ראיון ראשון עם ראש המועצה קרן גרין לאחר כניסתה לתפקיד

עבר קצת פחות מחודש וחצי מאז נכנסה בסערה קרן גרין לתפקיד ראש המועצה שלנו. מסביב אנשים מדברים על מכונת עבודה משומנת שעובדת מסביב לשעון ושהביאה עימה המון רצון ועשייה.

ניתן לראות בישיבת המועצה את הדרך שהיא מבירה במסגרתה כולם מקבלים את המקום שלהם – מהקואליציה עד האופוזיציה והכל באווירה מאד חיובית ופרקטית.

נראה שהמלחמה הגדולה ביותר של קרן היא עם לוח הזמנים – יש לה כל כך הרבה משימות שהיא רוצה לקדם וזאת תוך כדי המחויבות שלה לשמור על נגישות לכלל התושבים והשילוב הזה מביא עימו כנראה המון שעות עבודה, מעט שעות שינה ואנרגיה של עשייה. מרגשים ורואים את זה.

הדבר המרשים ביותר הוא לראות אותה לא דוחה דברים. תוך כדי שיחתנו עלה הצורך בחיבור מסוים לצורך קידום פעילות מסוימת של המועצה בפורטל ובשביל לא לבזבז זמן, באותו רגע היא עושה את החיבור ומבצעת את המשימה. בעולם שבו אנו רגילים לדחות דברים, נחמד לראות שהיא דואגת לבצע את כל מה שניתן בזמן אמת.

בחודש האחרון היא השלימה בניה של קואליציה, קיימה מספר ישיבות מועצה, מינתה שני סגני ראש מועצה, מינתה מנכ”ל חדש למועצה, מינתה הנהלה חדשה למתנ”ס ועוד.

בשטח רואים אותה בכל מקום. כמו שהבטיחה לפני, היא באה לעבוד ונראה שהיא נהנית מכל רגע.

כשמסביבה סיעה תומכת, קואליציה חזקה ואופזויציה שלדעתי האישית ממשיכה את אותה פעילות מהחמש השנים הקודמות שפחות ממוקדת בפעילות למען התושב, נראה שהיא בדרך הנכונה ליישם את החזון שלה להתחדשות בישוב.

 

מיד בפתח הראיון היא מציינת את הדבר שבעינייה הוא החשוב ביותר. היא מספרת שבכל בוקר מחדש היא מרגישה שהיא לא הולכת לעבודה. היא הולכת לשליחות. בלי קשר לסיסמאות וכו’. היא באמת נהנית מכל רגע ושמחה להתחיל ליישם את התוכניות שלה בעשייה ובאנרגיה טובה.

הדבר היחיד שחסר לה לטענתה הוא עוד זמן, עוד ידיים, עוד אוזניים וכו’.

קרן מספרת שהיא גילתה במועצה עובדים מסורים ורתומים וחברי מועצה משני הצדדים שרוצים לתרום ולעבוד.

היא מאמינה שבמהלך הקדנצייה היא תצליח לייצר עוד שיתופי פעולה ואף לעשות את הבלתי אפשרי ולבנות קואליציה מקיר לקיר.

היא אומרת שגם את הביקורת שמשמיעים בישבות המועצה, היא מקבלת באהבה וברצון ללמוד.

 

שאלתי אותה, אם היא חשה תחושה של “דברים שרואים מכאן, לא רואים משם” והיא מספרת שלא. מכיוון שהיא היתה חברת מועצה, היא הכירה את המערכת, את העובדים, את המספרים של המועצה ולכן היא לא נתקלה בהפתעות כאלו ואחרות שצפויות להשפיע על הפעילות.

האתגרים שקרן פוגשת כיום הם בעיקר של סדר וארגון וחלוקה של מי אחראי על מה. בנוסף לכך, יש את תוכנית המתאר שכולנו מכירים והיא יחד עם נושא התחבורה ושיפור השירות לציבור בראש סדר העדיפויות שלה.

גם תקציב 2019 ותוכנית הפיתוח לשנים הקרובות לישוב, הם נושאים שמטופלים מסביב לשעון.

מבחינת האתגרים, קרן מספרת:

“הסטטוס של תוכנית המתאר הוא לקראת דיון בערר שייערך ב- 28.3 וקרן והמועצה נערכים אליו יחד עם צוות הפעולה, עורכי דין, תושבים וגורמים מקצועיים הלוקחים חלק בהערכות. כמו כן, צפויה גם פגישה לא פורמאלית עם רשויות התכנון”

“מבחינת תחבורה, אנו לאחר פגישות עם ייעוץ תחבורה ואנו פועלים לקדם את התחבורה הציבורית ושבילי אופניים ולבחון מה ניתן לעשות באופן כללי לשיפור התחבורה במגבלות הקיימות. בכל מקרה, אלו נושאים שלוקחים זמן וכרגע בגלל הבחירות הארציות, לא ניתן לקדם פעילויות אפקטיביות”.

 

שני נושאים נוספים שדיברנו עליהם הוא נושא החינוך והשמירה.

בנושא השמירה, החזון של קרן נובע מנתוני המשטרה על שיפור בבטחון בישוב וירידה בפריצות וגנבות במהלך 2018. ובקביל לעלייה בסיירים שהחלה במהלך 2018, הוחלט להשקיע משאבים דיגיטלים בפתרונות לכניסה, יציאה וניטור בישוב ולא במחסומים שהאפקטיביות שלהם מוטלת בספק.

לגבי נושא החינוך שידוע כקרוב וחשוב לקרן, היא שמחה מאד שאמיר זהבי מחזיק את תיק החינוך והיא נעזרת גם בעינת מור ברק בנושא של התחדשות פדגוגית ישובית. מאז נכנסה לתפקיד הם קיימו פגישות עם מספר גורמים וסיורים וביקורים בבתי הספר בשביל לשמוע וללמוד מה נדרש בשביל לשפר ולהעצים את החינוך בישוב.

 

בתקופה האחרונה היא השלימה מספר מינויים חשובים שאמורים לעזור לה לנהל את המועצה בצורה טובה יותר.

עמיקם לוי נגר הצטרף כמנכ”ל המועצה והוא מביא עימו המון נסיון וידע. והצפייה היא להעזר בו בפיתוח הישוב שלנו, כפי שעשה בהצלחה בנס ציונה.

שביט מס מונה השבוע באופן רשמי לסגן ראש המועצה ונראה שמערכת היחסים בינהם טובה ומשתפת והסינרגיה עובדת “כמו שצריך”.

במקביל לשביט מונה שלומי מוכתר (מספר 2 בסיעתה של קרן) לסגן ראש המועצה והוא יהיה אחראי על תחום השפ”א ויביא לדבריה לתרומה משמעותית בישוב.

בנוסף, השבוע גם מונתה הנהלה חדשה למתנ”ס בראשות יעל בן מרדכי שתשמש כיו”ר המתנ”ס וקרן מאמינה מאד ביכולות שלה ובקשר עם התושבים והקהילה והיא יודעת שהיא האדם הנכון להמשיך את העבודה הטובה שעשתה סיגל ולהפוך את התמנ”ס לגורם עוד יותר משמעותי ומוביל בישוב שלנו.

בכלל לטענת קרן, זה האני מאמין שלה. לקחת את מה שקיים בישוב וכבר טוב ולשפר אותו.

זה לא ישוב שהיה צריך להרוס ולבנות מחדש, אלא לקחת את מה שטוב בישוב, לשפר וליישם את החזון שהיא הציגה במהלך הבחירות.

 

נראה שקרן נהנית מכל רגע, היא נהנית מהתפקיד, מהאתגרים, מהאנשים סביבה ומהרוח הגבית שהיא מקבלת מהתושבים, מעובדים ומקהילה וזה מרגש אותה לטענתה. נראה שאם היא היתה יכולה לשנות וליישם את כל מה שרצתה, היא היתה עושה זאת ברגע, אבל במציאות של המערכת המורכבת הזו, יש דברים שלוקחים זמן רב יותר ודברים שדורשים יותר סבלנות והיא בטוחה שבעזרת סבלנות והצוות הנפלא, הכל ישתפר.

זכיתי לקבל תשובה לכל השאלות שלי. רק שאלה אחת לא נענתה …  כמה שעות היא ישנה בלילה – נראה לי שלא הרבה …

 

לסיום שאלתי את קרן, מתי נהיה עיר. כישוב שעוד רגע חיים בו 23 אלף תושבים, נראה שזה מפחיד כמעט כל אחד ואחת מאיתנו.

לשמחתי קרן אמרה “אין לי כוונה להפוך את הישוב שלנו לעיר. זה לא באג’נדה שלי”.

 

סוף שבוע טוב לתושבי היישוב (ולא העיר :-)!

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות