קרן גרין – סיכום מסע הבחירות

היא גרה במרחק אווירי של פחות מ- 50 מטר מהבית שלי ועדין לא נפגשנו לצורך ראיון – העומס בכל הצדדים עשה את שלו.

 

בימים כאלו כבר לא צריך להיפגש בשביל לקיים ראיון, היו לנו להערכתי כ- 10 שיחות טלפוניות במהלך החצי שנה האחרונה. בכל פעם שהייתי צריך לקבל ממנה תגובה לפורטל, התקשרתי. בדומה לשיחות עם המתחרים האחרים, השיחות גלשו לנושאי הבחירות, לדרך, לעתיד.

 

פעם אחת היא היתה בביתי. זה היה לפני כ- 4 שנים במפגש שהתקיים בימי “מלחמת הסייעות” והיא היתה שם בשביל לסייע. לא לגזור שום קופון. זה היה היום שידעתי שיש על מי לסמוך.

 

קרן בת 45, נשואה לחן ואמא לנועה ואייל. היא גדלה ברמת השרון וכשהתחתנה עם בעלה, הגיעה לצורן. המשפחה של בעלה (משפחת מדיני) מקדימה וסבא של בעלה היה מזכיר וגזבר הישוב.

בצבא שירתה כקצינת קישור גיוס בחיל הרפואה ולאחר הצבא השלימה תואר ראשון במשפטים במכללה למנהל ותואר שני במשפטים עם התמחות במשא ומתן וגישור באוניברסיטת בר אילן.

בחייה המקצועים היא עבדה בלשכה המשפטית בכנסת, יועצת משפטית בעיריית תל אביב בתחום התאגידים העירונים ובשנים האחרונות היא משמשת כיועצת משפטית וחברת הנהלה בחברת Kone הבינלאומית.

 

לפוליטיקה הגיעה כמו רבים וטובים לאחר פעילות התנדבותית ענפה כיו”ר הנהגת הורים וכפעילה בסיירת ההורים.

בהמשך כיהנה גם כיו”ר ועדת כספים וכוח אדם במתנ”ס ואף חברה בוועדת ערר לענייני ארנונה.

 

קרן נכנסה למועצה לראשונה בשנת 2013 יחד עם שותפה בעבר, צ’וך ושימשה בשנים הראשונות כיו”ר ועדת חינוך ויו”ר ועדת נוער. במקביל היא יזמה את פרויקט המוזיקה הישובי והיתה שותפה להקמת תיכון עודד.

מאוחר יותר בפיצוץ הגדול בין סיעת אופק של שביט מס לסיעת “יחד בתנופה”, חברי הסיעה פוטרו וקרן הפכה להיות חברת אופוזיציה. בימים הללו עיקר פעילותה של קרן זכורה מההתנגדות שהובילה יחד עם תומר יעקב לתוכנית המתאר.

 

במהלך השנים הללו פגשתי את קרן לא מעט פעמים במפגשים מזדמנים בבית ספר וראיתי מקרוב אכפתיות, עשייה ותוצאות. היא היתה הטלפון הראשון של לא מעט הורים שידעו שקרן היא מסוג האנשים שיודעים להזיז דברים.

אותם הורים הפכו להיות היום חלק משמעותי ממסע הבחירות של קרן.

 

קרן יצאה בקמפיין הבחירות בשלב מוקדם. בדומה לתומר, שלטים שלה היו מהראשונים שהופיעו ברחובות, חוגי הבית החלו להתמלא בתושבים מקומיים שיצאו משוכנעים והפכו לפעילים.

טרם קבלת התוצאות, ניתן להניח שקרן תהיה הפתעת הבחירות והיא צפויה לכמות קולות שימקמו אותה בחלק העליון של הטבלה. עכשיו השאלה היא המיקום. מרבית הסקרים מראים זאת, הלך הרוח ברחוב והפעילים הרבים שאיתה בשטח הפיזי ובשטח הדיגיטלי.

למרות שהיא החלה בשלב מאד מוקדם בקמפיין, היא הצליחה לשמור על המומנטום וניהלה לדעתי את קמפיין הבחירות הטוב ביותר מבין ארבעת המתמודדים.

את צורן, המקום שבו היא חיה היא כבשה ועד לא מזמן השלטים שלה היו כמעט השלטים היחידים בישוב.

היא גייסה כמות גדולה של פעילים וחברי רשימה שעבדו קשה. ברגליים. לדעתי אין המון בתים בישוב שלנו שלא פגשו את פעיליה שבעבודת רגליים דאגו לעשות עבודת Door to Door מעולה.

 

בניגוד לצורן שבה היא תזכה לרוב לדעתי, רמת אמיר שהינה חלק מצורן זכתה לחיזורים רבים מטעם המתמודדים הנוספים ולכן שם היא תקבל להערכתי מספר קולות דומה למתמודדים נוספים.

ההפתעה הגדולה שלי הגיעה כשקיימנו סקר רחובות בקדימה ושם בשכונת בן צבי, קרן ניצחה.

פגשתי אישה מבוגרת שכל החיים חייה בשכונת בן צבי ולאחר שהיא הצביעה, היא פנתה אלי ואמרה “אני מקווה שתזכה”. הופתעתי כי חשבתי שזה לא הבייס של קרן, אבל היא אמרה לי שהיא פגשה אותה בחוג בית והיא “מאמינה לה”. הרגע הזה יחד עם רגע ספירת הקולות משם, היה הרגע שהבנתי שהעבודה הטובה שנעשתה בקמפיין, כנראה תעשה את שלה.

 

במהלך השיחות בינינו, דיברתי איתה לא מעט על מה שקורה בישוב. היא התעקשה לקיים קמפיין נקי שאינו כולל נגטיב. במקביל חייב להודות שהיא ספגה לא מעט אש ממתחריה כאשר היא “הואשמה” שהיא מנסה לנצל את נושא “ההעצמה הנשית” בקמפיין, ניסו להדביק לה פעמים השתייכות לצד השמאלי של המפה והסיפור עם תפארת אסולין משבאום שהצטרפה לרשימה ובהמשך עזבה.

 

במידה וביום רביעי בבוקר, קרן תגלה שהדרך הובילה אותה למקום שאינו המקום הראשון, היא תוכל להאשים את עצמה בשני דברים.

  1. הפרסום של תוכנית המתאר בכלי התקשורת הגדולים בישראל, יצרה בהלה בישוב. נוצר פחד של כל מי שגר כאן ולא רוצה לחיות בעיר גדולה עם רמזורים. כנראה שקמפיינר אגרסיבי היה אומר לה לדבר מעכשיו בעיקר על הנושא הזה ולהשליך את האחריות לשני ראשי המועצה הקודמים בעוד שהיא עשתה מה שהיא יכולה לפני כשנה לעצור את זה.

קרן בחרה להמשיך בקו החיובי שימים יגידו אם היה הנכון עבורה.

 

  1. החיבור לתומר יעקב היה אמור לסגור את הסיפור. שני אנשים שרוצים שינוי בישוב והיו צריכים להתחבר אם היו רוצים להשלים אותו. מהצד היתה מעורבת רשימה נוספת שעשתה מה שהיא יכולה בשביל להשלים את המהלך. אך זה לא עבד.

יחד הם היו מנצחים את הבחירות הללו. אין לי ספק בכח. בשביל לזכות בבחירות, צריך לקבל החלטות אמיצות ולהתפשר. אני לא יודע מי מהם היה עקשן יותר, אך זה היה ה- Game Changer הגדול ביותר שלא קרה בבחירות הללו.

 

 

גם אני לא יודע מה יהיה ביום רביעי בבוקר, אך אני בטוח שבין אם כראשת מועצה ובין אם כחברת מועצה, אנחנו נראה גם בקדנציה הזו את קרן פעילה, אקטיביסטית וממשיכה לפעול למען התושבים עם הדרך שהיא מאמינה בה והחזון לבנות יישוב מתקדם, עצמאי כלכלית ומוביל.

 

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות