התפרקה הקואליציה של מועצת קדימה צורן

הישיבה הזו החלה כמו כל ישיבות המועצה. מצפייה בוידאו של הישיבה, ניתן לראות את חברי המועצה יושבים באופן טבעי באותה חלוקה שישבו בישיבות הקודמות ועוסקים בנושאים שוטפים.

הישיבה הסתיימה באופן מאד שונה מהישיבות הקודמות. עוד מעט נגיע לזה.

כשקרן זכתה בבחירות עם הישג מרשים שכלל 5 מנדטים למועצה, נפתח לה סוג של עולם מושלם בו היא יכלה לבחור את השותפים כאשר היא צריכה רק עוד שני חברי מועצה בשביל להשלים קואליציה – האפשרויות היו ללכת עם שביט מס וצפריר פדלון (2 מנדטים), גולברי (4 מנדטים) ושילוב של תומר יעקב ודורון אריה.

התהליכים שהתקיימו סביב הסיבוב הראשון הובילו באופן טבעי לבחירה בשביט מס וצפריר פדלון.

במסגרת המשא ומתן הקואליציוני הוחלט כי במקום סגן ראש מועצה אחד, יהיו שניים שיחלקו את השכר של האחד. כאשר שלומי מוכתר, מספר 2 של קרן ברשימה יהיה סגן לאורך כל התקופה בעוד שביט וצפריר יחלקו בינהם את הכסא.

יש המון דעות בישוב לכאן ולכאן מדוע צריך שני סגנים או בכלל סגן שכר אבל חייב לציין שבמקרה זה אף אחד מהסגנים המיועדים לא רצה את התפקיד בגלל השכר – כל אחד מהשלושה כבר עשה לביתו וחצי שכר של סגן, לא ישנה את חייהם. בכל מקרה, לשאלה האם יש היגיון או אין הגיון בסגנים מלאה בטיעונים רבים לשני הצדדים ולדעתי האישית, ככל שיש יותר אנשים שעובדים עבורנו בישוב (בשכר), כך רמת המחויבות לתושבים תעלה. אני יודע שיש אנשים שחושבים אחרת. מקובל.

בחודשים האחרונים הסתובבו שמועות על כך שהיחסים בין שביט מס לצפריר פדלון אינם כשהיו. דובר על כך שמתקופת המשא ומתן זה לא זה. במקביל ליחסים, עד לשלב זה, שביט מס ושלומי מוכתר לא מונו לסגני ראש המועצה באופן רשמי בגלל עיכובים שונים מול משרד הפנים (עיכובים שקשורים לבחירות הארציות, בירוקרטיה ועוד) ומשמעות הדבר היא שכניסתו של צפריר לתפקיד סגן ראש המועצה במקום שביט, הולכת ומתרחקת.

כנראה שילוב של כלל הדברים גרם לכך שאתמול בישיבת המועצה הפתיע צפריר יחד עם דורון אריה כשהתנגדו להצבעה על מינוי הסגנים בשכר.

שעה ורבע לאחר תחילת הישיבה ולאחר שהיועץ המשפטי הסביר על ההצבעה ומשמעותה, הורמו הידיים לבעד.

צפריר הצביע נגד יחד עם דורון אריה ואמר שאינו בעד  מכיוון ש”רב הנסתר על הגלוי פה ואני מתנגד למינוי הסגנים ואני חוזר להצעתי הראשונה”.

בשלב זה בוצעה הפסקת התייעצות ולאחר ההפסקה הודיעה קרן על כך שצפריר פדלון ודורון אריה יצאו מהקואליציה בגלל הפרת ההסכם הקואליציוני.

לאחר ההתנגדות, צפריר דיבר על הצעתו להעביר את התקציב של הסגנים לטובת חזות הישוב וההצעה עברה ברוב של 6 מול 5.

אז מה קורה עכשיו? הסיטואציה מבחינת קרן מתקיימת בזמן לא מלחיץ. תקציב המועצה לשנת 2019 אושר ועד להכנת התקציב לשנת 2020 יש לה לפחות חצי שנה של שקט שבה היא יכולה להמשיך לעבוד בלי להיות מוטרדת יותר מדי מנושא הקואליציה.

בכל מקרה, היא חוזרת לנקודת הפתיחה בה היא יכולה לצרף לקואליציה את תומר יעקב שיכול להועיל לישוב עם הנסיון שצבר, יכולה לצרף את גולברי וליצור קואליציה רחבה או לנסות מחדש לשלב את צפריר פדלון או דורון אריה.

הדבר הכי מטריד שראיתי בישיבת המועצה אתמול, הוא דז’ה וו לימים שבו שביט היה בראש שולחן המועצה וללא קשר לתפקודו, מסביב לשולחן יותר מדי אנשים עבדו נגד שביט ולא בעד הישוב. אני חושש ששוב יש אנרגיה כזו באוויר בישיבות המועצה.

נמשיך לעדכן.

 

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות