כמעט יוצאים לדרך … התכניות של קרן גרין – חלק ב’

בעוד מספר ימים, קרן גרין תיכנס לתפקידה.

סביר להניח שבימים הקרובים נתעדכן על הקואליציה הצפויה ונתחיל להרגיש במהרה את תוכנית “מאה הימים”.

בהמשך לכתבה שפרסמנו בשבוע שעבר אודות המשימות הצפויות, אנו ממשיכים עם חלק ב’ של היעדים והתכניות שקרן הציגה במצע ואלו הדברים שיטופלו בשנים הקרובות.

נתחיל בנושא שגם במדגמים שלנו בפורטל עלו כנושא חשוב ביותר – חינוך, נוער וצעירים.

קרן כמי שפעילה כבר שנים רבות כהנהגות ההורים של בתי הספר ובסיירת ההורים, צפויה לטפל בנושא זה ברצינות רבה ומדברת על הקמת מרכז טכנולוגי-מדעי במטרה ליצור “חדשנות בחינוך”,  העשרה של ארכז הכלים ועידוד מצוינות אצל התלמידים. כמו כן, היא מדברת על יצירת מרחבי למידה הפורצים את גבולות המרחב והזמן. בירושלים כבר קיים מודל של בית ספר עם מרחבי למידה מסוג זה והוא מצליח מאד – נקווה שגם אנחנו נזכה לכזה. כל זה יקרה במקביל להגדלת הניהול העצמי האפקטיבי של בתי הספר – תחום שצומח בשנים האחרונות ומאפשר למנהלי ומנהלות בית ספר לעבוד בצורה עצמאית יותר וליישם את חזונם עם מינימום ביורוקרטיה.

בנוסף, היא מתכוונת להקים מרכז מידע וידע להורים לחינוך מיוחד ולמצוא מענה לילדי הישוב בתוך מסגרות הישוב במטרה להקטין את מספר הילדים שיוצאים החוצה למסגרות חינוכיות.

עבור הנוער היא מתכוונת להקים רשות / מנהלת נוער יישובית אשר תרכז את תנועות הנוער, מועצת הנוער ולהקים מועדון נוער לפי שכבות גיל.

לצעירים היא מתכננת להקים מרכז צעירים שיסייע במציאת עבודה, בהכשרות לצעירים ולהוריהם, בגיוס מלגות לסטודנטים ואף ביציאת מרחבי עבודה משותפים שיאפשרו לצעירים ועצמאיים לעבוד במסגרת משותפת ולצמוח יחדיו.

נושא התחבורה שאני באופן אישי חושב שהוא בעיה לאומית שלא ניתן לפתור בצורה מעמיקה, גם כן מתוכנן לעבור תהליך של תוכנית אב יישובית לתחבורה בשביל לנסות למקסם את פתרונות הפקקים באזור במקביל לשיפור התחבורה הציבורית זאת במסגרת שיתוף פעולה אזורי עם הרשויות הסובבות אותנו במטרה לבנות מסילת רכבת מזרח ולובי למניעת הקמת שדה תעופה באזור.

קרן גם מדברת על שיפור התשתיות של הכבישים והמדרכות והשלמת מסלולי רכיבה לאופניים בכל רחבי היישוב.

בתחום התרבות, ספורט ופנאי קרן מתכוונת לעודד ספורט עממי ותחרותי והוקרה של ספורטאים מצטיינים באמצעות הקמת מנהלת ספורט יישובית / רשות ספורט במקביל לתוכנית אב יישובית לספורט.

היא מתכוונת להקים קאנטרי ולשפץ את מגרשי הטניס בקדימה.

היא מתכוונת להגדיל את פעילות הספריה בקדימה והקים ספריה גם בצורן ולעודד שיתופי פעולה עם הרשויות ומפעל הפיס בהבאת מופעים, אירועי מוזיקה והצגות.

נושא הביטחון שבשנים האחרונות הוא נושא “חם” בישובונו, היא מתכוונת ליישם את החלטת המועצה בנושא של שיטור עירוני, להגדיל את הסיורים בכל שעות היום עם דגש על סוף יום הלימודים ובמקביל לחזק את נושא סיירת הנוער.

לגבי השמירה, היא מתכוונת ליישם פתרון טכנולוגי לכניסה דרך השערים ללא צורך בשומר בשער.

בתחום איכות חיים ואיכות סביבה, קרן מתכוונת לפתח את תחום הגינות הקהילתיות ולפתח קידום פרויקטים שכונתיים.

היא רוצה לשפר את נושא המחזור ולשפר שימוש באנרגיה סולארית ומחזור קומפוסטר.

הילדים שלנו צפויים להנות משיפור גני השעשועים במקביל להגדיל של שטחי ההצללה והבטיחות.

גם בעלי החיים אמורים לשפר את אורך חייהם עם פינות האכלה מסודרות ומבצעי סירוס ועיקור, פיזור עמדות שקיות איסוף “שקי קקי”, הקמת גינות כלבים נוספות וחיזוק החינוך והאכיפה בכל מה שקשור לשמירה על הניקיון ואי איסוף של צואת כלבים.

תחום הקהילה והרווחה יהנה מתוכנית אב חמש-שנתית לקהילה עם פעילויות הוקרה למתנדבים ולמצטיינים מהישוב בכל תחומי החיים (ילדים, נוער ומבוגרים).

הקמה של מרכז מתנדבים והנגשה של שירותי הרווחה לתושבים תוך שיתוף פעולה עם תורמים וגורמים כלכליים.

הישוב גם צפוי להנות ממרכז גישור קהילתי לפתרון סכסוכים בין תושבים, לחזק את שירותי הייעוץ לקהילה והשירותים הפסיכולוגים.

גיל הזהב צפוי להנות מהגדלה של פעיליות העשרה, תרבות ויציקה במסגרת מועדון חברי של “ותיקי קדימה צורן”.

כמי שצירפה לסיעתה אדם הסובל ממוגבלויות, קרן לוקחת ברצינות את נושא “קהילה נגישה” ובמסגרת זו היא מתכננת לשפר את הניגישות בישוב במטרה לאפשר למי שאינו נייד פיזית, לנוע ברחבי היישוב על כסא גלגלים באופן עצמאי ולעודד עצמאות פיזית ומנטלית של בעלי צרכים מיוחדים.

בנוסף, היא מתכוונת להקים צוות נאמני נגישות יישובית שישמשו כצוות מייעץ בתחום ולהקים מועדון חברתי מיוחדים בגילאי 30 ומעלה (בדומה ל”בית של רונית” בכפר סבא).

התחום האחרון ומהחשובים הוא תחום מנהל תקין ושקיפות – קרן מאמינה שזהו הבסיס לאמון הציבור ולמחויבות שלה כנבחרת ציבור ולכן היא צפויה להנגיש מידע לתושבים בשקיפות באמצעות פרסום של תוכנית אב, לפרסם דו”ח שנתי על ביצועי המועצה בשנה החלפות עם תוכנית ויעדים לשנה הבאה, צילום ושידור של ישיבות המועצה וחשיפת היומן שלה לציבור.

זהו. זו התוכנית של קרן המבוססת על המצע שהשבוע אנחנו אמורים להתחיל להרגיש אותו קורם עור וגידים על השגרה שלנו!

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות