המשפיעים: יוסי גבאי

מעט אחרי שהגענו לצורן, ניסיתי להקים קבוצת כדורגל שתוכל לשחק ערב בשבוע.

הודעות שרצו בשכבה של הבן שלי, סגרה את הפינה ונהייתה קבוצה.

שיחקנו כמה משחקים, עברנו כמה מגרשים ואז התייצבנו על מגרש וקבוצה – ואז הוא הגיע.

יוסי גבאי.

הערב הראשון שלו על המגרש, היה האחרון שלי (פריצת דיסק וכו’) אבל בערב הזה, ראיתי מהצד משהו שלא רואים כל יום, איך נראה מנהיג מקומי. הוא לא לקח כלום, הוא לא ביקש, לא השתלט. פשוט היה שם ו”המנהיגות” באה אליו. זה היה נכון לשקט שלו במגרש והיה נכון לארגון הפעילות.

ארבע שנים אחרי ואני עדין נמצא בקבוצת ה- What’s app של הכדורגל מתוך פנטזיה שיבוא יום ואחזור לשם, אבל ההשתפות בקבוצה מאפשרת לי לראות מקרוב את יוסי עובד.

הוא מארגן, דואג לכדורים, לטרמפים לאנשים, לנוכחות ולכל מה שצריך, כמו שרק יוסי יודע.

אחרי אותו מפגש על המגרש, התחלנו לדבר יותר ויותר במפגשי “על הדרך” בבית ספר ומשם כבר זכיתי לראות אותו מקרוב בקבוצה עסקית שהוא חלק ממנה וגם שם. מנהיג.

כנראה שהדבר הכי יפה במנהיג הזה, זה שהוא לא מכוון לשום מקום. לא פוליטיקה, לא כוח, לא השפעה. כמו אנשים מעולים מהישוב שלנו (שחלקכם כבר לקחו חלק בסדרת הכתובת של “המשפיעים”), הוא פשוט רוצה לעשות טוב ולתרום.

ברמה הפוליטית יוסי אינו מזוהה עם אף מועמד, אך קריאתו בסוף 2017 לקיים עימות בין המועמדים, רקמה עור וגידים השבוע ולאחר ש- 4 המתמודדים הביעו את הסכמתם, נראה שנזכה להיות אמריקה ליום אחד.

כשדיברתי עם יוסי השבוע, אמרתי לו שבתור זה שהעלה בזמנו את הרעיון ובגלל אופיו, אני חושב שהוא חייב להנחות את העימות. אדם עם יושרה וחריפות שידע לשאול את השאלות הקשות, אך להיות אובקטיבי לאורך כל הדרך.

לפני שנגע בעתיד, נתחיל בעבר.

יוסי נולד בשנת 1979 בקרית אונו והקדיש את הילדות לכדורגל בהפועל קרית אונו.

בצבא יוסי היה לוחם גולני ובדיוק כמו שאפשר לצפות, סמל מחלקה.

בשנת 2004 הכיר את רעות וביוני 2006 הם התחתנו והתגוררו בהרצליה ובהמשך בנתניה.

בינואר 2014 הגיעו לישוב ובחרו לבנות את ביתם ברמת אמיר.

יוסי אומר שהוא מרגיש בכל פעם כשהוא מגיע לישוב, בדיוק כמו שהוייז מודיע לו “שהוא הגיע ליעד”.

רעות ויוסי עצמאים כאשר רעות עובדת כמגשרת ועורכת דין בעוד יוסי (שבהשכלתו הינו רו”ח), בחר להקים משרד משפחתי (משפחתי ברמה שחמותו היקרה עובדת איתו) בקדימה.

לא מזמן לקחתי חלק במפגש של בעלי עסקים מהאזור ויוסי העביר שם מצגת. אחרי המצגת הוא זכה לפידבקים יוצאי דופן שמסבירים את אין ספור התשובות וההמלצות החד משמעויות שיוסי מקבל בכל פעם שאחד מהתושבים מחפש בפורומים השונים המלצה אודות רו”ח.

לרעות ויוסי שלושה ילדים: נגה, בת 9 עולה לכיתה ה’ ולדברי יוסי “משרתת בצופים”, יאיר בן 7 אשר עולה לכיתה ב’, כדורגלן נהדר ביום ורקדן פנטסטי בערב..והרוח המצחיקה של הבית, אוריה בן 3 אשר עולה לגן מועצה.

בדיוק כפי שאפשר לצפות מאדם כמו יוסי, אני רואה אותו גם בבית ספר באין ספור פעילויות, יוזם, מוביל, עושה.

ברמה הישובית, יוסי מספר שהם מאד אוהבים את הישוב, מרוצים מהקהילה, מהחינוך ובעיקר מתחושת השייכות למקום.

נראה כי תחום הכדורגל היקר ביותר לליבו נהנה עד מאד מפעילותו של יוסי והוא יזם מספר פרויקטים שעשו המון טוב לישוב.

לפני מספר שנים יזם את טורינר הכדורגל המקומי באירוע שתפס תאוצה והפך להיות חגיגה ישובית עם ילדים, עידוד, פעילויות וכמובן … טורניר כדורגל.

לפני כחודשיים החליט שהוא רוצה לראות את המונדיאל יחד ויזם הקרנה משותפת בשיתוף עם המתנ”ס וכך זכו מאות תושבים לראות יחדיו מספר משחקים ששודרו בפארק ואת הגמר הגדול במתנ”ס.

לפני מספר ימים בעקבות ניסיון לעשות סדר בחלוקת מגרשי הכדורגל, הוא ביקש להוסיף לפורטל חלק שמציג את חלוקת המגרשים על פי ימים ובכך למנוע עימותים בין השחקנים השונים.

כזה הוא יוסי. איש של שלום, עשייה וטוב אבל הכל מבוצע בחוכמה ובדרך ארץ.

בימים בהם הרשת גועשת ואנו רואים אין סוף “מלחמות עולם” בפוליטיקה הארצית והמקומית, אנחנו צריכים כמה שיותר “יוסי” שירגיעו אותנו ויזכירו לנו שאנחנו חיים כאן יחד – אתמול, היום ומחר.

אלו סוג האנשים שיכולים לשבת מול 4 מתמודדים לראשות המועצה ולשאול אותם את השאלות הכי קשות תוך כדי שהוא שומר על הגינות ושיווין.

אני מקווה שאכן יתקיים עימות בין המתמודדים ושיוסי יוכל לדאוג לעימות מעניין ושוויוני, אך ללא קשר, אני מאחל לנו להמשיך להנות מעשייה של איש שכולו טוב. אנחנו הרווחנו.

 

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות