יצחק גולברי – סיכום מסע הבחירות

אין מתמודד “שזכה” לכמות סיפורים עליו כמו יצחק גולברי בישוב.

“שידכו בינינו” לפני מספר חודשים והגעתי אליו הביתה לפגישה שהיתה הפגישה הראשונה בנינו.

אם יש משהו שלא ידעתי לפני הפגישה זה היכן הוא גר. ה- Waze הוביל אותי לכיוון המועצה ושאלתי את עצמי אם יכול להיות שעברו כמה חודשים, גולברי נבחר ולא שמתי לב, אבל כמה מטרים אחרי המועצה, הוא אמר לי שהגעתי ליעד. הלם! ראש המועצה הקודם גר במרחק אווירי של כ- 20 מטר מהמועצה.

כמה הזוי זה להתעורר בכל בוקר, להסתכל מהחלון ולראות את מקום העבודה שלך מלפני כמה שנים ואת המקום שאליו אתה רוצה לחזור.

בחצר המטופחת בדרך לבית, גולברי הראה לי את הכרם הקטן שהוא מטפח וסיפר לי על אהבתו לבעלי חיים שמתלווים אלינו בסיור (2 כלבים ו- 2 חתולים).

כשנכנסו הביתה, פגשתי את אישתו, הבת שלו ואת הנכד החדש שמוציא ממנו שמחה יוצאת דופן.

איש מעניין גולברי. הבית מלא בציורים ועבודות שהוא עשה בשתי ידיו.

תכננו לשבת שעה ובפועל ישבנו מעל שעתיים. דיברנו על קדימה, על פוליטיקה, על רבין, על העבר ועל העתיד.

הרבה דברים אפשר לומר על האיש, אבל מה שבטוח, אין המון אנשים שמכירים את קדימה כמו שהוא מכיר. האיש יודע להגיד איפה עובר איזה כבל, ליד איזה צינור ביוב ומתחת לאיזה עמוד חשמל. נראה שהאהבה שלו לישוב יחד עם המעורבות שלו כראש מועצה בכלל הדברים, גרמו לכך שהוא יכול לצייר מפה של הישוב ושל כל התשתיות שלו מהראש.

 

יצחק (איציק) גולברי בן 67, נשוי לתמי גולברי ולהם שלושה ילדים ונכד אחד.

בצבא שירת כשליש צבאי ביחידת נ”מ ומאוחר יותר עבר קורסים של מנהל ספורט בכיר במכון “וינגייט”, הבית ספר הטכני של חיל האוויר ובשלבים מאוחרים יותר בקריירה קורס דירקטורים בתאגידים מונציפאליים וציבוריים.

גולברי עבד כל חייו בתפקידים ציבוריים – כשהיה צעיר כיו”ר מועת הפועלים קדימה והשרון ובהמשך כיו”ר ועדת הביקורת במרכז השילטון המקומי ויו”ר תאגידי הביוב “קולחי השרון”.

לפוליטיקה המקומית הגיע בשנת 1988 כשנכנס כממלא מקום וסגן ראש המועצה המקומית קדימה.

מאז אותה שנה הוא משמש כחבר מועצה – 30 שנה!!!

לאחר פרישתו של עזרא לוי, ראש המועצה הקודם של קדימה, הוא נבחר לראשונה לתפקיד ראש המועצה המקומית (שנת 2003) וכיהן בתפקיד עד שנת 2013.

במהלך פגישתנו הוא סיפר לי סיפורים מפתיעים על שתי הקדנציות שלו. מסתבר שבדומה לשביט, גם הוא ידע ימים מעניינים של קואליציה בעייתית ולתקופה לא קצרה, הוא הצליח להמשיך לעבוד למרות שהמועצה לא היתה לצידו.

הוא סיפר לי סיפורים על הקדנציה האחרונה בה כיהן כחבר מועצה וניתן לראות בעיניו את הרצון לחזור לכסא הטייס של הישוב. הוא דיבר איתי על כך שהוא רוצה לכהן בסבב הבא שתי קדנציות ושהוא מאמין שהוא יכול להתחיל במיידי במה שהוא הגדיר “שיקום הישוב”.

 

הוא סיפר על השנים שלו במפלגת העבודה ועל הקשר האישי לרבין, הקשרים במשרדי הממשלה, הפוליטיקה של פעם והפוליטיקה של היום.

אלו היו הימים שלפני שהקמפיין יצא לדרך בכל הכח.

נראה שגולברי פעל מתחת לפני הקרקע לפני שאר המועמדים והצליח לרכז סביבו חברי רשימה מוכרים ופעילים בולטים בישוב. הרבה לפני שבוצע מיתוג, הודפס שלט או נכתבו סלוגנים, הפעילים התחילו לעבוד.

השטח שבו בוצעה מרבית העבודה הוא פייסבוק. בדומה לכח שהקיף את שביט בבחירות הקודמות בפורום “קדימה צורן מאחורי הקלעים”, הפעם מקיפים את גולברי קבוצת גדולה של פעילים שהינם מאד אקטיבים בקבוצה הגדולה בישוב “קדימה צורן הבית שלי”.

לדעתי תקופה ארוכה נערכו לימי הבחירות, שמרו פוסטים חשובים, צילמו מסכים והכינו קבוצות קומנדו לתגובות (קבוצות What’s App ממריצות לתגובות, לייקים וכו’).

הכוח של גולברי הורגש בדיגיטל הרבה יותר ממתמודים אחרים בעוד בחוץ היתה שממה בכל מה שקשור לקמפיין.

כאשר יצא הקמפיין, הוא התחיל בשלט חוצות בודד ביציאה מהישוב ובהמשך, ביום אחד, התמלא הישוב בשלטים רבים שלו.

גם לשטח, הם יצאו זמן רב לאחר קרן ותומר וכשהם הגיעו לשטח, הם הגיעו בגדול וברעש רב.

 

בחודשים האחרונים חלקתי עם גולברי את תחושתי על אגרסיביות יתר בפורומים. הפעילים שלו (שחשוב לציין שחלקם חברים ואנשים שאני מאד אוהב), פעלו בכוח רב וכשתקפו, הם תקפו בכל הכח. באחת הפעמים שגם אני זכיתי לריקושטים, היה לי חשוב להגיד לו, שאני חושב שהם עובדים לא נכון. לדעתי זה נרגע לפני שחזר בגדול באופו טבעי בסמוך לבחירות. הפעם עם פעילי כל המתמודדים.

 

שני דברים שחשבתי שיכולים להשפיע על הצלחתו של גולברי:

  1. את סיפור “תוכנית המתאר” גולברי עבר בהצלחה. זה הדבר שהיה יכול להיות הרימון שעלול היה להתפוצץ לפני הבחירות. הפחד של האנשים והאחריות שהופנתה לכיוון שלו ושל שביט היו יכולים להיות מה שיגמור את הסיפור. הנושא ירד מהכותרות במהרה מה ששיחק לטובתו.
  2. הקדנציה האחרונה שלו כחבר מועצה היתה שקטה ואנשים רבים ציינו שהוא לא היה פעיל באמת. הגדירו זאת כמי שהמתין לבחירות הבאות.

 

שני הנושאים הללו נשכחו ובהתאמה, גולברי הפך להיות מהמועמדים המובילים במירוץ.

 

מעבר לכמות פעילים גדולה ורועשת שמקיפה אותו ומבטיחה שהוא ינצח את הבחירות בסיבוב אחד עם מעל 50%, יש לא מעט אנשים בישוב שיצביעו לו. הם לא מעורבבים בפוליטיקה, הם לא בפייסבוק ועדין, הם מתכוונים לבחור בו.

אם כתבתי על שביט שהוא X, אז גולברי הוא Y. מצד אחד, אין ספק שהוא מוגדר על ידי רבים בישוב כמועמד המוביל. מצד שני, מדברים סביבו שכמות האנשים שמבטיחים להצביע לו בפניו, אך בפועל מתכוונים להצביע לאחרים היא גדולה. במידה שמי שאומר שיצביע לו, אכן יצביע, גולברי יוכל לסיים את יום שלישי בניצחון. במידה שהם רק אומרים ובפועל יצביעו לאחרים, גולברי עלול למצוא את עצמו עוד שבועיים בסיבוב שני עם סבירות גבוה ששני המתמודדים שלא יעלו לסיבוב בשני, ימליצו למצביעים שלהם במתמודד האחר שיעלה מול גולברי.

 

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות