המשפיעים: יעל דימנשטיין – מנהלת קבוצת אמא לאמא בצורן קדימה

זו כנראה תהיה הפעם הראשונה והאחרונה בפורטל שנקיים ראיון בלי מרואיין. זה מהמקרים הללו שאני חושב שאני יכול לספר על המרואיינת יותר משהיא יכולה לספר על עצמה.

כשהגענו לישוב, אחותי סיפרה לנו שיש לה חברה שהילדים שלה בגן עם הבת שלנו ושקוראים לה יעל דימנשטיין. מעט זמן אחרי, מפגש מקרי בצהריים עם הילדים במקדונלדס היה ההתחלה של החברות הזו והזרע הראשון של קבוצת חברים שלנו שהיא סוג של משפחה.

השעות, הימים והלילות שבילינו מאז, גרמו לזה שהיא מיותרת לראיון … כי אנחנו יודעים עליה הכל. ובמקרה שלה, אפשר לכתוב גם במקום כתבה, מגזין לסופשבוע.

יעל דימנשטיין נולדה בצפון הארץ בשנת 1980 ומהרגע הראשון “לא ישבה בשקט”. אדם של עשייה אין סופית שאני מאמין שאין אדם בישוב שלא פגש או לקח חלק בפעילויות שהיא עשתה בישוב.

לפני שנדבר על כיצד הגיעה לישוב ומה היא עשתה בישוב שלנו, אשמח לחלוק אתכם חלק (קטן) מהדברים שאתם לא יודעים עליה על הימים שלפני ההגעה לישוב:

היא היתה יו”ר אגודת הסטודנטים של מכללת הגליל המערבי, התנדבה במרכז לבריאות הנפש, התנדבה בכלא חרמון, עבדה כליצנית לימי הולדת לילדים, עבדה בצוות בידור באילת, השתתפה בשלל תכניות טלוויזיה – החל מ- “המהפך” עם אורנה ומשה דץ (יש לי את הוידאו והוא מוצע למכירה), תכניות בוקר ואפילו בפרסומות של סופר פארם.

כשגדלה חלמה לעבוד במשטרה כסמויה ובמקום זאת בחרה לעבוד במשרד ראש הממשלה.

ניתן להוסיף עוד אלפי מילים על הדברים שהיא לקחה בהם חלק, אבל נחסוך … בעיקר ליעל 🙂

כשיעל עדין גרה בצפון, היא הכירה את ברק (ברי) דימנשטיין (שאף למד איתה בבית ספר בשנים קודמות) והחיים הובילו אותם למרכז הארץ והם עברו להתגורר בשכירות ברמת גן.

לאחר שהתחתנו ונולדו רועי (כיום בן 9) ועומר (כיום בן 8) הם חיפושו היכן לבנות את ביתם. ביקור מקרי בישוב, הביא אותם לרכוש דירה בבניין הראשון של מה שהיה אמור להיות ביום מהימים “רמת אמיר”.

בשנת 2010 כשסיימו לבנות את הבניין, הם עברו לגור בישוב ומהרגע הראשון היא החלה ליזום ולעשות לטובת הישוב.

תהליך ההריון, הלידה וההנקה לא היו פשוטים עבורה ובמקביל לעבודתה בשירות המדינה, היא החלה ללמוד ולעסוק בעולם הלידה וההורות – היא למדה הדרכת הנקה, הנחיית קבוצות, עיסוי תינוקות, ליווי התפתחותי, ייעוץ שינה, גמילה מחיתולים ותנועה לגיל הרך.

במקביל היא התנסתה במפגשי ייעוץ הנקה בדיאדה, ליווי יולדות בבתי חולים, ייעוץ פרטי לנשים אחרי לידה, סדנאות מגוונות ומעגלי נשים.

אחרי תקופה, היא החליטה לעזוב את עבודתה במשרד ראש הממשלה ולעסוק בתחום הלידה וההורות.

במקביל להקמת העסק שלה בתחום, יעל הקימה שתי קבוצות פייסבוק מובילות:

טיפ עם מהות אשר הוקם בשנת 2012 ומטרתו ליצור עולם עבור אמהות על שאלות, טיפים, רעיונות בנושא אימהות.

בהמשך ובעקבות ההצלחה של “טיפ עם מהות”, היא יצרה את קבוצת “אמא לאמא בצורן קדימה” שהיא קבוצה עבור אמהות בקדימה צורן (אין כניסה לגברים) והיא כוללת 1,744 חברות אשר חולקות, שואלות, עוזרות ועושות טוב אחת לשנייה בישוב.

מהקבוצה הזו נולד רעיון המשחק של יעל של ‘אמא לי אמא לך’ (הגמד והענק) שיעל הביאה לישוב ומטרתו היתה לגבש חברתית את נשות הישוב באמצעות מתנה ש”גמד” צריך לשלוח “לענק” וכך נחשפנו לעשרות נשים בישוב שעוברות בסתר בין בתים שונים עם המתנות ל”ענק”.

בשנים האחרונות, יעל מקיימת בישוב סדנאות לאמהות לאחר לידה בסטודיו שלה והסדנאות מלאות בנשות הישוב ואף אמהות שמגיעות לעיתים מהצפון והמרכז הרחוק.

כמה הסדנאות פופולאריות? בשבוע שעבר, שלחה אמא מחדר לידה (לאחר לידה) שהיא ילדה ושהיא רוצה לשריין מקום לסדנא הקרובה!

במקביל לסדנאות היא עוסקת בהדרכת הנקה, ליווי משפחות אחרי לידה ומשווקת מוצרים לתינוקות דוגמת שמנים מיוחדים, מנשאים לתינוקות ועוד.

ואף משמשת כפרזונטורית של סופר פארם בשיתוף עם השחקנית ריקי בליך בעולם שיצרו של מדריכים להורים מתחילים כולל פורום שאלות ותשובות של הרשת שמנוהל ע”י יעל.

במקביל, נולדה מאיה שכיום כבר בת 5 ונהנתה בעצמה מהסדנאות והידע של אמא.

מי שמכיר את יעל טוב יודע שהיא לא יודעת לנוח והמוח עובד כל הזמן באין ספור חזיתות ולכן זכינו בשנים האחרונות להנות ממספר אירועי הפנינג לכל המשפחה שיעל יצרה, פורימון, שוק קח-תן, עץ המוצצים וכמובן הבאת ” מאמאנט – ליגת האמהות בכדורשת” לישוב.

כמי שראה מהצד את ההתפתחות של מאמאנט בישוב מרעיון שנולד, דרך גיוס השחקניות הראשונות, בתי הספר ועד להפיכה שלו לתחום הספורט הפופלארי והגדול בישוב, לא יכול שלא לתת קרדיט על החזון והיישום המופתי.

לפני כחודשיים במסגרת השקת הפורטל, שמחנו לצרף את יעל ולבנות יחדיו עולם שלם להורים וילדים ובמסגרתו אנו מספקים מידע מגוון להורים בישוב – אירועים לילדים ולמשפחה, המלצות, בעלי מקצוע בתחום ועד מרכז מידע שכולל מידע על הלידה וההורות.

הסטטיסטיקה מלמדת שבשנים הקרובות נפגוש את יעל כנראה באין ספור צמתים ופעילויות כמי שיוזמת, יוצרת ומובילה פעיליות שונות בישוב בשביל שהבית שלנו יהיה המקום הטוב ביותר לגדל בו את הילדים שלנו.

בשביל לכבד את יעל ולתת לה לקחת חלק גם בראיון שלה, הסכמתי באופן חד פעמי להוסיף תגובה קצרה שלה:

“זה הדבר הכי מוזר שקרה לי בחיים???”

יעל דימנשטיין

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות