בניגוד לתוכנית – מתקדמת בניית בית הכלא החדש באזור קדימה צורן

כבר שמענו הכל על התנהלות והכוחניות של משרדי ממשלה, אבל נראה שהפעם נשבר שיא. ליד הבית ובניגוד לתוכנית שאושרה, בניית בית הכלא אשר ימוקם 5 דקות מקדימה צורן נמשכת

לפני מספר חודשים חשפנו בפורטל את מאבקם של שכנינו מעין ורד לבניית בית כלא בישוב.

המאבק של התושבים נמשך במקביל לבניית בית הכלא בישוב אשר מרוחק מאיתנו מספר דקות.

הרקע למאבק מתחיל בשנת 1964. השנה בה נבנה בית הנער – מעון חינוכי שיקומי לנוער בסיכון, השייך למשרד הרווחה. המעון פועל בישוב מאז וחשוב להדגיש כי תושבי מושב עין ורד ואף לא מעט תושבי קדימה צורן מעורבים בפעילות במעון ותומכים בנערים החוסים בו. לטענתם מדובר ב”מעון חשוב העושה עבודת קודש בשיקום נערים”.

בשנת 2016 פנה משרד הרווחה בבקשת היתר ממועצת לב השרון (ואף קיבל אותו) לשפץ את הבית הנער לאור מצבו הרעוע. במהלך “השיפוץ” גילו בישוב כי בפועל כחלק מהשיפוץ נבנה בית כלא לנערים.

בית הכלא לנערים הוא מה שנקרא בעגה המקצועית של משרד הרווחה “מעון נעול” אשר אליו נשלחים בצו בית משפט, בני נוער שנשפטו והורשעו בעבירות קשות.

הוא על כך שלטענת ועד עין ורד, משרד הרווחה הסתיר את המטרה האמיתית של הבניה ובעוד חשבו בישוב שמבנה בית הנער ישופץ, בפועל נבנה כלא לנערים שהורשעו בעבירות חמורות.

בתחילת הדרך גורמי משרד הרווחה הכחישו שבמקום נבנה מעון נעול, אולם בפועל נבנות חומות גבוהות בלב המושב, נסלסלה דרך היקפית למניעת הכנסת חומרים מסוכנים וחדירת גורמים עוינים והוספו מרכיבי ביטחון נוספים.

מועצת לב השרון מתנגדת לבניית המעון הנעול בתוך עין ורד ואף הכניסה להיתר הבנייה סעיף האוסר הקמת מעון נעול בבית הנער. כמו כן, ראש המועצה אשר טוען שגורמי משרד הרווחה הונו אותו, מציע למשרד הרווחה שטח חלופי בתוך מועצת לב השרון, לבניית המעון הנעול, אך המשרד מסרב לדון בהצעה החלופית, ממשיך את עבודותו וכבר אינו מכחיש את כוונתו להפעיל מעון נעול בתוך שטח בית הנער.

תושבי עין ורד מבקשים להדגיש כי הם בעד המשך קיימו של בית הנער במתכונתו הנוכחית, אך הם דורשים ממשרד הרווחה שלא להפעיל את המעון הנעול (בית כלא) בבית הנוער.

לטענתם, לבית כלא ובו נערים מורשעים בעבירות חמורות, אין מקום בתוך מושב בצמוד לבתי התושבים.

כיום יש בבית הנער 24 נערים שלכל אחד מהם חונך מתנדב מהמושב. כעת במסגרת “שדרוג” המקום לבית כלא, יגיעו יותר מ- 70 קטינים שהורשעו בעבירות חמורות כגון רצח, אונס ופשעים נוספים.

תמונה אחת שנחשפתי אליה, ממחישה את הבעייתיות בסיפור – חומת ענק בשטח עצום שנבנתה בהפתעה ובניגוד לתוכנית והופכת את תושבי הישוב לבני ערובה:

אין ספק שמדובר במקרה בעייתי. מצד אחד תושבי ישוב שמחבקים ומקבלים באהבה את בני הנוער החוסים הנמצאים בבית הנער ובצד השני משרד ממשלתי שעושה ככל העולה על רוחו ובונה בית כלא צמודים לבתי תושבים. 5 דקות מאיתנו.

נמשיך לעדכן אודות ההתפתחויות בתחום.

 

 

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות