האוכל והמקומות שאתם חייבים להכיר באזורנו

יש רגעים בחיים שאתה לא שוכח … במסגרת סיורי השטח של בניית הפורטל לצורך בדיקה שכל העסקים באזור נמצאים כבר בפורטל, זכיתי לרגע כזה.

כבר קרוב ל- 5 שנים שאין שבוע שאני לא מגיע לתל מונד לקצת סידורים. במסגרת הסידורים, עברתי מאות פעמים ליד חומסיה קטנה בפסאז’ צדדי. פעם פגשתי שם ביום שישי חבר שאמר לי שהוא לא מוותר על החומוס במקום בימי שישי ובגלל התור המרשים, ויתרתי.

אני לא יודע למה, אבל לא עשיתי כלום עם זה במשך כמה שנים נוספות.

אנחנו מאד אוהבים לגלות ולדבר על “החומוס הכי טוב בישראל“. גם אני אוהב לשחק במשחק הזה וכבר 20 שנה אני בוחר בחומוס בהדונוס ברמת גן (הסניף הראשון לפני שנהייתה רשת גדולה).

לפני מספר חודשים ומעט לפני השקת הפורטל, נכנסתי פנימה לקחת מהם טלפון כי אין לחומוסיה כמעט שום נוכחות דיגיטלית ועל הדרך ביקשתי חצי קילו חומוס לקחת.

הגעתי הביתה, פתחתי את האריזה וראיתי את האור.

ברגע אחד, 20 שנה נעלמו כלא היו והחומוס שעברתי לידו מאות פעמים בשנים האחרונות ולא טעמתי, השתלט על המקום הראשון.

את המקום הקימו לפני כ- 7 שנים רועי וליעד ומנהלים אותו כיום יחד עם אמא שלהם, גלית ובנוסף לחומוס האלוהי שלהם, הם מכינים אוכל ביתי, שניצל, צ’יפס ועוד.

פינת ירושלמי ממוקמים בדקל 52, תל מונד ופתוחים במהלך השבוע בין 11:00 ל- 18:00 (ראשון עד 17:00) וביום שישי מהשעה 9:00 עד השעה 15:00.

סיפורים על חומוס והתגלות הם תמיד מרגשים, אך בזמן העבודה על הפורטל גיליתי אין ספור מקומות חדשים שחלקכם ודאי מכירים וחלקכם עדין לא. מקומות מיוחדים באזור שפשוט צריך להכיר ולהנות מהם.

בשביל להגיע למקומות, אתם לא צריכים להתאמץ – פשוט חפשו אותם בפורטל, ראו את שעות הפתיחה והאם סגור או פתוח עכשיו, לחצו על Waze של העסק בפורטל ו… אתם בדרך.

אם באוכל ביתי עסקינן, יש לנו בישוב מוסד של אוכל ביתי שעל פי שעות הפתיחה המאד מיוחדות שלו, אפשר להבין עד כמה הוא מוסד …

מעדני ניסים שמנוהל ע”י ניסים מציע סוגים רבים של אוכל ביתי ותוספות שיזרקו אתכם לטעמים של ילדות ובית.

הקוסקוס של ניסים הוא מאלה שיכולים לגרום לבן שלי לשכנע אותי לנסוע עכשיו שעה אם היה צריך רק בשבילו.

מעדני ניסים ממוקמים בשדרות בן צבי 77 בקדימה והם עובדים בימי שלישי עד חמישי בין השעות 8:30 ל- 18:30 ובימי שישי בין השעות 7:30 ל- 15:30. מה עושים בשאר הזמן? כנראה מקבלים המון השראה בשביל לעשות את האוכל המעולה שלהם!

רק כשבניתי את הפורטל הבנתי איזה מבחר עצום של בתי קפה יש לנו באזור. כמעט כל המקומות מעולים ומיוחדים אבל אני רוצה לכתוב על בית קפה שהוא מאד אחר מהנוף של בתי הקפה.

עדנה חלופ היא אישה מאד מיוחדת ופעילה חברתית שמגיל צעיר אשר מטפלת בילדים רעבים. בעברה הקימה באפריקה מרכז עבור ילדי, נשות ובנות קהילה מקומית ובהווה היא המנהלת שעומדת מאחורי “קפה בכפר של עדנה” שאין דרך לתאר אותו טוב יותר מ”אחר בנוף של בתי הקפה”.

בית הקפה שממוקם על שטח ירוק עצום במתחם פורטיאה בכפר מנתק אותנו למעט מהאזורים הרגילים ומספק אווירה נעימה ורגועה לוקח בחשבון את כולם – ילדים, מבוגרים וקהל של הגיל השלישי מהמתחם. בכל שעה של היום, ניתן להיכנס ולראות אווירה אחרת לגמרי – בבוקר נראה את משכימי הקום ואת בעלי העסקים הקטנים, בהמשך מבוגרים מהמתחם, בהמשך משפחות ומאוחר יותר כולם מתערבבים.

התפריט כולל אוכל צמחוני עם ארוחות בוקר, שקשוקה בלתי נשכחת, כריכים, סלטים, פסטות, דגים ועוד.

המקום שהבהחלט נותן תחושה של שילוב שתי האהבות הגדולות של עדנה “אנשים ואוכל” ממוקם במתחם “פורטיאה בכפר” ליד קניון דרורים ופתוח בימי ראשון עד חמישי מ- 8:30 עד 22:00, ימי שישי בין 8:00 ל- 14:30 וביום שבת מ- 8:30 עד 14:00.

מהצמחוני אנחנו ממשיכים למאכל האהוב עלינו הישראלים – המבורגר!

הדרך להמבורגר המעולה מתחילה בעמק יזרעאל ובמסעדה שנחשבת לאחת ממסעדות הבשר הטובות בישראל – מסעדת לימוזין.

לפני כ- 4 שנים החליטו בעלי המסעדה לפתוח רשת מסעדות המתמחה בהגשת המבורגרים מעולים.

מעט שנים אחרי ומסעדת BURGER SALOON כבר מופיעה בכל שיחת “מומחי המבורגרים” כאחת המסעדות עם ההמבורגרים הטובים בישראל.

בעבר מצאתי את עצמי נוסע לטבעון לאכול, אחרי התקרבתי ליקום כאשר נפתח הסניף ולשמחתי לפני כשנה נפתח סניף ליד הבית בקדימה! את הסניף הקים ליאור שביט שמביא איתו ניסיון עצום במסעדנות ומבט מהצד יאפשר להבין בקלות, איך המקום מצליח לספק תמיד את אותה חוויה מעולה.

הסניף של קדימה מביא איתו את אותה אווירה של סניפים אחרים עם מטבח פתוח ואווירה מאד ידידותית עם עיצוב שמזכיר לי תמיד חוות סוסים עם המון עץ. הצליחו.

לגבי ההמבוגרים – נעשה את זה קל. כשבא לכם המבורגר אמיתי עם בשר איכותי ועם רמות ניחוח שמזכירות את אמריקה, תגיעו לשם. כל השאר יסתדר מעצמו …

בורגר סאלון ממוקמת בצומת קדימה בתחנת דלק פז שעל כביש 4 והוא פתוח בכל יום בין השעות 11:00 ל- 23:00.

ולקראת סוף שבוע ומכיוון שאנחנו רואים המון חיפושים בפורטל לתחום, נסיים עם המאכל הלאומי של שבת בבוקר – ג’חנון.

אכלתי במהלך חיי לא מעט ג’חנונים ומעט מהם היו רעים – לפעמים היו כאלו שהתייבשו, אבל אני חייב להודות שעדין לא אכלתי את האחד שהראה לי את האור שיחס לאחרים.

מכיוון שזה המצב, אני מרשה לעצמי להמליץ על כל הג’חנונים שנמכרים באזור. אני יכול לומר לכם שיש שלושה סוגים שונים. יש את הג’חנון בצורן שנמכר ליד משתלת פינת חן בכניסה לצורן, יש את הג’חנון של שרה כערור שנמצא בכניסה לאזור התעשייה בתל מונד ויש את הג’חנון הביתי של אמא ורדה שנמכר בכמה נקודות שונות מסביב לישוב (תל מונד, אבן יהודה, פרדסיה ועוד).

חשוב לציין שהם פועלים רק בשבתות ואין חוקים למתי מתחילים, מתי מסיימים ואם יום שבת אחד מבריזים.

בדומה לכל שאר המסעדות, אתם מוזמנים להיכנס לעמוד ג’חנון בעולם האוכל של פורטל קדימה צורן ובעזרת Waze להגיע לאיזה ג’חנון שתחפצו.

שיהיה סוף שבוע טעים!

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות