מאות תושבים בבידוד (לא מדווח), 8 חולים חדשים ב- 24 שעות ו… תקיעת שופר הזויה!

כמה מצבנו רע? לפני שבועיים - 6 חולים בשבוע / ב- 24 שעות האחרונות - 8 חולים.

“אנחנו בדרך להיות ישוב אדום”, כך כתב לי אתמול הורה בישוב שעוקב מקרוב אחרי התפתחות הקורונה במערכת החינוך בשבוע האחרון.

כשמערכת החינוך נפתחה לפני כשבועיים זה היה ברור שזה מוקדם מדי ואת ההוכחות אנחנו מקבלים במספרים הדמיוניים שאנחנו רואים בכל ערב ממשרד הבריאות.

בימים האחרונים הורים בבתי ספר בישוב קיבלו מספר עדכונים ומכתבים שמדווחים על עוד שכבה שנכנסת לבידוד, עוד כיתה, עוד מורה ועוד בתי ספר.

בשבוע האחרון הקורונה הגיעה לתיכון עודד, לבית ספר יגאל אלון, לבית ספר גוונים ולהסעות לבית הספר (כולל הכנסת 4 אוטובוסים של תלמידים לבידוד!!!), הבוקר לבית ספר אור תורה (שכבת ה’) והשפיעה על מאות תושבים שנאלצו להיכנס לבידוד עד להשלמת הבירור במקרה הטוב ולתקופה של 14 ימים במקרה הרע.

ואם אתם מצפים למצוא ברשימת המבודדים עכשיו מספר גבוה במיוחד, אז אל תצפו.

נכון לכרגע יש בישוב 164 מובדדים בלבד, ככל הנראה אנשים פשוט לא מדווחים על בידוד, מה שמאפשר להם להמשיך להסתובב בזמן שבו הם אמורים להיות בבידוד.

 

אז עד כמה מצבנו פחות טוב משהיה?

לפני שבועיים התגלו במשך שבוע שלם 6 חולים בישוב. 

ב- 24 שעות האחרונות התגלו בישוב 8 חולים חדשים. 

סך החולים המצטבר בישוב עומד על 159 וסך החולים הפעילים על 38. הבוקר נשבר שיא שלילי בקדימה צורן כאשר ב- 7 ימים האחרונים התגלו 26 חולים חדשים!

 

לשאלתכם הבאה, מה נעשה בשביל להוריד את התחלואה שבעלייה קיצונית בישוב? התשובה לא הגיונית בדיוק כמו התקופה הזו.

מספר גופים שכוללים את המועצה בעצמה מארגנים אירוע שנקרא “שופר בפארק” ומזמין אתכם להגיע לפארק רמת אמיר ולמקומות שונים ברחבי הישוב יחד לצורך שמיעת שופר.

נשבע לכם שאני לא עובד עליכם! אפילו מצרף הוכחה:

אחת התושבות כתבה בתגובות הזועמות ברשתות החברתיות “אין שום בעיה להכניס 4 אוטובוסים של תלמידים לבידוד כי לא ברור באיזה אוטובוס נסעו התלמידים החולים, אבל היייי.. בתקיעת שופר אין חולי קורונה”.

 

עברו מספר חודשים מפעילויות שבוצעו לתוך כל רחובות הישוב ומנעו התקהלות – זה היה טוב לחלוקת מופלטת, זה היה טוב לחגיגות יום העצמאות, אבל כנראה זה לא מספיק טוב לתקיעת שופר.

מה הבעיה לקחת עשרות מתנדבים ולבקש מכל אחד מהם לעבור בכמה רחובות ליד הבית שלהם ולדאוג שגם כולם ישמע את השופר ואף אחד לא יסתכן?

קחו את רמת אמיר לדוגמא – אפשר היה להודיע לתושבים שמשעה 17:00 עד 17:30 יעברו מתנדבים עם שופר ויתקעו בשופר מתחת לכל אחד מהבניינים שדייריו יצאו למרפסת.

במקום זה תקבלו מאות תושבים מתקהלים בפארק לשמוע שופר. לפחות תהיה לנו תמונה טובה לכתבה שנעלה בעוד שבועיים ותדווח על העלייה במספר הנדבקים.

 

נמשיך לעדכן

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות