לאיפה נעלם סניף הדואר של הישוב ומה יקרה עם הדואר שלנו בינתיים

פתאום ביום אחד אין לנו סניף דואר בישוב. איך ולמה?

לפני כשנתיים כשהדואר על סף פשיטת רגל וקריסה שחלק לא קטן ממנה מקורה בכמות עצומה של חבילות שמגיעות מחו”ל (דש מאלי אקספרס, אסוס וכו’), הגיע הרעיון המבריק של העברת האחריות על מסירת חבילות לכל מיני עסקים מסביב לסניף הדואר וכך יכולים חלק מתושבי קדימה בקנדי לי, חלק מתושבי רמת אמיר במכולת גאולים וכו’.

העסקה הזו היא לשביעות רצון כל הצדדים – אנו הלקוחות לא נדרשים לחכות זמן רב בשביל לקבל חבילות, העסקים זכו לתנועה נוספת של לקוחות שרק באו לקחת דואר ועל הדרך קנו משהו והדואר זכה להוריד את העומס.

בישוב שלנו הדואר עבר שדרוג בקיץ 2015 כאשר הוא עבר מהמבנה הישן שליד המועצה למרכז המסחרי אשר ברחוב החסידה ואפשר לקבל שירות ברמה טובה יותר.

במקביל נסיונות קריאות להקמת סניף דואר בצורן, לא באו לכדי ביצוע ממגוון סיבות.

חשוב לציין כי בניגוד לעבר בו סניפי הדואר היו שייכים לדואר ישראל, כיום הולכים וגדלים מספר הזכיינים אשר מחזיקים את סניף הדואר ובעצם מספקים שירות לדואר ישראל.

בכל מקרה, האחריות על סניפי הדואר הינה של משרד התקשורת (כיום בראשות השר איוב קרא) ולמועצה אין קשר לניהול או לקבלת החלטות בתחום.

במהלך שבוע שעבר, קיבל את פניהם של הלקוחות שהגיעו לדואר, שלט עם הטקסט הבא “תושבים ולקוחות יקרים, סניף הדואר סגור לעת עתה. דברי דואר ניתן לקבל בקיוסק הסמוך “קינדי לי”. שירותי דואר שוטפים, ניתן לקבל בסניפים הבאים: תל מונד, אבן יהודה”.

הסניף שלנו בישוב מנוהל ע”י זכיין ולא ישירות ע”י דואר ישראל ומצוי ממידע שקיבלנו בסכסוך עם בעלי הנכס על השכרת המבנה.

ככזה, הזכיין פשוט קיבל החלטה לסגור בשלב זה את הסניף. שמענו מספר שמועות על כך שהוא צפוי לעבור למבנה אחר במתחם, שהזכיין צפוי להתחלף וכו’, אך נראה שבשלב זה, רב הנסתר על הגלוי.

בכל מקרה, אנו משלמים את מחיר ההפרטה של הדואר וברגע שמדובר בזכיין שאין אנו יודעים את תנאי החוזה שלו מול הדואר, לא ברור מהם הפתרונות האפשריים למצב.

בכל מקרה, חלוקת הדואר צפויה להימשך באותה דרך המתקיימת כיום וההשפעה המיידית היא על שירותי הדואר שבשביל לקבל אותם צריך לנסוע בשלב זה לסניפים השכנים בתל מונד, פרדסיה ואבן יהודה.

למרות שידיה של המועצה כבולות בהקשר הדואר, המועצה צפויה לבצע כמה מהלכים בשביל לעזור לתושבים עד שיהיה פתרון לסוגיה והם בקשר ישיר מול מנכ”ל הדואר בשביל לטפל בנושא.

כבר מחר (יום שני), המועצה תסייע לתושבים שצריכים לקבל קצבה בהסעות למי שנדרש. לצורך כך, יש לפנות למוקד שיתאם את ההסעה.

בנוסף, המועצה בודקת פתרון לשלב ניידת דואר ופתרונות חלופיים.

אתם מוזמנים להיכנס לעמוד “דואר” במרכז המידע בפורטל ולראות פרטים על איסוף דואר ועל הסניפים הנוספים באזור – לחצו לעמוד 

אנו מבטיחים לעדכן בתקופה הקרובה אודות סוגיה זו ומקווים שהיא תפתר לשביעות רצון כלל התושבים.

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות