האנשים שהופכים את הישוב שלנו לטוב יותר

השבוע (יום שלישי, 2.4) מציינים את יום המעשים הטובים בישראל.

אחד הדברים הכי יפים במדינה שלנו, הוא שגם כאשר אנו מתווכחים, רבים על אין ספור נושאים (בטח בתקופת בחירות) ולא מסכימים, אבל כשצריך, תמיד אנו שם בשביל אחרים.

יום המעשים הטובים התחיל בישראל לפני כ- 13 שנים ובתקופה זו הוא כבר מצוין כיום גלובלי ביותר מ- 100 מדינות. במסגרת היום, מיליוני אנשים מאלפי ארגונים בכל העולם עושים מאמץ ליצור שינוי חיובי בסביבתם – החל מחיוך לאדם ברחוב, הזמנה לארוחת צהריים, ביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה כגון שיפוץ וצביעת מעונות יום והוסטלים, ניקיון חופים, מפגשים בין דוריים, ימי כיף לאוכלוסיות נזקקות, הקמת גינות קהילתיות ועוד.

בשנת 2007 יום המעשים הטובים צוין רק בישראל, כלל 120 פרויקטים עם 7,000 מתנדבים.

בשנת 2017, היום צוין כבר ב- 93 מדינות, כלל 14,000 פרויקטים עם מעל מיליון וחצי מתנדבים.

אצלנו בישוב, היום יוקדש לצוות עובדי הניקיון של המועצה באירוע חגיגי שיכלול ארוחת בוקר, קטעי נגינה, מופע מספר סיפורים, חלוקת שי ועוד.

האירוע יתקיים בהובלת מתנ”ס קדימה צורן, צוות הפרלמנט ותלמידי חטיבת הביניים הרצוג וניתן לקרוא מידע נוסף עליו בקטגוריית “אירועים” בפורטל.

לרגל יום המעשים הטובים, חשבנו לציין את האנשים הטובים בישוב (ויש הרבה מהם) שמקדישים זמן משמעותי מחייהם בשביל לעשות מעשים טובים ולהפוך את הישוב והעולם שלנו למקום טוב יותר.

* רונן פישר מהעמותה הקהילתית קדימה צורן אשר מוביל את פרויקט חלוקת המזון מהצהרונים למשפחות מהיישוב בצורן ובתקופה האחרונה גם הוביל את מבצע ניקיון לקשיש.

* לינדה קדם גם כן מהעמותה הקהילתית קדימה צורן אשר מובילה את פרויקט חלוקת המזון בקדימה.

* הילה ויזהר שי אשר מובילים פרויקטי התנדבות רבים בישוב למען משפחות ופעילים גם במסגרת הצופים. יזהר (אשר צפוי להתמנות כחבר כנסת בקרוב) גם היה שותף בהקמת פרויקט צהלה ומשמש כיו”ר.

* טלי סהר פקר שהגיעה לישוב לפני פחות משנתיים ומאז מתנדבת מסביב לשעון בויצו בפרויקטים שונים כולל העצמת נשים, סדנאות והרצאות לתושבים.

* גילית סגל מפרויקט כרובית במסגרתו היא מרכזת בישול אוכל לנזקקים בחגים.

* אילת בריגה אשר עוסקת ומרכזת תרומה לנזקקים מכל סוג.

* משפחות אילנית דרור- כהן אשר מנגנת במעון לניצולי שואה באופן קבוע.

* מתנדבי צהלה הנפלאים בקדימה צורן – צור יהב, יוסי אדירי, יעל בן מורדכי, חגי בן שושן, איילת אדלר, אריה קסטנבאום, פיטר ישראל, שגיא שימעוני, ליאורה אברהם, אורה אדירי, רונית עופרת, גילה עירן, עדי עופרת, פנינה אביגד, מיטל שטירמן ורויטל, אורית אלקלעי יחד עם ירון בדנני, סמנכ”ל הכספים של צהלה.

כל האנשים הנפלאים מהרשימה הזו עוסקים בפרויקט צהלה בישוב למען הנוער בישוב.

* גידי בלייכר שכבר שנים רבות מארגן כבר 17 שנים את ערב השירה ביום הזיכרון (עורך ומנחה) והשנה התחיל לקדם את מועדון הזמר באודיטוריום צורן (שחוגג כבר 3 מפגשים) והבאים בדרך.

* פמלה וגילי כרמלי אשר מארגנים אירועים לילדים מיוחדים בשרון בכל שנה

* נטע מנוס גולדפרב אשר מתנדבת במעון לניצולי שואה.

* יורם רובינפלד אשר מרכז בכל שנה משלוחי מנות של תושבים למען תושבים בישוב.

* גילי זכות שמקדיש זמן רב בשיפוץ והתקנות של מוצרים בהתנדבות לטובת הגיל השלישי ועוזר באין ספור דברים נוספים לטובת הישוב (תיקון נזילה בגינה הקהילתית ועוד).

* ליאת פרג’י שמתנדבת בפעילות קהילתית בישוב ואף הקימה את קבוצת “שוק קח-תן” שמטרתו לקשר בין תושבים אשר אינם זקוקים למוצרים מסוימים לבין תושבים שצריכים את המוצרים.

* אבי בראון “האיש והעמותה” אשר עומד בראש העמותה אשר בין מסיבות להרצאות, מוביל יחד עם צוות נפלא מגוון אירועי התנדבות למען תושבי הישוב – מחלוקת מזון ועד שיפוצי בתים לתושבים

* עדי בוים אשר מעבר להיותה יו”ר הנהגת הורים בבית ספר יובלים, הינה מתנדבת ניצחית בישוב לאין ספור פרויקטים לטובת הקהילה.

* זוהר שופיר רפפורט אשר מקדישה זמן רב עבור איסוף תרומות ועזרה לניצולי שואה. במסגרת זו, היא אוספת מספר פעמים בשנה מוצרים עבור ניצולי השואה תמיד עם אכפתיות וחיוך.

* עדי בן דוד אשר מובילה בישוב את פרויקט “זיכרון בסלון” המתקיים בערב יום הזכרון לשואה ומאפשר לתושבי הישוב להיחשף לסיפורים של דור הולך ונעלם. היא עושה זאת יחד עם סיגל כזום, רונית רביב ונופר קורן הרוש הנפלאות.

* עו”ד שני אוכמן שכבר מספר שנים עושה מעשה טוב ונפלא ומנסה להפוך את העתיד שלנו לטוב יותר באמצעות ההתנגדות לתוכנית המתאר. שני מקדישה זמן רב ומקדמת את הנושא ביסודיות ומקצועיות.

* שרית לפיד אשר עוסקת בהתנדבות משמעותית בישוב בתחום האומנותי כאוצרת של תערוכות שונות ואף של פרויקט “פסטיבל קדימה לאמנות”.

* שלומי אבוטבול ויעקב סקאלי כהן שהקימו וממשיכים להשביח את קבוצת השווים של קדימה צורן והסביבה.

* זוהר ביטון שהקים את פרויקט המקרר הישובי.

* חברי הנהגות ההורים והיו”רים השונים אשר מקדישים זמן רב למען עתיד ילדינו בבתי הספר השונים.

* חברי המעוצה והסיעות אשר עובדים עבור התושבים ללא תמורה וכל אחד בדרכו, מנסה לעזור ולהפוך את הישוב שלנו לטוב יותר כאשר לעיתים הם נתקלים ביחס לא הגון מטעם התושבים.

תודה לאנשים טובים נוספים בישוב על העזרה באיסוף השמות של האנשים הטובים: ריקי לוי ביטון, אלזה דרי שימחי, אלה קאופמן, יעל דימנשטיין, עדי ברין ומעין סבר שיעזרו לנו ויציינו שמות של אנשים נפלאים אלו.

שכחנו מישהו? צרו איתנו קשר ונעדכן את הרשימה … מגיע להם!

מאחל לנו להמשיך להיות מוקפים באנשים טובים בכל השנה ולהיות כאלו בעצמנו.

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות