יש על מי לסמוך! ראיון עם יזהר שי או בשמו העתידי חבר הכנסת יזהר שי

הוא הגיע לישוב לפני קרוב ל- 30 שנה ומהשנייה הראשונה הוא הפך לתושב פעיל. אחד שעושה.

אחרי שעשה למען ישובו שנים רבות ועשה לביתו בהצלחה רבה, הגיע הזמן לקפוץ לשלב הבא “לעשות למען המדינה”.

היום קוראים לו “יזהר שי”. בעוד שבוע יקראו לו “חבר הכנסת יזהר שי”.

יזהר נשוי להילה ואב לארבעה והוא מתגורר בקדימה שהוא מאד אוהב (והיא אוהבת אותו בחזרה).

 

יזהר נולד בקיבוץ עין השלושה לפני 55 שנה להורים ילידי ארגנטינה. את ילדותו ונעוריו העביר בירושלים ובצבא התגייס לחטיבת הצנחנים כאשר ניר ברקת (קולגה לעתיד הקרוב בכנסת ישראל) משמש כמפקד הפלוגה שלו.

לאחר שהשלים בטכניון את לימודיו כמהנדס אלקטרוניקה, הגיע להייטק הישראלי ועבד שם כמנהל במספר חברות בארץ ובארצות הברית.

הקפיצה ששינתה את מסלול חייו הגיע ב- 1998 עת הקים את חברת Business Layers אשר מכר כעבור 5 שנים לחברה אמריקאית עבור סכום מוערך של כ- 50 מיליון דולר.

בהמשך הוביל מכירה של חברה נוספת שבה שימש כיו”ר ומנכ”ל למכירה ומשם המסלול לעולם קרנות ההון היה ברור.

הוא ניהל את פעילות ההשקעה של קרן ההון סיכון הבינלאומית Canaan Partners החל משנת 2006 ובהמשך הקים קרן שהשקיעה בחברות ישראליות.

במשך השנים היה מעורב בהשקעות בחברות מעניינות מאד שנמכרו לאפל, מיקרוסופט וחברות נוספות.

במקביל לפעילות ולבחירתו כאחד ממאה האנשים המשפיעים בהיי טק הישראלי, יזהר יזם והקים במהלך השנים פעילויות רבות עבור יזמים ותעשיית ההיי טק דוגמת “אצטדיון הסטארט אפ” אשר מונה היום קרוב ל- 50 אלף חברים ואת תוכנית הרדיו “היי טק בפקקים, הוא מתנדב פעיל בקמאטק אשר מקדמת מיזמים חרדים ועוד.

אבל עם כל הכבוד לפעילות המבורכת בהיי טק, החל משנת 2008 יזהר מתנדב בפרויקט צהלה למען הנוער הישראלי והחל משנת 2016 משמש בו כיו”ר צהלה.

במקביל לפעילות זו, יזהר מעורב בפרויקטים חינוכיים והוא מוכר בישוב כמי שפועל יחד עם אישתו הילה למען תנועת הצופים בישוב. וכן, כמו אנשים טובים, שמעתי לא מעט פעמים על פעיליות נוספות לא פורמאליות שהוא עושה למען הקהילה.

ומכיוון שיש ביממה 24 שעות, אז אני לא יודע מתי, אבל יזהר מצא גם זמן לכתוב ספר “מישהו יפה כמוך” וגם לאגד את הטור השבועי שלו מעיתון גלובס לספר נוסף.

 

אז איך בנאדם שנמצא בכל פסגה אפשרית, מוצא את עצמו יום אחד ברשימה של המפלגה שמסתמנת כגדולה ביותר בכנסת הבאה?

הכל מתחיל בשנת 2016 כאשר יזהר עולה לטיסה מארה”ב לישראל. הוא פוגש בטיסה מישהו שנקרא “בני גנץ”. את הטיסה הם העבירו בלדבר על ישראל שהיו רוצים לראות, בפעיליות חברתית, ספרות, הייטק, כלכלה ואפילו שירי ארץ ישראל.

הטיסה הסתיימה בחברות ובהמשך בצעד שהפתיע רבים בקהילת ההיי טק הישראלית, במועמדות לכנסת ישראל.

 

לפני הראיון ובזמן הכנת השאלות, כתבתי את השאלה “איך נראה היום שלך מאז שהודעת שאתה מתמודד לכנסת?”, אבל את האמת, לא צריך לשאול את השאלה בשביל להבין שהוא עובד מסביב לשעון. תיאום השיחה היה מאתגר כי נראה שכל יום שלו מתחיל עם תכנון X ומסתיים במציאות Y. הוא מתרוצץ בכל הארץ כאשר את השיחה קיימנו לאחר שהוא התחיל את היום בחיפה ובזמן שהוא בדרך לתל אביב כאשר היום עוד גדוש אירועים דוגמת אירוע הייטק ובהמשך סיבוב פאבים בתל אביב.

הוא מספר “כולנו חיילים במערכה מאד מורכבת וכולנו משאבים. יש שיבוצים ופעיליות שונות.

יש כנסים, חוגי בית, פנאלים מול קהל, בטלוויזיה וברדיו. הרבה מאד חשיפות בכל דרך, מקום ומדיה.

היום משתנה המון פעמים בהתאם לצורך”.

 

השאלה המתבקשת ביותר, היא איך קם אדם שהגיע לפסגה בתחומו ונמצא במקום הכי נוח בעולם ובוחר לפנות למקום שכל כך קשה להצליח בו ו”לצאת טוב”?

“זה לא היה פשוט והיה תהליך שנמשך כמה חודשים. ההחלטה התקבלה לאחר שעברה את האישור של הילדים ואישתי ורק אחרי שכולם נתנו את האור הירוק, נתתי תשובה חיובית.

בסופו של דבר, אני שם בגלל שתי סיבות: הילדים וציונות.

הסיבה העיקרית שאני בוחר בדרך זה היא הילדים. בסופו של דבר, אנחנו עכשיו מגדירים לילדים שלנו באיזו מדינה הם יגדלו.

העשור האחרון הפך אותנו לצינים, מפולגים עם יותר מדי שנאה באוויר, ויש הזדמנות לתקן וליצור חברה ישראלית שונה. חשוב לי שהילדים יגדלו עד כמה שניתן באווירה שבה אני גדלתי – של יחד והזדהות”.

יזהר מוסיף: “לפעמים יש רגעים בחיים שלנו שהם לחלוטין לא חשובים, אבל משהו קורה בהם.

לפני כמה שנים נסעתי באיילון וראיתי שלט שהיה כתוב עליו מתי בפעם האחרונה עשית משהו בפעם הראשונה. מה שמדהים, שאני לא זוכר למה היתה הפרסומות, אבל אני זוכר את הרגע שהסלוגן הזה תפס אותי והוא נגע לי בלב.

ובסופו של דבר, החלטתי לעשות משהו בפעם הראשונה בגלל הסיבות שציינתי ומתוך הבנה שההשפעה האמיתית עובדת במקום הכי בעייתי … במסדרונות השלטון”.

 

איזה דברים הוא מתכוון לקדם בכנסת ה- 21?

“כמובן שבאופן טבעי, אני מוגדר על ידי לא מעט גורמים כמי שמגיע בין היתר כנציג ההיי טק והסטארטאפים ואכן אהיה כזה”.

ב- 15 השנים האחרונות, אני עוסק המון בנושאים חברתיים ובחינוך ואני בטוח שאבוא לידי ביטוי גם בתחומים הללו.

בסופו של דבר, העשייה שלי בשנים האחרונות, שזורה בנושאים הללו ואני מתכוון גם לעסוק ביצירת הזדמנויות תעסוקה ועבודה בפריפריה”.

 

האם אתה מתכוון לשמש כנציג הישוב בכנסת?

“אני גאה להיות תושב קדימה צורן שזה ישוב נפלא שאני חיי בו כבר קרוב ל- 30 שנה ואין לי ספק שאעשה מה שניתן בשביל לעזור ולקדם את הישוב.

די מדהים בעיני שמישוב קטן של כ- 20 אלף איש, צפויים להיות בכנסת הקרובה שני נציגים (יואב סגלוביץ צפוי גם כם להיכנס מטעם מפלגת כחול לבן) ובעבר היתה גם נציגה לכנסת.

אני מקווה שאני אוכל לעזור מול האתגרים שאנו עומדים בפניהם בקדימה צורן בנושאים כמו תשתיות ותחבורה עם ההרחבה של הישוב. אנחנו בבור עמוק של חוסר תכנון ואני מקווה שיחד עם הנחישות של התושבים ועם עזרה שלנו בכנסת, נראה תוצאות.

אני חייב להגיד שכמי שמסתובב במהלך שנים רבות בכל הארץ ובפריפריה, אני רואה בכל כך הרבה מקומות את אותן בעיות. יצרו אלפי יחידות דיור והביאו תושבים איכותיים לאין ספור ישובים, בלי תשתית, בלי מערכת חינוכית מוכנה, ללא תעסוקה ועם המון בעיות כמו תחבורה וזה יצר ריכוזים של בעיות קשות. זה שהדברים צפים, זה טוב כי זה מעלה את תשומת הלב במקומות רבים ואני מקווה שיהיה שיפור בכל הארץ”.

 

כאשר אנו מדברים על מה שצריך ועל העשייה הנדרשת, האם יש חבר כנסת מהעבר או ההווה שאתה מסתכל עליו והוא עושה עבודה טובה ואף מהווה השראה?

“יש המון חברי כנסת שהרשימו אותי בעבודתם עוד לפני שנכנסתי לעולם הפוליטי.

קארין אלהרר היא ח”כית מעולה אשר עשתה דברים נפלאים גם בתחום החקיקה וגם כיו”ר ועדת הביקורת.

גם איציק שמולי הוא חבר כנסת ראוי לציון עם האג’נדה החברתית והעשייה שלו בתחום.

לצערי, מה שהוציא שם רע לכנסת הם חברי כנסת צעקנים שלא כיבדו את המדינה והמעמד שלהם.

גם הזלזול של ראש ממשלת ישראל במוסדות השלטון בישראל, לא עזרו”.

 

אלו הבחירות הסוערות ביותר שידענו בישראל. מה יש לומר על מערכת הבחירות הזו?

“מערכת הבחירות הזו מוכיחה שלא ניתן לרדת נמוך יותר. השבוע ראיתי את ביבי מתחבק עם אדם שמנבל את פיו בטוויטר כלפי קהלים רבים בישראל.

זה קורה במקביל לקמפיין שתוקף רמטכ”לים ואת מוסדות השלטון ללא הפסק.

בסופו של דבר יש כאן חצי מדינה שלא מצביעה לאזור שלו והוא צריך לכבד את זה.

במקום להיות ראש ממשלה של כולם, מכיל ומחבק, הוא בחר להיות ראש הממשלה של כל חלק מהעם ודירדר את השיח למקום רע והוא נושא באשמה ובאחריות לשיח ציבורי משפיל ומעליב.

בבחירות הבאות אני מקווה כי העיסוק יהיה בנושאים שבאמת עליהם צריכים לבחור – איך פותרים את בעיית התחבורה, איך מטפלים ביוקר המחייה, איך מטפלים בנושא הבריאות. יש לנו בסיעה אג’נדה שלמה סביב הנושאים הללו, אבל הם לא מגיעים לכותרות כי כל הזמן עוסקים בפלוטיקה ונושאים בוערים שצצים”.

 

לסיום, בעוד מספר ימים מדינת ישראל הולכת לבחור בבחירות שמוגדרות דרמטיות. אתה מגיע אופטימי לבחירות הללו?

“אני אופטימי. יש לנו במדינה אנשים שלא יתנו לה להמשיך להתדרדר ואני מקווה שמערכת הבחירות הזו היא תחילת המפנה. הבחירות הללו זה שעון מעורר עבורנו.

אני גם אופטימי כי ראיתי בעבר את פרשת קו 300 בה הכל יצא בסוף לאור. ראיתי איך נשיא הגיע לכלא ואיך ראש ממשלה גם כן. זו תעודת כבוד לדמוקרטיה שמבהירה שבסוף שלטון החוק הוא מעל הכל והוא יעזור לנו לשמור על המדינה שלנו”.

 

יש רגעים נדירים בפוליטיקה הישראלית, שהדעה הפולטית שלנו זזה הצידה לרגע. שאנו מסתכלים על חבר כנסת מסוים ויודעים שללא שום קשר למפלגה שלו, לדעות ולאג’נדה הפולטית, הוא שם בשבילנו. מגיע בבוקר לעבוד בשביל שיהיה כאן טוב יותר.

אם היה לנו יותר אנשים כאלו בכנסת, החיים שלנו היו טובים יותר, אבל כולנו יודעים שאין מספיק כאלו.

עכשיו מגיע אחד כזה. הוא משלנו. מהישוב. אדם שכבר לא צריך את הקשרים, הכסף, הכוח והפוליטיקה. הוא צריך רק את הערכים שהוא נולד אליהם לפני 55 שנה בקיבוץ עין השלושה, את ה- DNA המשפחתי שהוא ייצר יחד עם הילה בישוב והעביר ל- 4 ילדיו ולמאות הילדים האחרים שפעילותו השפיעה עליהם ואת האנרגיות המטורפות שהביאו אותו לפסגה בכל כך הרבה תחומים.

קח את זה מכאן יזהר. סומכים עליך. בהצלחה.

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות