כשהחדשות הארציות מגיעות לקדימה צורן

אחרי כל הבקרים הסוערים בפקקים, בחמישי בערב היה סוער במפגש על הפקקים.

אתמול הערב (יום חמישי) התקיים מפגש התחבורה שקידמה תושבת הישוב טלי רותם.

המפגש נולד לאחר פוסט שפירסמה השבוע טלי בקבוצות הפייסבוק בישוב בנושא התחבורה בישוב.

במפגש הסוער הערב נכחו כ- 50 תושבים וחלקו צולם ע”י צוות החדשות של חדשות 12.

במפגש לקחו חלק צוות מטה התחבורה ואנשים שעושים רבות למען הישוב – יוסי פרינק, ענת שניר גניש, ליטל ורסנו, יעקב כהן סקאלי ועוד.

חבר המועצה תומר יעקב הגיע גם כן למפגש, אך שמחתי לראות כי במפגש לא היתה אווירה פולטית, אלא נטו אכפתיות של תושבים.

את הערב פתחה טלי שסיפרה על המצב שהוביל אותה לכתוב את הפוסט ולקיים את הערב.

לאחר דבריה, יוסי פרינק הציג בשם מטה התחבורה רשימה של פתרונות אפשריים בשביל לצאת מהמצב. הוא הדגיש כי הדבר החשוב ביותר בשביל לדעת מהו הפתרון הנכון וליישם אותו הוא לשלב יועץ תחבורה במועצה שיוכל להוביל את הנושא מטעמה.

הוא סיפר כי במסגרת שיחה שלו עם מפקד משטרת שדות נאמר לו כי אם יגויסו מתנדבים, הם יוכלו להשתלב כמכווני תנועה בכיכר קדימה (שנקראת “כיכר הבושה” ע”י המטה) בשעות השיא של הפקקים. זהו פתרון ביניים עד להתקנה של רמזור בכיכר לאחר שהתברר שהתקנה של רמזור תדרוש הזזה של עמודי חשמל באזור בעלות של מיליוני ש”ח.

נושא נוסף שעלה הוא נושא התחבורה הציבורית ונאמר כי הפתרון היחיד שיכול להקל הוא קווי אוטובוס ישירים לרכבת בשעות השיא (ללא הסיבובים והעצירות שיש כיום).

לאחר שלב זה וכשצוות החדשות הגיע, החלו הנוכחים להשמיע את הטענות והפתרונות השונים.

דובר על תוכנית למלחמה בתחבורה חוצה בישוב שגורמת לכך שלהגיע מצורן לכביש 4 לוקח קרוב לשעה, נאמר שאנו חיים בשטח הפקר, ללא נגישות אמיתית לתחבורה ציבורית ועל כך שגם אם תושבים נוסעים לרכבת, אין פתרונות חנייה ברכבת לאחר 8 בבוקר.

דובר על כך שצורן הוא ישוב עם יציאה אחת שכעת היא חולקת אותה עם כל כפר יונה (עם דגש על השכונה החדשה), על כך שלאנשים נפגעה הפרנסה כי הם לא יכלו להגיע למקום העבודה, על הזיהום ועל ביביסיטר שמגיע לבתים עם ילדים קטנים בשעה שש בבוקר בשביל שההורים יוכלו לנסוע לעבודה מוקדם בבוקר.

כאשר כתבת החדשות שאלה את התושבים מה עושה המועצה אמר אחד התושבים כי בשנה האחרונה המטה עובד עם המועצה בשיתוף פעולה, אך שברור שהמועצה לא יכולה לבצע שינוי ללא עזרה ממשרד התחבורה והזכיר את השיתוק שהמדינה מצויה בו בעקבות הבחירות. אחד המשתתפים אמר בתגובה שבכירי משרד התחבורה צריכים להגיע לישוב ולראות כמה המצב קשה.

חלק מהמשתתפים אמרו כי רק פעולה אקטיבית בדמות חסימת הכביש, תייצר מודעות לנושא וזעזוע שכל כך נדרש.

אחת התושבות אמרה כי הישוב הוא ישוב כפרי עם המון שטח פתוח ושצריך לחשוב על פתרונות תוך שימוש בשטחים ושנדרשת הידברות והחלפת שטחים בין המועצות השונות ששולטות באזור.

 

נושא התחבורה לא יורד מהפרק בכל מרכז הארץ כבר קרוב לחודש ותופס את הכותרות הראשיות בכל כלי התקשורת. גם בישוב שלנו בדיוק כמו בכל המרכז, תכנון לא נכון והחלטות שגויות של המשרדים הממשלתיים בשנים האחרונות, הביאו אותנו לכאוס תחבורתי.

אין ספק שנדרשים פתרונות לטווח המיידי ולטווח הרחוק בשביל לשפר את המצב בישוב.

למטה המאבק יש פגישה מתוכננת עם ראש המועצה קרן גרין ב- 17.11 בשביל לקדם את הנושא ובמקביל המועצה כבר בקשר עם מספר יועצי תחבורה ובקרוב אחד מהם צפוי ללוות את המועצה בכל התהליך בצורה מלאה בתקווה שהוא יעזור לנו להביא לשינוי.

לסיום, אני נפעם בכל פעם לראות מקרוב כל כך הרבה אנשים טובים שעושים למען הישוב ולמעננו על חשבון זמנם. תודה לטלי שיזמה את המפגש ואירחה למופת, תודה לאנשי מטה התחבורה הנפלאים ולכל אחד מהתושבים האכפתיים שהגיע לערב החשוב הזה!

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
נגישות