בית ספר לב רן כבש את אליפות הרובוטיקה

ביום שישי (31.5) התקיימה תחרות רובוטיקה ובית ספר לב רן שלח שתי קבוצות של שכבות ד’ – ו’.

באופן אישי, נחשפתי לעולם הרובוטיקה בבית ספר השנה, כשביתי בת ה- 9 (כיתה ג’) הולכת מאושרת לבית ספר בימים שבהם יש לה רובוטיקה.

המדריכים הגדילו לעשות ויצרו קבוצת וואטס אפ משותפת להם, לילדים ולהורים וכל תמונה שהם משתפים בקבוצה, תענוג.

 

אז ביום שישי, הדור הגדול יותר, הגיע לתחרות ועשה היסטוריה! לראשונה מאז תחילת התחרות, שכבת ד’ – ו’ זכו בדאבל!

אז קצת על מפעל הרובוטיקה בישוב -את פרוייקט הרובוטיקה הביא לישוב לפני כחמש שנים רונן וידמן אשר פתח שתי קבוצות FLL, אחת בגוונים ואחת בהרצוג. רונן שהביא את התכנית לישוב גם מנחה חלק מהקבוצות ומתנדב כשופט בתחרויות של הארגון.

בני הזוג איל וסיגל אריה גויסו לפני כחמש שנים ע”י רונן ואיל שגויס כאחד המנחים החל להנחות את הקבוצות ובמקביל מתנדב בתכניות השונות של ארגון FIRST, מנחה קבוצות ומקדם את החשיפה של ילדים נוספים לתכנית.

אל איל הצטרפה סיגל שעובדת כמורה בבית ספר לב רן וגם היא מלווה בהתנדבות את הפעילות יחד עם איל – יחד שניהם הביאו את התוכנית לבית ספר לבן רן.

שני אנשים טובים המתגוררים בקדימה ובהתנדבות מלאה יצרו כאן מערכת משומנת של רובוטיקה שיחד עם 22 הורים בבית ספר לב רן ומתנדבים רבים נוספים בבתי הספר ניצני השרון, גוונים, הרצוג וכמובן בתיכון מתנדבים נפלאים המשמשים כמדריכים, חושפים את הילדים שלנו לעולם הרובוטיקה ולמצוינות בתחום.

אז קצת סדר בזכייה המרשימה – תחרות אחת בה זכו הילדים במקום הראשון הינה תחרות הנקראת FLL שהיא אחת מארבע תחרויות רובוטיקה אשר מפעיל ארגון בינלאומי הנקרא FIRST. בישוב שלנו יש 6 קבוצות שונות לילדים מכיתה ד’ – ט’.

בשביל להבין את גודל ההישג חשוב לציין כי בישראל משתתפות 550 קבוצות במפעל חשוב זה.

התחרות השניה בה זכו גם כן במקום הראשון היא תחרות האיזולירבנד במסגרתה מצויר מסלול על משטח עם פניות, לולאות ושלל אתגרים והמטרה של קבוצה, היא ליצור רובוט אשר יכול להתמודד עם המסלול ולהגיע לסופו במהירות הגבוה ביותר.

שתי תחרויות. שני נצחונות. זה המקום לשבח שוב את אייל וסיגל אריה, את ההורים המתנדבים, את צוות בית ספר וכמובן את הילדים והמנטורים:

קבוצה 1678: איתן מנחם, אביתר מעוז, אייל כרמי, אורי סרברו, יותם בראון, עמית דינור, פלג פרנק-שפיר, אביתר קמלמן, יהונתן לוי, עידו ספיר, רואי מלכי, יהונתן פיין, יובל בורשטיין, יובל צור ויואב מנחם והמנטורים: רותם ספיר, טרי סרברו, מיכה קמלמן ואבי בראון.

קבוצה 1885: יובל דינור, יונתן גלבוע, עמרי כהן, אורי כאהן, עידו הורקני, עומר שירזי, עידו וזינסקי, שחר עד, איתן בורכוב, אורי אלון ושירה זוהרי ולמנטורים: אסף עד, מאור שירזי וסרגיי בורכוב.

בנוסף לתכנית ה-FLL שבה פועלות כיות 6 קבוצות בישוב, הוקמה בשנה שעברה קבוצה בתיכון עודד, קבוצה שמשתתפת בתכנית הכי בכירה של ארגון FIRST, תכנית ששמה FRC. וכן פועלות השנה 21 (כן, במילים עשרים ואחת!) קבוצות של ילדים בשכבות ב-ד, 8 מהן בניצני השרון ו-13 מהן בלב רן.

נוכל גם לתת כבוד לכל העוסקים בדבר ולילדים הנפלאים בישוב שעוסקים ברובוטיקה באירוע סוף שנה שיערך ב- 21.6 ובמסגרתו נוכל להיחשף לכל הפיתוחים השונים של הקבוצות.

האירוע שיתקיים ב-21.6 יתקיים באולם של חטיבת הביניים הרצוג ובו ניתן יהיה לפגוש גם את חברי קבוצת הרובוטיקה של התיכון וגם את הקבוצות הצעירות יותר.

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות