פצצת אטום נפלה בישוב בימים האחרונים. פצצת אטום בת 50 אלף תושבים!

כלי תקשורת רבים התמלאו בכותרת זהות “קדימה צורן תגדל ל- 50 אלף תושבים”.

מעולם לא בדקתי זאת, אני די בטוח שמרבית התושבים שהגיעו לישוב בעשור האחרון והגדילו אותו למה שהוא נהיה היום, הם פליטים של ערים של 50 אלף תושבים ויותר שבאו לכאן לזכות בחיים קהילתיים.

אני משוכנע באותה רמה שילידי המקום ותושבים שהגיעו לפני כ- 20 שנה נמצאים באותו מקום והם לא חלמו על מגדלים, פקקים ורמזורים.

אני מבטיח לכם שאם לפני חמש ומשהו שנים הבדיחה הזו שזרקתי לאשתי בגינה ברעננה (עיר הולדתי) “גם ככה עוד מעט עוברים לגור בקדימה צורן”, אותה בדיחה שאיבדה שליטה ושבוע וחצי אחרי אותו משפט מצאנו עצמנו קונים בית בישוב, כל זה לא היה קורה, אם הייתי יודע שכמה שנים אחרי אתבשר שאני עומד לחיות בעיר ענקית. שוב.

המקום הזה שאני מרגיש בו בבית יותר מבכל בית שגרתי בו בחיי, הוא בדיוק מה שכולנו חיפשנו – חיים קהילתיים, עם אוכלוסיה טובה בה כמעט כולם מכירים את כולם, אנשים טובים, חינוך טוב ועתיד מעולה לילדינו, הולך להיות מחר אילת, עפולה, נהריה, טבריה, ראש העין עם רמזורים, פקקים, מגדלים וכל מה שברחנו ממנו שהגענו לכאן.

אני לא יודע איך זה קרה ולא יודע מי אשם. אני יודע שחייבים לנצח את זה.

חייבים להחתים עצומות, לצאת להפגנות, לנסוע לירושלים ומצידי להגיע לירח. צריך להציל את הישוב שלנו או שהמחר יהיה הרבה יותר מדי מאתמול.

מדינת ישראל בהובלת מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל דוחפת בכל הכוח לבנייה בכל שטח אפשרי כחלק מהניסיון להוריד את מחירי הדיור ולתת מענה לצורך לדירות חדשות.

כיום יש בישוב 8,200 יחידות דיור והתוכנית מבקשת להגדיל את כמות יחידות הדיור ל- 16 אלף מה שיאפשר להגדיל את היושב עד לכ- 50 אלף תושבים.

השטח שבו יבנו יחידות הדיוק הוא השטח הקיים של הישוב בתוספת שטח מתחום המעוצה האזורית לב השרון.

כמו תמיד, התוכנית גם מדברת על הגדרת שטחי המסחר ושטחי התעסוקה בשטחים מרשימים, אך בפועל אנו כבר יודעים שקיים פער נצחי בין התוכניות למציאות.

אני חושב שצריך להילחם בכל הכוח בתוכנית, אך נקודת האור היחידה שלו היא הקמת פארק עירוני בהיקף של כ- 140 דונם עבור פנאי, נופש וספורט בשטח שבין שמורת אלוני קדימה, גן לאומי חולות קדימה ויער קדימה.

במהלך השנה האחרונה תושבי הישוב התעסקו זמן רב בתוכנית המתאר ו- 2,200 מתושבי הישוב אף חתמו על התנגדות לתוכנית מתוך פחד לגבי המציאות שתיווצר כאן בעתיד.

זה לא הספיק.

יחד אנחנו נלחם ונעשה מה שאפשר ואני מתחייב שהפורטל יקח חלק פעיל בשביל להציל את הישוב הזה להישאר הישוב שלנו ולא עוד עיר גדולה במדינת ישראל.

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות