המשפיעים: מעין סבר

לפני כמה ימים פגשתי חבר ודיברנו על הישוב והפוליטיקה המקומית.

כמו כל שיחה על הישוב, לקח לנו כמה דקות להגיע למעין סבר.

השיחה הסתכמה בדעה המשותפת שאם הוא היה רץ לראשות המועצה, הוא כנראה היה לוקח את הבחירות בהליכה.

שניה לפני שכל המתמודדים מוטרדים מהמחשבה, אפשר להרגע ולדעת שהוא מאושר מתפקידו כמנהל בבנק דיסקונט ובדיוק כמו שהוא לא צפוי לעזוב את התפקיד, הוא לא צפוי להפסיק לקחת חלק במה שקורה בישוב.

מעין נולד לפני 39 בהרצליה לאבא אלוף משנה שלקח חלק בהמצאת טנק המרכבה ואמא שהתנדבה במשך שנים למען יהודי אתיופה וכבר שם בילדות, מעין החל את “מסלול ההתנדבות”.

בשביל לדייק, המסלול התחיל כבר בילדותו כשבילה חודשים שלמים ביסוד המעלה, אצל סבא וסבתא שלו – אנשים שורשיים וערכיים ש- DNA ההתנדבות הוא חלק בלתי נפרד מהם.

כשמעין מדבר על סבתא שלו, האוויר עוצר ומיד מבינים שהיא היתה דמות מפתח בחייו – כילד הוא העביר חופשים וחגים ביסוד המעלה וינק מהם את הערכים שהפכו אותו למי שהוא היום.

הוא מספר בגאווה על הזכרון שלו בהתנדבות עם סבתא טובה בועד למען החייל וגאה לשתף שהיא התנדבה שם במשך 45 שנה והוא איתה. מגיל צעיר.

ההתנדבות המשיכה וליוותה אותו כל חייו ובמקביל קרה משהו לא פחות חשוב אי שם בשנת 2002 – למשהו הזה ויותר נכון מישהי, קוראים ורד – כפי שניתן לנחש, ורד היא מתנדבת פעילה במגוון תחומים בעצמה.

ורד ומעין החליטו לבנות את ביתם בקדימה צורן – הם הגיעו לכאן בשנת 2006 ומיד התחברו לצדדים של העשייה בישוב.

בין עשייה לעשייה, נולדו להם שלושה ילדים (שני בנים ובת) ותושבים רבים מכירים את המשפחה מהתמונות והאנקדוטות המשפחתיות המצחיקות שמעין נוהג לחלוק ברשת.

מעין למד במרכז הבינתחומי לימודי מנהל עסקים, שיווק ופרסום ובשנתו האחרונה, בנק דיסקונט ניסה לגייס צעירים מוכשרים לפעילות חדשה שלהם. מעין נבחר לנהל את אחד הסניפים והתקדם בבנק בצורה מרשימה תוך כדי שהוא נבחר לנהל מגוון פעילויות וסניפים כאשר בשלוש שנים האחרונות הוא מנהל את סניף גבעת שמואל של הבנק.

הפעילות הראשונה שהוא קידם בישוב היתה הקמת גינת הכלבים ומאז לקח חלק והוביל אין ספור פעילויות נוספות. הוא לוקח חלק בעשייה למען הקהילה בשי”ל (שירות ייעוץ לאזרח), בעמותה למען הנוער בישראל (ברמה המקומית והארצית) והוא אף משמש כגזבר של בית ספר יובלים בועד המוסדי.

ורד במקביל מתנדבת בויצו, ועדי הגנים והיא פעילה בפרויקט “נשות השבט” בישוב.

והילדים … הילדים מתלויים אליהם, רואים, לומדים וסביר להניח שבעוד מספר שנים נתחיל לראות את כל השלושה פעילים בתחומם.

בשנים האחרונות, מעין הגדיל את המעורבות הפוליטית בישוב וכשגיליתי איך הוא הגיע למצב הזה, נדהמתי כי מעין כמו תמיד מפתיע.

“לפני מספר שנים שיחקנו כבכל שבוע קבוצת חברים כדורסל ורצינו לטפל בנושא מסויים שהצריך מעורבות ברמה הפוליטית.

הבנו שבשביל לקדם את הישוב בחלק מהתחומים, נדרשת מעורבות פוליטית עמוקה יותר ומצאנו את עצמנו תוך תקופה קצרה מקימים את מפלגת “תפנית” בהובלת חגי בן שושן ויוסי אדירי”.

מאז התובנה והפעולה, מעין ממשיך להשמיע את קולו ולפעול בישוב למען דברים נוספים והוא פעיל בקבוצה אשר פועלת בנושאי התחבורה בישוב, עוזר בפרויקטים מיוחדים לעמותה לקידום קדימה צורן ומוביל בימים אלה את פרויקט יריד החלפת הספרים.

ברמה הפוליטית המהלך המרשים ביותר שהוא ביצע היתה האמנה המפורסמת שקידם לפני מספר חודשים יחד עם חבריו צור יהב ורמי קובריגרו, כשכינס בביתו את מרבית המועמדים לראשות המועצה והחתים אותם על אמנה לקראת הבחירות בשביל לשמור על “בחירות נקיות”. בסופו של דבר כל המועמדים לראשות המועצה חתמו על האמנה ובשלב זה נראה כי האמנה וחוקיה נשמרים.

כשניסיתי להבין מה עמד מאחורי האמנה, הוא סיפר: “שיפצתי את הבית שלנו בצורן ושכרנו בית לשלושה חודשים בקדימה. צמוד אלי גר צפריר פדלון שנהיה אורח קבוע במרפסת. במקביל התחילו לבקר חברים רבים מקדימה וצורן שחלקם מעורבים ברמה הפוליטית הישוב ולמרות הדעות השונות, התחושה במרפסת היתה של כולנו באים מאותו מקום.

ההבנה שלמרות הדעות הפוליטיות, אנחנו חייבים לשמור על הישוב שלנו הולידה את האמנה”.

בשבועות האחרונים חשף מעין כי הוא תומך ביצחק גולברי לראשות המועצה ובדיוק כפי שאפשר לצפות ממעין, הוא פעיל במטה והוא מאמין שכמו שתמיד כשהוא לוקח משימה, הוא יעמוד ביעד.

“אני מאמין שזה מה שנכון לישוב לטווח המיידי והארוך ולכן אני תומך ועוזר בכל הכח”.

לא היה צריך לשאול בשביל לדעת, ש”החיידק” לא יעזוב לעולם – וסביר להניח שנראה את מעין עוד שנים רבות מעורב בישוב ועושה לטובת הישוב במגוון חזיתות.

בימים הקרובים הוא יוביל יחד עם חבריו לפעילות, את פרויקט “יריד החלפת הספרים המסורתי של קדימה צורן” שיתקיים ביום שלישי, 19.6 בשעה 17:30 במגרש הקטרגל בפארק רמת אמיר.

זו השנה השלישית שהמיזם המבורך הזה מתקיים ובמסגרתו ילדים באים עם ספרים שהם מוכנים להעביר וחוזרים עם ספרים שאחרים כבר מוכנים להעביר.

האירוע מתקיים בשיתוף של מתנ”ס קדימה צורן והעמותה הקהילתית קדימה צורן ובנוסף להחלפת הספרים יכלול גם פינות סיפור, מוזיקה טובה והפתעות נוספות.

וכך סיפור שמתחיל לפני 7 דורות ביסוד המעלה מסתיים ביריד ספרים בקדימה צורן עם מעין וורד שבנו כאן את ביתם ובונים בביתם את הדור הבא של הנתינה, ההובלה והתרומה למען הישוב שלנו.

מעין סבר פורטל קדימה צורן

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות