תוצאות סקר הבחירות הראשון של פורטל קדימה צורן

על פי תוצאות הסקר, אנחנו בדרכנו לסיבוב שני בבחירות המקומיות לראשות המועצה.

סקר הבחירות הגדול הראשון של קדימה צורן החל ביום רביעי, 6.6 והסתיים ביום שבת, 9.6 בחצות.

בסקר בוצעו 1,594 הצבעות, כאשר מתוכם 1,008 הוגדרו כהצבעות חוקיות.

הצבעות שהוגדרו כלא חוקיות, הינן הצבעות שהתקבלו מאותם משתמשים מספר רב של פעמים. המערכת מנטרת בצורה מדויקת משתמשים מאותם כתובות אינטרנט ואותם מכשירים (טלפון, מחשב, דפדפן וכו’) ומאפשרת לנו להוריד את ההצבעות הללו ולסמנן כ- “הצבעות לא חוקיות”.

בשביל ההגינות, הצענו לכל המטות של המועמדים לבחירות לחלוק איתם את הלוגים שהמערכת אספה ואת ההצבעות הכפולות של המועמד הספציפי, כך שיוכלו לראות את המספרים הכוללים.

הסקר הינו הסקר האנונימי הראשון שבוצע בישוב לקראת הבחירות ובאופן טבעי מציג תוצאות שונות מסקרים שבוצעו עד שלב זה בפייסבוק.

בנוסף, חשוב לציין כי כמו בכל סקר אינטרנטי, סביר להניח כי חלק מהמצביעים אינם תושבי הישוב והן לקחו בו חלק בכדי לעזור למתמודד ספציפי.

כמות המצביעים מחזקת את הטענה כי כרגע מרבית התושבים אינם עוסקים או מתעניינים בבחירות ונראה כי בשלב זה, יש קבוצה של כ- 1,000 תושבים שלוקחים חלק פעיל (ברמה כזו או אחרת) בתהליך הבחירות.

סביר להניח שככל שיום הבחירות יתקרב, נראה את כמות המצביעים והמתעניינים גדלה וסביר להניח שהתוצאות ישתנו בהתאם.

למקום הראשון הגיע תומר יעקב עם 363 קולות (36.1%).

אחריו הגיע שביט מס עם 308 קולות (30.5%).

במקום השלישי קרן גרין עם 233 קולות (23.1%) ואחריה יצחק גולברי עם 104 קולות (10.3%).

חשוב לציין כי בשיחה עם המטה של גולברי, הם עדכנו כי קיבלו החלטה בשלב זה לא לקחת חלק פעיל בסקר ולכן הפעילים בשטח, לא גייסו קולות להצבעה.

תוצאות הסקר מלמדות כי בשלב זה שבו ארבעת המתמודדים בתחילת הדרך של המסע לבחירות, אנחנו עלולים לסיים את הבחירות ללא תוצאות סופיות מכיוון שאף אחד מהמתמודדים לא יגיע ל- 40% שזהו האחוז הנדרש בשביל לנצח את הבחירות בסיבוב הראשון שיתקיים ביום שלישי, 30.10.18.

במקרה כזה, יערכו בחירות חדשות לאחר שבועיים ביום שלישי, 13.11.18 ובו יתמודדו שני המועמדים שזכו למספר הקולות הגבוה ביותר.

בהתאם להתפתחויות בשטח, אנו נבחן להיכן ינועו הקולות של המועמדים שלא יעלו לסביב השני והן הקולות שיכריעו את זהות ראש המועצה הבא.

פורטל קדימה צורן מבקש להודות לכם שלקחתם חלק פעיל בסקר הבחירות הראשון ומזמין אתכם ליצור אתנו קשר עם הערות והארות לגבי סקרים ונושאים נוספים שתרצו שנשלב בפורטל.

תוצאות סקר הבחירות הראשון

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות