טורנדו הגיע לדאוג לבני הנוער בישוב הקיץ – קוראים לו אורי ביטון

הוא נכנס בסערה לתפקיד לפני כחודש וחצי ומאז הוא לא עוצר! בני הנוער שלנו זוכים לשלל אירועים ופעילויות בישוב בקיץ שטרם נראה.

אמנם הוא נולד בישוב ומוכר מאד, אך נראה שבחודש וחצי האחרון, לא נשארו המון אנשים בישוב שלא מכירים את השם אורי ביטון.

מעבר לאין ספור הפעילויות שהוא מביא לבני הנוער שלנו, הוא מביא איתו סיפור חיים יוצא דופן.

אורי נולד בקדימה לפני 38 שנים למשפחת ביטון בת ה- 10 אחים ואחיות.

כתינוק בן חצי שנה הוא אומץ למשפחה אומנה ע”י שמואל ויולנד הידנה מקדימה שלה 8 אחים ואחיות.

הוא גדל בישוב, חזר בתשובה כנער והיום הוא מגדיר את עצמו כאדם שומר תורה ומצוות.

אורי עובד בבית ספר אור תורה והשנה אף ישמש כרכז עוגן בבית הספר יגאל אלון בישוב.

בשנת הלימודים האחרונה אף עמד כשמשלב לילד מדהים בחטיבת הביניים גוונים.

בשביל שלמכונות האנרגיה הזו, לא יהיה משעמם לרגע, הוא דואג לשמש גם כמורה מחליף בבית ספר שכטרמן והוא אף משמש כמורה פרטי לכלל המקצועות (חוץ מפיסיקה וכימיה) לילדים בכיתות א’ – י”ב’.

במסגרת השיעורים הפרטיים שלימד את בני הישוב, יונתן ונתנאל, הוא הכיר את אימם, אורנה רפאל ביטון, אישה מקסימה שהתאלמנה ולה 4 ילדים.

11 השנים שמפרידים בינהם, אולי גרמו לכמה אנשים להרים גבה, אבל לא לאורי שהתאהב.

כמו באגדות המקסימות ביותר, הם התחתנו לפני כ- 5 שנים והם מגדלים יחד את 4 הילדים – כפיר, נתנאל, דניאל ויונתן.

אורי מספר בגאווה שהוא זכה לחתן את אחד הילדים, לבר מצווה של ילד נוסף והיד עוד נטויה לטענתו “כל זה לא היה קורה בלי אישתי. היא העוגן שלי”.

 

לפני כחודשיים במסגרת פגישה עם צביה שמע, מנהלת אגף חינוך, רווחה וקהילה עלתה השאלה “אולי תעזור לנו עם פעילות הנוער בקיץ”. השאר היסטוריה. לתפקיד הוא נכנס לפני כחודש וחצי (24.6) ומאותו רגע, אורי הסתער על התפקיד כמו טורנדו כפי שמכנה אותו קרן גרין ולבני הנוער בישוב פתאום נוצרו שלל אירועים שקשה למצוא בהמון ישובים בארץ.

יש משהו סימבולי בתאריך שהתחיל לעבוד (24.6) – אורי סובב סביב הנוער והילדים 24/6 כפי שהוא מציין בכל הפוסטים שמעלה מהפעילויות.

אורי מפרגן לכל מי שמסביב ומעורב בצורה כזו או אחרת בפעילויות שעושה – לראש המועצה קרן גרין שעוזרת במה שאפשר לטענתו למען הנוער, לצביה שמע על הגיבוי לכלל הפעילויות, למנהל יאיר מילרמן שנכנס לא מזמן לתפקידו, ליו”ר המתנ”ס יעל בן מרדכי, למנהל המתנ”ס צחי ברבר ולצוות הנפלא שלו, לתנועות הנוער ולעמותה הקהילתית קדימה צורן.

דיברתי עם מנהלים שעובדים מולו, עסקים שהוא שילב בתוכנית ההטבות לנוער ובני נוער ובכל מקום שומעים רק דברים טובים ומפנים את מרבית הקרדיט לעשייה של אורי. כנראה שראש המועצה לא סתם הדביקה לו את הכינוי “טורנדו”.

מספרים על אדם שמקשיב לכל הרעיונות, מתייעץ ורץ לבצע. זה בדיוק סוג האנשים שאנחנו רוצים שיניעו את הישוב שלנו ובטח את בני הנוער.

 

בני הנוער שלנו יוכלו להעיד על ההתנהלות. מעבר להקשבה, חשוב לו להסתכל ולדאוג לכל האוכלוסיות בקדימה צורן ולוודא שהנוער יהיו מעורבים בבחירת התוכן שהם רוצים לקבל. והתוכן מבחינתו חייב לממש את החזון שלו: תעסוקה לבני הנוער יחד עם ערכים, הנעה והנאה.

 

ואכן חשוב לו להדגיש שמבסגרת שלל הפעילויות שכבר התקיימו, ביקרו בישוב דין מירושניקוב וג’רמי שדיברו על כמה חשוב להיות ישראלי ולתרום כמה שיותר.

אוגוסט בדרך כלל הוא החלק השקט יותר של הפעיליות לנוער, אבל אם אתם חושבים שאורי יוריד הילוך, אתם לא בכיוון …

בכל יום רביעי תתקיים בבריכת קדימה רחצה לילית, ב- 18.8 (יום ראשון) תתקיים יציאה לסרט שובר הקופות מהיר ועצבני 9 כולל פופקורן ושתייה, ב- 21.8 (יום רביעי) תתקיים יציאה לשפיים ובערב מסיבת אוזניות בבריכה, ב- 25.8 (יום ראשון) אירוע בית ספר למוזיקה, ב- 26.8 (יום שני) ערב מיוחד בשרון, ב- 29.8 (יום חמישי) סוגרים את הקיץ עם מושיקו מור.

כמו שלמדתי להכיר את אורי, כנראה זה לא הסוף בקיץ שהביא מעל 30 אירועים מדי חודש למען הנוער!

 

במקביל לכל האירועים, אורי גם יצר את כרטיס ההטבות לנוער kz שבו חברים מעל 830 בני נוער מהישוב, שמשתמשים ומממשים ביותר מ- 28 בתי עסק (מסעדות, מספרות, מוניות ועוד).

מדי שבוע מתבצעים מעל ל- 180 שימושים בכרטיס ובמועצה שוקלים להרחיב את פעילות הכרטיס מעבר לקיץ.

בנוסף, אורי הוביל גם פעילות של מגרשי ספורט מוארים, ערב מולטימדיה ומשחקים ועוד.

 

עוד מוקדם לסכם את הקיץ, אבל אין ספק שאורי וכל מי שמסביבו הפכו את הקיץ הזה לבלתי נשכח עבור בני הנוער.

מסתמן ש”הבעיה” הכי גדולה עם אורי, זה ללכת איתו ברחובות הישוב, כל רגע עוצרים אותו עם עוד רעיון, פשוט להגיד תודה על אירוע נוסף שקיים או פשוט להגיד שלום.

בעולם שבו בכל דבר מעורבבת פוליטיקה, יש משהו כל כך לא שיגרתי בלראות איך אדם מיוחד אחד מהישוב, מצליח לחבר את כולם למשימה אחת. בני הנוער שלנו. בלי טיפת פולטיקה. נטו עשייה.

הרבה תשובות לשאלות על אורי ביטון תמצאו בכתבה הזו. לא תמצאו מידע על מתי הוא ישן. לדעתי הוא לא.

תודה אורי על קיץ בלתי נשכח!

אורי ביקש למסור תודה לאמא המאמצת שלו יולנד הידנה שגידלה אותו והצילה את חייו. ממנה למד את המשפט החשוב כל כך עבורו “תודה לבורא עולם הכל מאיתו ובעיתו מגיע”. הוא אומר שזה לימד אותו שכל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו. זה המוטו שלו בדרך החשובה שהוא עושה.

 

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות