמחה שהוא יוצא לפועל כעת, בחודש המשפחה. חשוב לי מאוד להודות לצוות המתנ”ס על ההירתמות העצומה להגשמת החלום הזה, זה לא מובן מאליו; ולא זו בלבד. מרגשת אותי מאוד ההיענות גם של המרצים (היו לנו הרבה יותר פניות משיכולנו להיענות), גם של המארחים (גם כאן היו הצעות רבות לאירוח, וזה מחמם את הלב), ובעיקר של התושבים עצמם. ההרשמה הייתה מדהימה ומעל ומעבר לכל הציפיות; החיבוק שאני מקבלת ברחוב מכל מי שפוגש אותי ומברך על המיזם – נראה שאנשים באמת היו צמאים לדבר הזה.

“קל להוציא אותנו להפגנות על פקקי התנועה, אבל אנחנו לא רוצים להיות מוכרים כ’היישוב של הפקקים’ או כמו פעם – ‘היישוב של האנטנות’. אנחנו רוצים להיות מוכרים כ’יישוב שדואג להורים’; והמיזם הזה הוא רק ההתחלה”.

 

אורן זך, מנחת הורים וצוותי חינוך באתגרי קשב וריכוז, שיתפה אותנו בהתרגשות: “שלוש אהבותיי הגדולות באות לידי ביטוי במיזם זה: הדרכת הורים, קהילה והפקה. חשוב לנו ליצור מודעות לתחום הדרכת ההורים. זה משהו שכולם צריכים במהלך תקופות שונות בהורות שלהם. ילד לא מגיע עם הוראות הפעלה, כשהפכנו להורים לא קיבלנו חוברת “עשה ואל תעשה”.

“המטרה השנייה היא תרומה לקהילה. בקהילה יש לא מעט אנשי מקצוע שהוכיחו את הקשר שלהם לקהילה כתושבים, והתנדבו לקחת חלק ולתרום מהידע שלהם”. בהיבט של ההפקה לשמחתנו התושבים הצביעו ברגליים ותוך 48 שעות מרגע פרסום המיזם נרשמו 650 הורים והרצאות רבות נסגרו לרישום נוסף. בשל ההיענות הגבוהה המתנ”ס איפשר לנו להעביר חלק מההרצאות שתוכננו להתקיים בבתים – לאולמות בקדימה ובצורן, לאחר שנרשמו אליהן כ-50-60 איש כבר ביומיים הראשונים.

“נכון להיום, כשבועיים לפני האירוע – נרשמו כבר 1,000 איש. מרגש לדעת שבמשך שלושה ימים חדרי הסלון בבתים ברחבי היישוב יתמלאו בהורים רבים, שייצאו מהבית כדי ללמוד על הורות, שהרי זו היתה מטרת המיזם”.

 

יעל בן-מורדכי, יו”ר הנהלת המתנ”ס, שהתגייסה למיזם בהתלהבות וגייסה אליו את כל צוות המתנ”ס, אומרת: “כשאורן זך פנתה אליי עם הרעיון למיזם היה לי ברור שזה בדיוק מה שהקהילה שלנו צריכה. אני שמחה לראות שלא טעיתי כאשר הפקדתי את ההפקה בידי רוני ואורן. אין לי ספק שהמיזם הזה יהיה למסורת קהילתית שעוד ידובר עליו רבות. מתנ”ס קדימה-צורן פתוח לכל רעיון קהילתי, ואשמח שעוד תושבים יהיו מעורבים וייקחו חלק”.

בתמונה: צחי ברבר –  מנהל המתנ”ס, אורן זך – ממובילות המיזם, יעל בן-מורדכי – יו”ר המתנ”ס, רוני לנגרמן-זיו – ממובילות המיזם

לא שצריך הוכחות, אבל בכל פעם מחדש … אין על הקהילה של קדימה צורן!

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות