תוצאות סקר הבחירות: בדרך לסיבוב שני

אמש, מעט לאחר תום המונדיאל נסגר סקר הבחירות השני של פורטל קדימה צורן והבוקר נשלחו התוצאות הסופיות לאחר ניתוח של “המומחה שלנו” לאחר הורדת הצבעות כפולות וכו’.

נראה כי ככל שיום הבחירות מתקרב (30.10.18) יותר תושבים מגלים עניין בבחירות והיתה עלייה של מעל ל- 30% בכמות ההצבעות החוקיות.

בדומה לתוצאות הסקר הראשון, מסתמן שאנחנו בדרך לסיבוב שני בישוב והפעם נראה כי זה יהיה בין ראש המועצה הקודם יצחק גולברי לחבר המועצה תומר יעקב לאחר שאף אחד מהמעומדים לא הגיע ל- 40%.

במקרה כזה, יערכו בחירות חדשות בדיוק שבועיים לאחר יום הבחירות הראשון, ביום שלישי, 13.11.18 ובו יתמודדו שני המועמדים שזכו למספר הקולות הגבוה ביותר.

למקום הראשון הגיע תומר יעקב עם 531 קולות (38.9%), צמוד אליו הגיע יצחק גולברי עם 497 קולות (36.4%).

למקום השלישי הגיעה קרן גרין עם 208 קולות (15.2%) ואחריה שביט מס עם 104 קולות (9.5%).

חשוב לנו לציין כי אין לנו ספק שחלק מההצבעות מתבצעות ע”י חברים ומשפחה שאינם תושבי הישוב ולכן התוצאות אינן “מדע מדויק”. אנחנו בוחנים שילוב של כלים טכנולוגים שיאפשרו לנו לוודא שהמצביעים הם מהישוב.

כמו כן, עלתה השאלה לגבי הפער מהתוצאות בסקרים שעורך צור יהב בפייסבוק שמציגות תוצאות שונות מהסקר האנונימי. ברמה האישית, אני מכיר לא מעט אנשים שלא מוכנים להצביע בצורה שאינה אנונימית מכל מיני סיבות, אך אין ספק שקיימים הבדלים גדולים בין תוצאות הסקר של הפורטל לתוצאות הסקר בקבוצת קדימה צורן הבית שלי שנערך בתחילת יולי במסגרתן יצחק גולברי קיבל 182 קולות (48.2%), קרן גרין קיבלה 132 קולות (35.1%), תומר יעקב קיבל 55 קולות (14.6%) ושביט מס קיבל 8 קולות (2.1%).

כחלק מהמחשבה על “השבחת הסקר”, אנו נצא בקרוב לרחובות ונשלב את הסקר הדיגיטלי עם סקר שטח בשביל לנסות לשלב את כל הזירות ולהגיע לתוצאות מדויקות יותר.

פורטל קדימה צורן מבקש להודות לכם שלקחתם חלק פעיל בסקר הבחירות השני ומזמין אתכם ליצור אתנו קשר עם הערות והארות לגבי סקרים ונושאים נוספים שתרצו שנשלב בפורטל.

 

 

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות