סיכום שבועי – 15 חולים חדשים ב- 12 שעות האחרונות!

מעל 20 שבועות עברו מאז שהקרונה הגיעה לקדימה צורן. השבוע היה השבוע הגרוע ביותר

כבר מעל לחצי שנה אנו מסקרים את הקורונה בקדימה צורן – רגע לפני שהיא הגיעה, החולים הראשונים, הקפיצה, הרגיעה, השגרה ומה שתושבים רבים מגדירים כשבר בימים האחרונים.

 

אחת לשבוע אנו מעלים סיכום שבועי של הקורונה בישוב ומעדכנים שבמידה ויהיו התפתחויות נעדכן. לצערנו בימים האחרונים כמעט בכל יום העלינו כתבה בעקבות העלייה הדרמטית במספר החולים בישוב.

 

כמה המצב חמור?

לפני יומיים סיפרנו כי בכל שעה וחמישים דקות בממוצע התגלה חולה חדש בקדימה צורן. היום אנחנו מספרים שביממה האחרונה כבר בכל שעה ושלושים ושש דקות בממוצע מתגלה חולה חדש בקדימה צורן.

15 חולים חדשים ב- 12 שעות האחרונות. 28 חולים ב- 48 שעות האחרונות. 36 חולים ב- 72 שעות האחרונות. 43 חולים בשבוע האחרון.

בשבוע הקודם שגם הוא שבר שיאי נדבקים, עמדנו על 22 חולים חדשים. שבוע אחרי, אנחנו לא רחוקים מהכפלה של כמות החולים ביחס לשבוע הקודם.

הבוקר (שני) מפרסם משרד הבריאות כי ביממה האחרונה נדבקו 15 חולים חדשים, כאשר מספר החולים הפעילים עומד על 64 (מספר שיא) וסך החולים המצטבר ממרץ עומד על 187 חולים.

התוצאות שהגיעו ביום האחרון כוללות את הבדיקות שעשו ילדי תיכון עודד בערב החג והן כוללות נכון לשלב זה 3 תלמידים מהתיכון – 2 ילדות משכבת י”ב וילדה משכבת י”א. הם מצטרפים לילדים שהתגלו לפני החג משכבת י’ ושכבת י”ב.

בשלב זה ילדים רבים בתיכון התבקשו להישאר בביתם עד להשלמת הבירור.

בניידת שהובאה לישוב ע”י המועצה וגורמים נוספים לצורך בדיקות רגע לפני החג נבדקו כ- 100 ילדים ועוד 50 בני משפחה, אך ככל הנראה היו צריכים להגיע 100 ילדים נוספים.

 

מספר הבדיקות בשבוע האחרון עומד על מספר שיא של 756 בדיקות לתושבים (קפיצה מ- 344 בדיקות בשבוע שעבר) וכפי שכבר עדכנו, אין התאמה בין המספרים הללו לבין מספר המבודדים כי ככל הנראה תושבים רבים לא מדווחים על בידוד.

 

ביומיים של החג והסגר בישוב, גני המשחקים והפארק היו מלאים כאשר חלק דאגו להיות עם מסכה, אך רבים לא שומרים על הנהלים.

אתמול אחה”צ התקיים בחסות מועצת קדימה צורן אירוע “תקיעת השופר” שהכעיס תושבים רבים בישוב. המועצה קראה לתושבים לצאת למספר מוקדים בישוב לצורך שמיעת השופר.

תושבים רבים התריעו כי האירוע מסוכן ויגרום להתקהלויות, אך המועצה לא חזרה בה וקיימה את האירוע למרות פניית התושבים.

לפורטל הגיעו תמונות של תקיעת השופר עם התקהלות של עשרות אנשים בצפיפות:

בשבוע האחרון היו פניות רבות לפורטל על הטיפול בקורונה בישוב, מרבית הפניות הם של הורים מוטרדים אשר מדווחים על הפרת הנהלים בישוב ואף העלו את הצורך בהבאת צוות בודקים בשיתוף קופות החולים לצורך בדיקה של ילדי מערכת החינוך בקדימה צורן.

אנו מקווים כי בשבוע הקרוב יבוצעו פעולות שונות בשביל להחזיר את המצב ליציב לאחר איבוד השליטה של הימים האחרונים.

 

נמשיך לעדכן

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות