ההודעה שהקפיצה את קדימה צורן

בשעה 8:30 בבוקר הגיעה הודעה די דרמטית לאחת הקבוצות שאני חבר בהן. במשך היום ההודעה המשיכה לרוץ בקבוצות נוספות. בדמיוני ראיתי את בית הסוהר השרון בכלא 4 נבנה בקדימה צורן כשהוא מאכלס רוצחים, אנסים ופושעים. ואז הגיעה המציאות.

הודעת וואטסאפ דרמטית החלה להסתובב הבוקר ברחבי קבוצות הוואטסאפ של הישוב.

מי שקרא את ההודעה יכול היה להיבהל ובצדק.

“תושבי רמת אמיר להתעורר!!!! בזמן שכולנו ישנים ראש המועצה קרן גרין אישרה, ללא שיתוף התושבים, בלי הליך תכנוני מקדים ומבלי לבדוק חלופות מתאימות אחרות, תכנית להקמת הוסטל ענק, שמרבית דייריו הם בכלל תושבי חוץ, בגודל של 3000 מ״ר לפחות בשטח הציבורי האחרון בשכונה, בצמוד לקניון החדש. הקמת ״מפלצת בטון״ בלב השכונה בשטח הציבורי האחרון ברמת אמיר תחסל כל אפשרות עתידית להשמשת מבני ציבור לטובתנו התושבים (מה שאומר שלנצח נצטרך לסמוך על השירותים הציבוריים בצורן הוותיקה), תפגע במרקם החיים הכפרי בשכונה ותגרום לפקקי ענק בכבישים הסתומים ממילא אצלנו. אסור להסכים לכך. הסיכוי היחידי לשינוי הוא באמצעות מאבק ציבורי והצעד הראשון לכך הוא בפגישה שתיערך הערב, 4.5, עם ראש המועצה בשעה 20:30 במרכז העסקים החדש בצורן (המתנ״ס הישן). אם ההחלטה תאושר סופית בישיבת המועצה בשבוע הבא לא יהיה ניתן כבר להחזיר את הגלגל אחורה. בואו בהמוניכם, אסור לתת לזה לעבור!”

את האמת, שכשסיימתי לקרוא את ההודעה דמיינתי מבנה בגודל הקניון עם חומות ענקיות שמאוכלס ע”י המון דיירים מסוכנים לציבור שיעזרו לפקקי הענק שגם ככה יש בישוב, לגדול עוד יותר.

פניתי למועצה לצורך קבלת תגובה ומידע נוסף על המתחם, והתשובות הציגו מציאות אחרת.

לפני התשובות והמציאות, כמה מילים – את א’ הכרתי לפני כ- 6 שנים. מהאנשים היותר מקסימים שפגשתי. איש מיוחד ולבבי שכבר 50 שנים חיי איתנו בעולם. לאחר מספר פרויקטים משותפים, הוא שינה כיוון והתנתקנו. פגשתי אותו שוב לפני כשנתיים – בשיחה מלאה ברגש הוא סיפר לי ששניים מבין שלושת ילדיו אובחנו כאוטיסטים. הוא סיפר לי על העבר, ההווה ולא מעט על העתיד. אין משהו שמפחיד יותר הורים לילדים אוטיסטים מהעתיד – מי יטפל בהם, היכן יחיו, באיזה מסגרת ועוד אין ספור מחשבות שהפחד הוא מוטיב מרכזי בכל אחת מהמחשבות.

בשנים האחרונות התקלקלנו. הפוליטיקה הרסה כל חלקה טובה וכבר יותר מדי שנים, כל מגזר דואג לעצמו – ככל שאתה יותר גדול, אתה תצליח לסחוט את המערכת לקבל את מה שאתה רוצה. ככל שאתה יותר קטן, כך יהיה פחות עבורך.

כ- 20 אלף ישראלים מאובחנים על הרצף האוטיסטי בישראל. מחקרים מצביעים ששכיחות המאובחנים נמצאת בעלייה מתמקדת. בשנת 2018 אחד מכל 78 ילדים אובחן כאוטיסט בישראל. 

הספקטרום רחב וכולל אנשים המסוגלים לחיות חיים עצמאיים עם תמיכה מתאימה, בעוד שבקצה השני נמצאים אנשים הזקוקים לסיוע בכל כישורי החיים ולהשגחה 24 שעות ביממה. 

20,000 ישראלים מתוך 9,300,000 תושבים זה מעט. מעט מדי בשביל להשפיע. אם יש משהו שלמדנו בשנה האחרונה זה שבדברים שבהם הכנסת שתקועה כבר נצח לא יכולה לקדם, ראשי הרשויות יכולים לקדם. 

לפני כשנתיים וחצי הוקם בית הספר למתבגרים על הרצף האוטיסטי בחולון, בשנה שעברה נפתח לראשונה בית ספר לאוטיסטים בשרון ברעננה והודיעו על פתיחת בית ספר חדש ברכסים שבצפון. 

עכשיו גם קדימה צורן מצטרפת לנושא החשוב הזה. 

זוכרים את ההודעה המפחידה? אז אני נרגעתי … עכשיו תורכם. 

בסמוך לקניון החדש ברמת אמיר (בשטח האחורי שצמוד לגאולים), בשטח של כשלושה דונם יבנה בית שיספק מענה לילדים בגילאי 17+ על הרצף האוטיסטי שמטרתו מענה לצורך במגורים עצמאיים לילדיהם – שמו בישראל “בית לחיים”.

הבניה על פי התיאור שהועבר אלינו צפויה להיות כפרית נמוכה כאשר סך הדיירים בבית יהיה 24 דיירים אליהם יתווספו הצוות שגם יתגורר במקום. 

העדיפות להצטרפות לבית תהיה לתושבי קדימה צורן ואם אצטט את אחד הגורמים שדיברתי איתם ושאלתי כמה תושבים אוטיסטים יש בקדימה צורן אשר רלוונטיים למעבר לבית, נאמר לי “יש מספיק מועמדים למלא אפילו שני בתים….”.

המימון של הבנייה יעשה ע”י גוף שלישי ובשלב זה עדין אין תוכניות בנייה ונשמע שעדין יש דרך לא קצרה של בירוקרטיה עד שהבנייה תתחיל. 

בפוסט שהעלתה ראש המועצה קרן גרין היא כתבה: “אני מברכת וגאה על כך שנושא כה חשוב, מקבל מענה ביישוב וזוכה לתמיכה רחבה של חברי המועצה”. 

בהקשר לנושאים שעלו לגבי שימוש בשטחים חומים אחרונים ברמת אמיר, היא כתבה: “מדובר בהקצאה של 3 דונם מתוך 9 דונם שקיימים בחלקה הספציפית הזו ומתוך עוד עשרות דונמים לבנייה חומה (מבני ציבור) ברמת אמיר”.

כמו רובכם, גם לי יש דאגות רבות לילדים שלי – הדאגות האלו מאד שונות מהדאגות של הורים לאוטיסטים – דאגות שאנחנו “הנורמטיביים”, אפילו לא יכולים להבין. אני שמח בשביל ההורים שהילדים שלהם יגורו קרוב אליהם ושמח בשביל הילדים שבעולם מלא באי צדק, הם פוגשים מדי פעם צדק. 

אנחנו בפורטל מבטיחים ללוות את בניית הבית ואת התושבים שיגורו בו כשיפתח בשביל לוודא שהם יהיו חלק מהקהילה שלנו בישוב. שווים בין שווים. כמו שתמיד היה צריך להיות. 

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות