הדרך לפורטל קדימה צורן

עברנו לצורן לפני כחמש שנים ומצאנו כאן בית, קהילה, חברים, משפחה וכל מה שאפשר לבקש עבור הילדים.

הדרך לפורטל קדימה צורן החלה לפני כ- 4 שנים.

לאחר שנים רבות בעולם הסטארט-אפים וחברות תקשורת, הקמתי חברה שעוסקת בשיווק דיגיטלי ומהר מאד הרוח היזמית החלה לנסות לפתור בעיות קיימות.

בעיה שבלטה היא הצורך בלרכז מידע על הישוב שהיום במקרה הטוב מפוזר ובמקרה הרע, לא קיים.

כולנו מכירים את הכמות הבלתי נתפסת של שאלות שנשאלות בפורמים השונים של הישוב על מקומות, בעלי מקצוע וכו’ ואת מבול התגובות הזהות שעולות בהתאמה לפורומים בכל יום מחדש.

שאלתי את עצמי, מה היה קורה אם היה מקום שמרכז את כל השאלות הללו ומספק תשובות וכך במקום לראות 20 פעם ביום את השאלה “מי עושה לק ג’ל” בפורמים השונים עם אותם 20 תשובות, היינו לוקחים את זה למקום אחד שבמציג את אותם תשובות וחוסך את החיפוש.

העומס בעבודה היומית, גרם למחשבה להמשיך להעמיק, אך פגישה שהתקיימה במהלך אוקטובר, 2017 הביאה למפץ הגדול ובאותו יום, התחלנו לעבוד על הפורטל.

חצי שנה של עבודה מאומצת שאני זוכר רק מימי השקת הסטארט אפ שלי בו עבדנו ימים ולילות.

התחלנו תהליך של מחקר ואפיון, דיברנו עם תושבים, בנינו, שינינו, אספנו מידע אין סופי ובמקביל פיתחנו את הפלטפורמה.

תהליך העבודה הוא מהסיזיפיים שידעתי – בסופי שבוע נכנסתי לאוטו עם אחד הילדים ונסענו ברחובות הישוב, צילמנו, כתבנו, ראינו מה נמצא והיכן ובמשך השבוע אימתנו את התוכן והעלינו אותו לפורטל.

תוך כדי תנועה, הבנו שאנחנו רוצים לספק מידע על כל מה שרלוונטי בישוב.

לדוגמא, כמשפחה המשוגעת למחזור, אף אחד לא ידע להגיד לנו איפה יש מחזור בישוב ומאיזה סוג, שעות של נסיעה באוטו עם מחברת ומצלמה ומשם היישר הפורטל שרוקם עור וגידים.

וכך נוצר לו החלק הראשון של הפורטל – מרכז מידע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על הישוב – מתי מפנים זבל, אנשי קשר במועצה, גני משחקים בישוב, מגרשים, איפה יש כספומט קרוב, בתי כנסת וכל מה שאתם צריכים לדעת על הישוב.

עם עבר משפחתי בתחום העיתונות, היה ברור שנשלב חלק שיאפשר לנו לחלוק מידע על מה שקורה בישוב, בעיקר בשנה מעניינית כל כך של בחירות אשר ישפיעו על כולנו.

לוח האירועים היה מהחלקים שהייתי אדיש אליהם ורק כשסיימנו לעבוד עליהם, הבנתי את הערך האדיר שמאפשר לתושבי הישוב בלחיצת כפתור לראות את כל האירועים שיש בסביבה ביום ספציפי או לפי סוג (ילדים, מוסיקה, תאטרון וכו’).

כמי שמכיר מקרוב יחסית, את עולם הדיגיטל בסביבת הנדל”ן, חשבתי שיהיה נכון ליצור עבור הישוב מקום שמציג את כל נכסי הישוב בצורה מרוכזת. תוך כדי תנועה, הוספנו את האפשרות לתושבי הישוב להעלות בעצמם בצורה פשוטה נכסים למכירה והשכרה.

בישוב כמו שלנו, היה ברור שצריך חלק של הורים וילדים שיציג המלצות, עדכונים, כתבות ואתרים וחלק זה נבנה בשיתוף עם חברתי, יעל דימנשטיין שהקימה את קבוצות “אמא לאמא בצורן קדימה” ומביאה עמה ידע וערך אדיר לעולם ההורות כפי שאימהות רבות מהישוב שהיו אצלה בסדנאות השונות יודעות. יש לנו עוד המון מחשבות איך להפוך את חיי ההורות לפשוטים וטובים יותר באמצעות הפורטל … חלקים שיתווספו בהמשך.

לוח המודעות והדרושים היו טבעיים לישוב ויאפשרו לתושבים להעלות מידע ללוח המודעות ולמעסיקים מהישוב לחפש עובדים בצורה נוחה לפי תחומים שונים.

חלק בעלי המקצוע ועסקים היה החלק הראשון שהיה לי ברור כיצד הוא יראה ומה הוא יכיל – הוא יתן מענה כולל לאותם שאלות אין סופיות שנשאלות בכל יום מחדש בפורמים אודות בעלי מקצוע. החלק שאני מאד גאה בו הוא הדרך שבה נאספו בעלי המקצוע – רשימת בעלי המקצוע הוא אותנטית וכוללת המלצות של תושבים ובכך היא שומרת על “סטריליות” של נותני שירות באזור הישוב שהומלצו ע”י תושבי הישוב. נכון לכתיבת כתבה זו, הרשימה כוללת קרוב ל- 1,200 בעלי מקצוע במעל 200 קטגוריות ויאפשרו לכם למצוא בעלי מקצוע ועסקים כמעט בכל תחום שתחפשו. לא מצאתם? כתבו לנו ונוסיף את התחום.

חלק החנויות והאוכל כלל המון עבודת רגליים וביקור פיסי בכל הישובים מסביב – נדהמתי לגלות כמה מסחר יש סביבנו וכמה דברים טובים היו לי מתחת לאף ולא ידעתי, עד שלא התחלתי להסתובב באזור.

גם בחלק זה, היינו קצת פחות שגרתיים ובחלק האוכל, חשבנו שיהיה נחמד אם תוכלו לבחור את סוג האוכל שאתם רוצים ותוכלו למצוא את כל המקומות שמכורים את סוג האוכל בלחיצת כפתור.

נכון לכרגע, הפורטל כולל מעל ל- 400 חנויות ומעל ל- 100 מסעדות באזור.

הפורטל הפך להיות המשפחה והמשפחה הפכה להיות הפורטל – הילדים נהנו בסופי שבוע מסיורי איסוף המידע ובמשך השבוע, שרית (אשתי) ואני עבדנו בלי הפסקה על בניית התכנים השונים.

בנוסף למשפחה שלנו, בבניית הפורטל לקחו חלק רבים מתושבי הישוב – מי בתהליך האפיון, איסוף תוכן, העלאת תוכן, בדיקות ופעילויות נוספות בעבודה מאומצת שכללה אלפי שעות עבודה ועל כך גאוותי הגדולה – שאנשים טובים מהישוב המעולה שלנו, עזרו ליצור מוצר שיהפוך את החיים של כולנו לפשוטים וטובים יותר.

בשבועות האחרונים התחלנו בתהליך השקה שקטה של הפורטל – חלקכם פגשו את הפורטל לראשונה כשחיפשו בגוגל מגוון מונחים בגוגל, חלקכם במסגרת פגישות איתי בהם הצגתי לבעלי עסקים את המוצר, חלק בעזרת קידום ממוקד שעשינו לצורך בדיקות שונות וכעת כשמעל אלף תושבי הישוב נכנסו ועזרו לנו לעשות התאמות סופיות, הפורטל יוצא לאוויר ואמור לשנות את החיים שלכם, מהיום.

דאגנו לבנות אפליקציה לאנדרואיד ולאייפון ואנחנו כבר זמינים לכם בכל חיפוש בגוגל.

אנחנו בצד שלנו נעשה מה שצריך בשביל לשמור על הפורטל מעודכן ואיכותי, אך אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל מחשבה, בקשה, הערה והארה – ניתן לשלוח דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected] או באמצעות טופס צור קשר.

תודה ובהצלחה לכולנו!

עידן בר

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות