סיכום שבועי: בקצב הזה תשכחו מחזרה לגנים ובתי הספר

מכלל הישובים השכנים, קדימה צורן נמצאת היום בשיא התחלואה מאז הגיעה הקורונה לישוב לראשונה. זה קורה עם כמות שיא של חולים, כמות קטנה של מתחסנים ביחס לשכנים מתל מונד ומתנגדי חיסונים שהשתלטו על הפוסטים שהמועצה מעלה בנושא החיסונים.

בפוסט שהעלתה המועצה אתמול לגבי חיסונים, הועלו תגובות ברצף של מתנגדי חיסונים. אחד עובד בהייטק ושתיים נוספות שלא הצלחתי להבין במה הן עובדות. מהקצת שהיה נראה לי, רופאות הן לא.

בפוסט שעלה שלשום גם לא חסרות תגובות של מתנגדי חיסונים. בין התגובות גם תגובות של תושבים שקוראים למועצה להוריד את התגובות הללו. לפחות בשתי רשויות שאני מכיר מקרוב, תגובות מתנגדי חיסונים יורדות מיד.

הרבה חצים עם הרבה אשמה אפשר לשלוח לכיוון האשמים במצב הרע שאנחנו מצויים בו בקדימה צורן. חלק מהחצים צריכים להיות מכוונים לאותם מתנגדי חיסונים. אנשים שמעולם לא למדו רפואה או עסקו בביולוגיה או תחום מקצועי הקשור לרפואה, שהחליטו שאתם לא צריכים להתחסן.

הסברים תמצאו מקדימה צורן ועד העיר השכנה בצרפת. עובדות לעומת זאת, לא תמצאו.

ההקדמה הזו מתחברת באופן טבעי למצב החולים בקדימה צורן בערב הזה. והמצב לא טוב.

חשבתם שאנחנו חוזרים לשגרה בקדימה צורן? חשבתם שעוד רגע הילדים חוזרים למסגרות בישוב? תחשבו שוב!

כמו שזה נראה כרגע, זה לא יקרה!

קדימה צורן הגיעה בשבועות האחרונים למקום לא טוב. בכל יום המספרים הלכו וגדלו עד שהגענו למצב בו עברנו למעל 100 חולים פעילים בישוב. מאז הגענו למקום עוד יותר רע ונכון לכרגע יש בישוב 142 חולים!!!

הציון של הישוב התדרדר הבוקר ל- 7.5 על פי תוכנית הרמזור! אנחנו מרחק 0.1 מלהפוך לישוב אדום. עוד כמה חולים וכולנו יכולים לשכוח מפתיחת הלימודים בישוב ביום חמישי.

בניגוד לאין ספור שמועות שמגיעות אלינו לסיטי פורטל, הישוב לא במצב קשה כל כך בגלל צורן ולא בגלל קדימה. הוא במצב כזה בעקבות שילוב של שני הישובים.

במפת Clear Map אשר מרכזת נתונים (הם לא מעודכנים במלואם ככל הנראה), ניתן לקבל את התמונה הבאה:

רמת אמיר כתומה בעוד צורן הוותיקה צהובה:

 

בקדימה (מערב) וגבעת מנחם בגין המצב פחות טוב בעוד באזור סביב אזור התעשייה, המצב מעט יותר טוב:

 

מספר החולים המצטבר בקדימה צורן עומד על 737 חולים! בסיכום האחרון כתבתנו שקרוב ל- 3% מתושבי הישוב חלו עד היום בקורונה, היום אנו כבר מספרים לכם שעד עכשיו 3.2% מהישוב כבר חלו!

בזמן שיש כל כך הרבה חולים, 245 תושבי הישוב (מעל אחוז מתושבי הישוב ) נמצאים ברגעים אלו בבידוד.

 

אחרי שדיברנו על כמות החולים, הגיע הזמן לדבר על סיפור החיסונים. כי גם בכמות המתחסנים מצבנו לא להיט.

נכון לנתוני אתמול, קדימה צורן עומדת על 9,341 מתחסנים שמהווים 55% מתושבי הישוב (16+).

בתל מונד הירוקה כמות המתחסנים בחיסון ראשון עומדת על 91.1% – בעוד כחודש תל מונד תוכל להיות הישוב הבטוח ביותר בישראל. לשם קדימה צורן צריכה לשאוף.

בשביל זה צריך לשלב ידיים ולעבוד קשה בלחסן – זה אומר לעשות קמפיינים (ברעננה העלו קמפיין שנותן למשכנעי מתחסנים, קופון של 100 ש”ח במתנה לרכישה בעסקים מקומיים), להתקשר לתושבים ולדאוג שיתחסנו (סבא וסבתא שלי בני מעל 90 ומקבלים פעמיים ביום טלפונים מהעירייה ברעננה עם פתרונות חיסון עבורם כי הם לא ניידים), לפתוח מתחמי חיסונים, ולהשקיע את מה שאפשר בלקדם את כמות המתחסנים של הישוב.

אם זה יקרה, בעוד חודש ומשהו נוכל להיות במקום טוב עם ישוב מוגן ופעיל. בינתיים, בזמן שהשכנים שלנו ממרבית הישובים השכנים יוכלו להנות מכמה שעות שיגרה בזמן שהילדים במסגרות, אתם עדין תשמעו זומים מחדרי הילדים בבית.

 

בתקווה שלא תצטרכו, אבל במידה ותרצו לעשות בדיקות קורונה בימים הקרובים ללא עלות במתחמי פיקוד העורף, אלו המקומות שבהם תוכלו להיבדק במתחמי הבדיקות של פיקוד הערוף: 

ביום רביעי (10.2) בין השעות 19:00 – 14:30 יתקיימו בדיקות באולם מטרווסט ברחוב הפלמ”ח 2  ברעננה.

ביום חמישי (11.2) בין השעות 18:00 – 11:00 יתקיימו בדיקות בחניון רכבת מזרח בנתניה.

ביום שישי (12.2) בין השעות 13:00 – 9:00 יתקיימו בדיקות בסניף בני עקיבא ברחוב ההדרים 52 בכפר יונה.

ביום שבת (13.2) בין השעות 14:00 – 9:00 יתקיימו בדיקות בבית אליעפאה ברחוב א נדע בטירה.

ביום ראשון (14.2) בין השעות 19:00 – 11:00 יתקיימו בדיקות בסניף בני עקיבא ברחוב ההדרים 52 בכפר יונה.

חשוב לציין כי הנוהל עלול להשתנות בימים הקרובים ותדרשו להפניה לצורך בדיקות.

רוצים ליהנות מעדכונים בקדימה צורן – הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ שלנו לעדכונים –  לחצו להצטרפות

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות