תומר יעקב – סיכום מסע הבחירות

נתחיל בגילוי נאות – בחודשים האחרונים מתוקף תפקידי כאיש שיווק דיגיטלי ובן משפחה, אני מעורב בריצה של המועמד המוביל לראשות העיר לאחת הערים הגדולות בשרון.

אני לא ארחיב על האיש הזה (שהוא במקרה גם דוד שלי) ומדוע הוא כנראה מתאים לתפקיד, אבל ארחיב ואספר שמדובר באיש שנולד בעיר, מכיר כל שם ורחוב וכשהוא מדבר על העיר יש רגע שבו העולם עוצר, נהיה לו ניצוץ בעין (על גבול דמעות של התרגשות).

אותו דבר קורה לתומר יעקב כשהוא מדבר על קדימה צורן.

איש שמשפחתו נולדה כאן, הוא המשיך כאן את חייו כאן ולפני כ- 10 שנים, גם הוא “נדבק בחיידק הפוליטי” והחל להקדיש זמן רב לטובת הישוב.

נפגשנו בבית קפה באזור. הימים הם ימים שקדמו לשיא מערכת הבחירות, אך תומר הגיע מפוקס וחדור מטרה. בזמן הפגישה, הוא עדין היה בגדר “הכוכב העולה” של הבחירות.

הוא מספר על קדימה שהכיר כילד, עדיין כישוב הקטן שבו כולם הכירו את כולם, על השכונות ועל מציאות שנראתה אחרת. על הכדורגל בחולות והימים שלפני מרכזים מסחריים ליד הבית.

בישוב הכירו את תומר הכדורגלן – שחקן מוכשר שבילה שעות רבות באזור המגרשים.

אומרים שלמנהיגים תמיד היה את זה. זה לא משהו שנוצר. לתומר יש את זה.

מהסיפורים ניתן להבין שתמיד הוא אחד שעושה. כבר בשירות הצבאי הוא בחר לשרת ביחידה קרבית. בהמשך למד במרכז האקדמי רופין והשלים תואר ראשון בכלכלה והתפנה כדי לעשות את הקפיצה העסקית שתאפשר לו להפוך להיות איש אמיד שעשה זאת בשתי ידיו.

ואכן, לפני כ- 20 שנה הוא הקים חברה פרטית שעוסקת בתחום האבטחה והמיגון הטכנולוגי שבראשה הוא עומד. החברה מעסיקה מאות עובדים ועובדת מול גופים ציבוריים ורשויות מקומיות.

הוא מספר בפגישתנו שהפעילות של החברה חשפה אותו לפעילות מול רשויות מקומיות, האתגרים, היתרונות והחסרונות.

תומר בן 45, נשוי לאורלי ויחדיו יש להם שלושה ילדים: יובל, ליה ושחר.

את “החיידק הפוליטי” הוא כנראה “חטף” בבית עוד בילדות כשאבא שלו כיהן בחבר מועצה. הוא מספר שראה איך הדברים נראים ולמד פוליטיקה. בבחירות של שנת 2008 הוא החל להיחשף מקרוב יותר לעולם הפוליטי ואת הקפיצה הגדולה עשה בשנת 2013 כאשר נכנס למועצה כחלק מסיעת אופק של שביט מס. הוא הצטרף כמספר 2 וכיהן כסגן וממלא מקום ראש המועצה במשך שלוש שנים, עד הפיצוץ הגדול.

במהלך השנים הללו כיהן כמחזיק תיק ההנדסה, תשתיות ותיק הרווחה וכיו”ר ועדת מכרזים.

במקביל היה פעיל בנושא בינוי והקמת מבני ציבור, פיתוח תשתיות, שדרוג הפארקים ועסק בקידום תוכניות והובלת פרויקטים לשדרוג מוסדות החינוך בישוב.

על הפיצוץ עם שביט הוא לא מרחיב במילים, אך ניתן להבין מהפגישה עם תומר ומהפגישה שהתקיימה עם שביט, שזה לא עבד בינהם.

הוא היה הראשון להתחיל את קמפיין הבחירות בישוב וכנראה שלא מעט קמפיינרים היו מאשימים אותו שהתחיל מוקדם מדי. שלטי חוצות שלו הוצגו בכל הישוב בשלב מוקדם והוא נחשף לאלפי תושבים בכל יום כשפרסומת גדולה שלו מלווה את אזור הכביש המחבר בין הישוב ושלל שלטים מופעים באזורים רבים.

הוא החליף במהלך הקמפיין מיתוג פעם אחת ונוכחותו בשטח הורגשה בעוצמות גבוהות.

לדעתי, המהלך הטוב ביותר של הקמפיין היה היציאה שלו החוצה עם סיפור הקרקעות שהופץ עליו בישוב במסגרתו נאמר כי הוא בעל אינטרסים של נדל”ן בישוב. היציאה שלו בפוסט בפייסבוק בתמונה על רקע שטח חקלאי עם אביו, הרגה את הסיפור. בצדק.

אבל בשלב מסוים, הקפיצה הגדולה נעצרה במפתיע. אולי זו חופשת הקיץ בהולנד, אולי הכניסה של המתחרים הנוספים לזירה, אך משהו נעצר.

האיש שכבש את רמת אמיר וצבר עדת אוהדים גדולה, המשיך להתקדם לקראת הבחירות, אך לא הצליח לייצר סחף גדול.

התמיכה הלא פורמלית של אחת הרשימות בו, היתה אמורה לייצר את השינוי ויחד עם אותה רשימה נעשה מהלך לחיבור בין תומר לקרן גרין, אך הסרט המפורסם שהופץ סתם את הגולל.

זו הנקודה שבה הכל השתנה. החיבור עם קרן היה מאשר לשניהם לכבוש את המועצה ולהסדיר בינהם בצורה זו או אחרת את חלוקת העבודה. המון משאבים הושקעו בחיבור – בתחילת הדרך זה היה מאד סודי וככל שמעגל היודעים התרחב, כך יותר ויותר אנשים ידעו שמשהו מתפתח.

אמנם הם לא רצים יחד, אך אני בטוח שהם ידעו לעבוד יחד למען התושבים במועצה בדיוק כפי שעשו זאת במסגרת ההתנגדות לתוכנית המתאר.

 

בשבועות האחרונים תומר עושה כל שניתן כדי להגיע חזק לקלפי כאשר הוא כבר לא מגובה באותה רשימה שתמכה בו והוא ממשיך לעבוד קשה בשטח, עם קבוצת פעילים נאמנה שעושה כל שניתן בשביל להתחזק. רואים שמדובר באדם שיודע לעבוד קשה.

לאחר שמספר סקרים ומדגמים (מקצועיים ולא מקצועיים) שהוצגו בתקופה האחרונה והראו תוצאות פחות טובות, בימים האחרונים תומר הציג סקר בו הוא ינצח את גולברי בסיבוב השני. הסקר ספג טענות רבות ואני לא בטוח שהוא כבר לא ישפיע בצורה משמעותית על הלך הרוחות בישוב.

 

אני לא יודע אם תומר יסיים את המירוץ הזה כראש מועצה, אבל אני מאד מקווה שנזכה להנות ממנו כחבר מועצה כי תומר הוא מסוג האנשים שעושה. איש קשוב לתושבים, עם פתיחות גדולה ואחד שתמיד שם בשביל התושבים.

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות