המשפיעים: מי את יעל בן מורדכי, יו”ר המתנ”ס החדשה ו”מה לא בסדר איתך”?

לא התחלתי הרבה פעמים שיחת טלפון בחיי כאשר אני שואל את הצד השני “מה לא בסדר איתו” – אבל כך התחילה שיחת הטלפון של יעל ושלי.
כשיעל שאלה למה, עניתי לה שלא פגשתי הרבה פעמים בחיי מישהי שנבחרה לתפקיד חדש בעולם הפוליטי שלנו ובחירתה זוכה לתמיכה גורפת מקיר לקיר ללא צל של התנגדות. אחרי מערכת הבחירות שעברנו בישוב מדובר בתמיכה שאינה מובנת מאליה אך זו הייתה המציאות – 13 חברי מועצה מחמש סיעות שונות וכל אחד ואחת מחברי המועצה מכיר, מוקיר ומודע לפועלה של יעל וממה שאני שומע, רובם ככולם שמחו לשמוע שהיא נבחרה לתפקיד יו”ר המתנ”ס של קדימה צורן.

יעל הגיע לצורן לפני כ- 24 שנים כאשר היה כאן הרבה חולות ומעט תושבים. התאהבה מהרגע הראשון.

יעל בת 54, אמא ל- 3 ילדים שעושים חיל בדרכם, בת זוגו של בנצי, בעלת קליניקה לקוסמטיקה והיא פצצת אנרגיה שלא פוגשים בכל יום. נפגשנו לשעה ונפרדנו אחרי שעתיים (רק כי היתה לי פגישה אחרי) – נראה שעם יעל, יודעים איך דברים יתחילו, אבל לא איך יסתיימו.

היא יושבת עם שלוש מחברות והמחשב החדש ויודעת מה היא רוצה לעשות ולהשיג בכל רגע.

מנהלת ומנהיגה מלידה עם תוכניות ברורות לכל דבר. כשרואים את ההתנהלות, לא ממש מפתיע שקרן ביקשה ממנה להתמנות לתפקיד ההתנדבותי של יו”ר המתנ”ס. יש המון קווי דמיון בין ראש המועצה לבין יעל והדבר בולט ביכולת ובידע שלהן להזיז עניינים.

יעל היא אישה חזקה שהחיים הציבו לה אתגרים רבים. כשבתה נועה הייתה בת שלושה חודשים, בעלה אודי נהרג במהלך שירות מילואים במוצב החרמון. הרגע שבו הגיעו להודיע לה שאודי נהרג, הוא אירוע מכונן שהשפיע על חייה ועל הדברים שהיא בחרה לעשות. בעבר היה שמה של יעל לילי ועם שם חדש היא יצאה לדרך חדשה ובחרה בחיים. את בן זוגה לחיים בנצי, הכירה יעל לאחר לאחר מותו של אודי בסגירת מעגל ואולי בשם הגורל, שכן בנצי שירת יחד עם אודי במילואים ביום בו אודי נהרג.
לפני כ- 7 שנים בחרה יעל לעשות את הדרך המדהימה והפכה להיות מודיעת נפגעים שהיא אלמנת צה”ל היחידה בתפקיד.

מזה 22 שנה מפיקה יעל את טקס יום הזיכרון בצורן ונראה שהיא מוערבת בכל שניה בטקס. כל סרט. כל שיר. כל מילה. אותו טקס הביא אותה לקדמת הבמה והיא התבקשה להצטרף כיו”ר ועדת תרבות במתנ”ס וכיהנה בתפקיד במשך 10 שנים.

כעת, לאחר שהיא מעורבת בפעילות הישוב במשך שנים, היא תיכנס באפריל הקרוב לתפקיד יו”ר המתנ”ס והיא צפויה להביא עמה המון אנרגיות, תוכניות וועדות פרקטיות בשביל לעשות את החיים שלנו בישוב מבחינה תרבותית, לטובים יותר.
במקביל ובנוסף על כל העשייה המרובה שתיארתי עד עכשיו, מפנה מזמנה יעל זמן בלתי מוגבל כמתנדבת וחונכת בפרויקט צהלה ועושה זאת במשך שנים ארוכות בהתמדה ראויה להערצה.

פרויקט צהלה למען הנוער בישראל מטרתו להגשים לכל נער ונערה את הזכות להגשמה עצמית. במסגרת זו, מלווה יעל בצורה צמודה קבוצה של נערות ונשמע שהיא הופכת עולמות בשבילן בשביל לעשות את העולם שלהן טוב יותר. היא פתחה את ליבה וביתה בשביל הנערות הללו שעבורן יעל היא סוג של אמא.
יעל אינה פעילה פוליטית קלאסית ובמסגרת הבחירות האחרונות היא קיבלה הצעה להצטרף לכל אחת מהרשימות שרצו בבחירות במקום מוביל. היא בחרה לא לקחת חלק, אך הפתיעה רבים כאשר מספר ימים לפני הסיבוב השני פרסמה פוסט בפייסבוק בו היא שיתפה בבחירתה האישית לתמוך בקרן גרין לראשות המועצה.

בעוד כחודש יעל תיכנס לתפקיד אך נראה שכבר עתה היא פועלת במרץ רב למצוא כל דרך אפשרית להביא את המתנ”ס לשיאים חדשים בשיתוף עם הקהילה והתושבים.

יעל נפגשת עם תושבים, מקימה וועדות ומגייסת תמיכה, תומכים ושותפים לדרך וקולטת כל תושב שהישוב יקר ללבו במטרה לעשות לנו טוב יותר.
תתכוננו. בקרוב יהיו כאן המון אנרגיות … חיוביות.

יעל בן מורדכי

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות