מי בתמונה ומדוע הם מצולמים ולא מתמודדים אחרים?

התמונה הזו נשלחה אלי ביום רביעי בערב – היא צולמה במשרדי ידיעות אחרונות במסגרת צילומים של ראשי הערים והמועצות שנבחרו בסיבוב השני ומסמלת משהו שמיד אכתוב עליו.

מצד ימין המנצחת הגדולה של הבחירות בקדימה צורן – אישה שהחלה את דרכה בפוליטיקה המקומית לפני כחמש שנים כחברת מועצה וסיימה את המירוץ עם 5 מנדטים והמנצחת במירוץ לראשות המועצה.

מצד שמאל – אדם שהתחיל לפני כ- 20 שנה את דרכו בפוליטיקה המקומית ברעננה ואחרי שנים במדבר הפוליטי כחבר מועצה באופוזיציה, כבש את רעננה והביס את ראש העיר הזמני.

קוראים לה קרן גרין ולו חיים ברוידא. והם המנצחים הגדולים של הפוליטיקה החדשה. אנשים ישרים שבחרו לעשות קמפיין פוזיטיבי וחיובי בעוד הצד השני בחר בנגטיב.

כפי שכבר כתבתי מספר פעמים, ליוויתי בתור מנהל הדיגיטל מועמד מעיר בשרון. עכשיו אני מרשה לעצמי לכתוב שלמתמודד קוראים חיים ברוידא והוא דוד שלי. כמי שעובד עם המון לקוחות ועושה עבורם פעילות של שיווק דיגיטלי, היה טבעי שאעזור לחיים בקמפיין. כשרק התחלנו לפני כשנתיים וחצי, לא דמיינתי שאנטוש את החיים לתקופה של כארבעה חודשים ואעבור לעבוד בתקופה האחרונה 20 / 7. זה מה שקרה. זה היה הדבר המקצועי הכי מעניין שעשיתי בחיי ובמקביל הכי קשה. לשמחתי לא רק ניצחנו. הבסנו.

הייתי בטוח שבפוליטיקה יש לכלוך, אבל לא דמיינתי כמה. במהלך 4 חודשים, חיים ספג את אחת ממתקפות הטרור הדמוקרטי הקשות בישראל. הצד השני הקים מעל עשרה עמודי פייסבוק מזויפים, זייף את המיתוג של הקמפיין, יצר תמונות מזויפות ומילא את רעננה בגועל נפש במטרה ליצור פילוג ושיסוי בין דתיים לחילונים.

בשביל לעבות את הטרור, הוא גם ייצר שלושה אתרי אינטרנט שלא ניתן לזהות את בעליהם, מערכת לשליחת הודעות SMS אנונימית, ערוץ וידאו עם סרטים שקריים ומטעמים נוספים.

תדמיינו אותי יושב מול המחשב ובכל יום צריך להדוף עמוד עסקי חדש שמשקיע עשרות אלפי ש”ח בעיקר עם כניסת השבת ועד מוצאי שבת בשביל להגיע רק לחילונים ולגרום להם לחשוב שברוידא יעבוד נגד החילונים. כל תגובה נגד העמוד או בעד חיים נמחקת והמשתמש נחסם. כך יוצרים עמוד סטרילי שבו שולטים בתגובות ומשתמשים בכספי המיסים (המועמד מומן מכספי מפלגת העבודה) בשביל להשחיר ולמרר את חייו של חיים.

זו בדיחה כי חיים הוא חילוני בדיוק כמוני. ועדין, רעננה התמלאה בשמועות שקריות שהוא יסגור את טיב טעם ויבנה רק בתי כנסת. זה לא יקרה.

במקביל לקמפיין ההדתה, בצד השני ישב ראש עיר זמני שהוא הומוסקסואל שנכנס לתפקיד באפריל השנה עד הבחירות שהתקיימו בימים אלו. תאמינו או לא, אבל הצד השני יצר גם קמפיין הומופובי שקרי שכביכול יצא מברוידא בשביל לנסות להראות שמצביעי ברוידא הם “חשוכים”.

האם גם זו בדיחה? הבן של ברוידא הוא גם כן הומוסקסואל, אז כנראה שזו בדיחה.

זה נשמע כמו מדע בדיוני, אבל זו היתה המציאות שלי בחודשים האחרונים. מומחי סייבר, עורכי דין ותלונות במשטרה נגד שלטון שיעשה כל מה שיכול בשביל לשמר את עצמו. והוא אכן עשה כל מה שהוא יכול, אבל לא שימר את עצמו.

אחת הסיבות שהוא לא שימר את עצמו, היא אותה סיבה שקרן זכתה. קוראים לזה קמפיין פוזיטיבי.

אנחנו המשכנו להציג תוכנית ועשייה ובזמן שהואשמנו ללא הפסקה בבריונות רשת של הפעילים, התנהגנו יפה ותקפנו בחזרה רק כשתקפו אותנו. עדין בלי נגטיב.

בואו נחזור לישוב שלנו. קרן החלה בקמפיין לפני יותר מחצי שנה. היא עשתה את הקמפיין הכי טוב לדעתי במדינת ישראל. בזמן שהיא חרשה את השטח, גייסה פעילים אקטיביים, קיימה חוגי בית רבים והציגה תוכנית עבודה, הצד השני היה במקום אחר. הוא תקף ותקף ותקף. שלא ישתמע שאני חושב שגולברי בעצמו ישב ותקף או ניהל את זה, אך ללא ספק פעילים שלו עשו זאת ללא הפסקה.

בחודש האחרון לא היה לי יותר מדי זמן להיכנס לפורומים של קדימה צורן, אבל בקצת שהיה לי, ראיתי ארס כמו שלא ראיתי מעולם. באופן מתוזמן עלה פעם בעשרים דקות (ולפעמים פחות) פוסט נגד קרן – כל אחד יותר מכוער מהשני. תקפו אותה שהיא אישה, שהיא לא מגיבה לתוקפנות, על המתנ”ס, על הניסיון, על קשר שלא באמת קיים לקרן החדשה, על קשר שלא קיים למפלגות ומה לא.

וקרן? היא המשיכה בקמפיין. אותו קמפיין שהביא אותה לחמישה מנדטים ולסיבוב השני.

בדיוק כמו חיים, גם קרן בחרה לדבר על מה היא תעשה ולא על מה רע במתחרים שלה.

גם בכפר סבא דרך אגב, אותו סיפור. רפי סער שנבחר לראשות העיר הותקף גם הוא בצורה קיצונית. ושוב, הציבור בחר בדרך הפוזיטיבית.

סיימתי לחגוג באמצע הלילה ברעננה בלילה שבין שלישי ורביעי. מאז אני על ענן. לקחת חלק משמעותי בפרויקט חיים של אדם בתקווה שעזרתי מעט בהגשמה שלו. זה לא משהו שקורה בכל יום.

הכעס על מה שעשו לנו בדרך, עדין שם. הוא יותר ציני, אבל עדין לא נסלח. הוא גם לא יסלח.

עדין, מאד גאה בדוד שלי, שכבר התראיין בכלי התקשורת השונים ודיבר על אחדות ועל כך שהוא שולח יד של שלום לכולם.

אני לא יודע מה מרגישים קרן ותומכיה. כמה הם כועסים, והם הם יסלחו, אבל קרן כבר קראה לאחדות וכל הכבוד לה על כך.

יש לי כל כך הרבה מה להגיד ומה לספר על הבחירות האלה אבל כששואלים אותי מה הדבר שהכי שימח אותי לגלות, אני אומר שגם בשנת 2018 שבה הטוקבקים והפייסבוק משחיתים את המערכת, אנשים עדין בוחרים במה שחיובי ולא בנגטיב שעושה רע.

הצד המפסיד יודע את דעתי. לפני כחודשיים אמרתי לו שהוא יפסיד את הבחירות אם הפעילים שלו ימשיכו את הנגטיב. הם המשיכו. הם הפסידו.

בשעה טובה זה נגמר. בתוך שלושה שבועות תהיה לנו כאן קואליציה חדשה עם מועצה חדשה שאני מקווה שיתנו לה לעבוד ויזכרו שהם נבחרו בשביל הציבור והישוב ולא בשביל לשים מקלות בגלגלים של קרן. זה כבר קרה בחמש השנים האחרונות ולא היה לטובתנו.

אם אחד מחברי המועצה יבחר לפעול בדרך אחרת והאינטרס הראשי שלו יהיה לפגוע בהתנהלות המועצה בשביל לפגוע בקרן ולא לפעול למען הישוב, כדאי שהוא יקרא את הכתבה מהתחלה ויראה שבשנת 2018 הנגטיב כבר לא עובד. העם רוצה פוזיטיב.

בהצלחה לקרן! בהצלחה לחיים! בהצלחה לנו!

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות