המשפעים: חגי בן שושן

בימים סוערים אלו שהרשת מביאה איתה רעש בלתי הגיוני, כנראה שאין איש שיהיה מעניין יותר לשמוע מחגי בן שושן.

שמחתי לשמוע לראשונה איך הוא הפך לחבר המועצה צעיר בישוב שלנו, את הדרך לשם מהילדות בשכונת שביב בהרצליה, על המירוץ לראשות המועצה בבחירות הקרובות ולא פחות חשוב, בבחירות הבאות, ההצלחה בבחירות למועצה לפני כחמש שנים, על תקופתו בחמש השנים הללו כחבר מועצה חריף במיוחד, על החודשים האחרונים בהם שמענו אין ספור שמועות עליו בהקשר להמשך דרכו ועד ההחלטה לא להתמודד בבחירות הקרובות.

הסיפור של חגי מתחיל לפני 44 שנים בשכונת שביב בהרצליה. כמי שגדל ברעננה השכנה, שכונת שביב בהרצליה, הייתה שכונה שממנה אמורים להפוך להיות המון דברים, אבל לא אמורים להיות עורך דין מוצלח בדרכו לסיים דוקטורט אשר מכהן כחבר מועצה משפיע בישוב מבוסס בשרון.

מערכת החינוך וחגי לא היה חברים טובים. בכתה א’ חגי העדיף לטפל בחמור שלו ומצא כל דרך להימלט מחצר בית הספר (כן, בכתה א’) ולא פלא שהוא מחזיק בשיא מכובד מאד של לימוד בחמישה בתי ספר יסודיים שונים במשך שש שנים… בהמשך “למד” בכפר חקלאית, ונפרד ממערכת החינוך (שלא בידידות) בכתה יא’.

בצבא בחר לשרת בצנחנים ונהנה מאד עד שנפצע. אחרי הצבא, הוא התחיל את המסלול האקדמי המאד מרשים שלו במסגרתו הוא סיים תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים (התמחות במימון) במרכז הבינתחומי בהרצליה ושם גם המשיך ללימודי תואר שני מחקרי במשפטים אותם סיים בהצטיינות יתרה. כיום חגי דוקטורנט במסלול Phd. במרכז צבי מיתר ללימודי משפט מתקדמים באוניברסיטת תל אביב והיעד להשלים תוך שנתיים את המחקר.

בהיבט המקצועי הוא התקבל להתמחות בפרקליטות מחוז תל אביב בתחום מיסוי וכלכלה ומיד אחרי בחינות הלשכה פנה לדרך עצמאית במסגרתה הוא מנהל משרד מצליח המתמחה בתחום המשפט הכלכלי כבר קרוב ל- 15 שנה ומשמש כיועץ משפטי לגופים רבים במשק.

במקביל לעיסוקו, מעביר חגי הרצאות בתחום התמחותו ובנושא היחס בין דמוקרטיה ויהדות במדינת ישראל בראי המשפט מול גופים פרטיים וממלכתיים.

לישוב הגיע במקרה בשנת 2001 וכאן נולדו בנותיו (שלוש בנות) הלומדות בישוב.

סיפור הגעתו של חגי למועצה, הוא מהסיפורים המצחיקים ששמעתי – במסגרת קבוצת כדורסל מקומית הם סבלו מבעיות לוגיסטיות וטכניות מול המועצה וצחקו שרק אם יכנסו למועצה, הם יוכלו לשחק כדורסל בשקט.

הבדיחה הפכה למציאות ובתוך חמישה חודשים הקים חגי בסיוע חברים את סיעת “תפנית לקדימה צורן” שסחפה אחריה תושבים רבים בישוב והם זכו ל- 2 מנדטים להפתעת הפוליטיקאים המקומיים.

במקביל לריצה למועצה, חגי גם רץ לראשות המועצה וגם שם זכה למעל 10% מהקולות! נתון מרשים במיוחד יחסית לגורם חדש שנכנס לפוליטיקה בתקופה קצרה כל כך.

מיד עם כניסתו למועצה בראשות סיעה חדשה וכחבר מועצה מהצעירים שידע הישוב, חגי החל לעבוד והיה לחבר מועצה חריף ולוחמני באופוזיציה.

באופן אישי פגשתי את חגי במסגרת “מלחמת הסייעות” שהיתה בישוב בסוף שנת 2014 כשהגיע לפגישה ראשונה של צוות ההורים שהתנדב לטפל בסוגיה ובמשך שעה ארוכה הוא הסביר ולימד אותנו על המערכת ועל הפתרונות האפשריים.

מאותו רגע ניכר היה שניסיונו המקצועי בעבודה מול מערכות מוניציפאליות ושלטוניות, באו לידי ביטוי בכל רגע שפעל כחבר מועצה.

כששאלתי אותו מה הדבר שהוא הכי גאה כחבר מועצה, הוא מספר על ההובלה של בחירת שם התיכון החדש בישוב “תיכון עודד”. הופתעתי לגלות, שהוא לא היה חבר של עודד ראור, אך הוא חשב שאדם מיוחד כזה מהיושב שנפטר במפתיע, ראוי להנצחה.

באופן לא מפתיע, הוא הכי פחות נהנה מחוסר ההערכה והתוקפנות כלפי נבחרי מועצה. חשוב לציין כי במקרה של חברי מועצה, הם עושים זאת על חשבון זמנם הפרטי וללא תמורה, אך עדין “זוכים” לאין ספור תגובות שליליות למרות הרצון לתרום ולעזור לישוב.

במקביל להיותו חבר מועצה הוא מתנדב פעיל ותורם לקהילה במגוון תחומי עשייה בין היתר במסגרת עמותת “צהלה” – למען הנוער בישראל, שם בנוסף על פעילותו הוא משמש כיועצה המשפטי ללא תמורה לעמותה.

בחודשים האחרונים, חגי החליט להתמקד בסיום הדוקטורט שלו ולכן ידע שלא ירוץ, אך הרצון לשפר את חיי הקהילה ולדאוג לטובת הישוב, הביאו אותו לחבור ליצחק גולברי:

“חשבתי שהוא המועמד הראוי מבין הקיימים וחברתי אליו למרות שאני מודע לדברים שהיו בכהונה שלו שאינם לרוחי, אך היה לי חשוב להישאר בעמדת השפעה וכמובן להשפיע. לצערי גולברי לא עמד בלחצים שהופעלו עליו, נכנע לאולטימטומים והפר באופן וחד צדדי ומביש את ההסכם בנינו. ברמה האישית התאכזבתי מאד מהרפיסות של האיש, העדר אינטגריטי וחוסר יכולתו לנווט משברים ולעמוד בלחצים, ברמה הציבורית יחליטו התושבים.”

בבחירות הקרובות הוא יודע למי לא יצביע, אך עדין לא יודע למי כן יצביע, אבל הוא משתף שהוא מוטרד ממשבר ההנהגה ואין לו ספק שהישוב הולך לחמש שנים קשות ומאד רוצה להיות טועה במחשבותיו בנושא.

חגי מספר שהוא ממתין לפרסום הרשימות בשביל לקבל החלטה, אבל בהתאם לשמועות מהתקופה האחרונה, הוא מאמין שעדין יהיו כאן התפתחויות שישנו את המפה.

בחמש השנים הקרובות אנחנו לא נזכה לראות את חגי כחבר מועצה, אך הוא מתכוון להמשיך ולפעול למען הקהילה והישוב והוא לא פוסל חזרה למגרש הפוליטי בעוד חמש שנים.

באופן אישי, חבל לי שאנחנו מאבדים שומר סף חריף ואמיץ שמהרגע הראשון ידע ודאג לשמור לנו התושבים על הישוב. במקביל, אם יש משהו שהראיון הזה הבהיר לי, זה שבעוד חמש שנים ברשימת המועמדים למועצה, יהיה דוקטור …

המשך יבוא … עוד חמש שנים.

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות