סיעת ש”ס מצטרפת לקואליציה

קחו את כל הדעות הקדומות שיש לכם בנושא מסוים ואז לכו לפגוש את דורון אריה, נציג ש”ס במועצה.

כשתסיימו את הפגישה, תראו שדורון הוא כמעט כל מה שחשבתם, אבל ההפך.

ההכרות והפגישה הראשונה שלי עם דורון היתה בימי “מלחמת הסייעות” כאשר נציגי ההורים חיפשו דרך להאריך את כהונת הסייעות. במסגרת הזו, נחשפתי לראשונה למערכת הפוליטית בישוב שלנו ודורון אריה היה חבר המועצה השני שפגשתי מבין כלל החברים שפגשתי בתהליך.

הוא הגיע אלי הביתה בצהרי יום חול והביא איתו אכפתיות אמיתית למצב.

בדעות הקודמות שפתחו את הכתבה, הוא לא היה אמור לפגוש אותי, אבל לא רק שהוא פגש, הוא ממש ניסה לעזור למרות שהוא יודע שמעולם לא הצבעתי וסביר להניח שלעולם לא אצביע למפלגה שלו.

אותה הערכה, התפוצצה לה ביום שישי אחד בדצמבר, 2017 כאשר דורון אריה בחר לשתף באחת מקבוצות הפייסבוק של קדימה צורן סרט מלא בשנאה נגד הקהל הגאה. הסרט עשה סערה בישוב ודורון מחק אותו ואם זכרוני אינו מטעה אותי, הוא אף התנצל. ושוב … חזרנו לדעות קדומות לצערי.

בבחירות האחרונות היה המון פוליטיקה סביב ש”ס. דורון באופן אישי התחיל אותם לצד שביט כחבר בקואליציה. משם הוא התקדם לכיוון תומר יעקב וכשקרא את המפה נכון והבין שתומר לא ינצח את הבחירות, ניסה לעשות חיבור בין קרן לתומר שלא צלח. אבל בש”ס כמו בש”ס, בסוף יש רבנים והרב משה דנינו, החליט שהולכים עם גולברי.

זה החזיק מעמד פחות מחודשיים באופוזיציה וש”ס שיודעת שאם היא רוצה להשפיע, היא צריכה להיות חלק מקואליציה, בחרה להצטרף.

החילוני שהייתי פעם (בימים שלפני שהייתי מעורבב יותר בפוליטיקה), סביר להניח שהייתי מרים גבה על משפטים כמו “הצדדים יפעלו לשמירת הסטטוס קוו בישוב” ואפילו “בריכה – בהסכם עם מפעיל הבריכה, יוסדר יום שבו תהיה אפשרות לשחייה בהפרדה, בהתאם לביקוש, בשעות 14:00 עד 22:00”.

החילוני שאני היום (וזה שלמד את ההתנהלות של כל המפלגות בבחירות המקומיות), יודע שמה שהיה הוא שיהיה. ש”ס לא בקואליציה בשביל “להפוך את הישוב לחרדי” כמו שנציג חילוני לא במועצה בשביל “להפוך את הישוב לחילוני”.

אותו אדם שהטריח את עצמו והגיע אלי לפגישה לא קצרה לפני מספר שנים, הוא האדם שרוצה להמשיך לדאוג לציבור שהוא מייצג וזה בסדר. סטטוס קוו זה מה שיש היום שיש לחילוני כמוני וזה בסדר גמור.

המועצה הדתית שמאד חשובה לש”ס פחות נוגעת לחילוני כמוני.

שיפור תשתיות, פיתוח ושיקום הרחובות בקדימה הוותיקה היא משימה שבכל מקרה מוגדרת כבר של המועצה הקיימת. וטוב שכך!

כל מה שקשור לפתרונות למבנה ראוי לילדי בית הספר והגנים (כולל הקצאה של 100 אלף ש”ח לתרבות תורנית), הוא המשכיות של הקדנציה הקודמת.

מעבר לכך שההסכם הזה הופך את הקואליציה לגדולה יותר ולכזו שאמורה לסיים בקלות את חמש שנות הכהונה שלה (למרות שבפוליטיקה כמו בפוליטיקה …), ההסכם הזה גם מפרק את “שישיית” האופוזיציה.

קרן מסיימת את השבוע עם נצחון כפול – דורון אריה שבקדנציה האחרונה היה חבר הקואליציה לאורך כל הדרך (גם כשכמעט כולם פרשו) הצטרף לקרן והוא ישאר שם עד הסוף להערכתי ובמקביל, היא הצליחה “לשבור” את האופוזיציה שכוללת כרגע 5 אנשים.

אמלק למי שמעדיף קיצורי דרך – מה שהיה הוא שיהיה.

מצורף מסמך ההסכם החתום:

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות